Permalänk

Hur kan jag få mer pengar?

Tja!
Nu ska jag snart sälja min gamla dator som saknar chassi
Det jag undrar är hur kan jag få mer pengar för den, om jag säljer den i en vanlig "Mid-tower" chassi eller i en HTPC chassi.

Datorn består av följande delar:
Sempron 2600 skt A + Thermaltake silent boost
Abit NF7-S V2.0
512mb Samsung DDR400 (TCCD chippar)
Gainward Geforce FX5500 256MB
Pinnacle PCTV hybrid pro PCI
Segate Barracuda med 80GB Ide

behöver fler tips så snart som möjligt, tack i förväg

Permalänk
Medlem

Leta upp nån dum/inte så kunnig som är villig att betala mer än det du fått erbjudande om.

Permalänk
Medlem

Du lär ju få mer för den i HTPC chassi då det är exklusivare och de prylarna du ska sälja kanske inte är de fräschaste om du ska sälja som en "vanlig" dator.

Permalänk

Nej,
men om jag säljer den i en Thermaltake Bach HTPC chassi, tror ni att jag får 4500:-

Permalänk
Medlem

Klart det går att sälja de där för 4500:-.Till en okunnig,Men själv skulle jag inte ge mer än en 1000 lapp för dem där grejjerna

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Den kanske e inte så fräch men det funkar svin bra som HTPC och speldata
-kan faktiskt köra Quake 4 i hög kvalité utan problem

Permalänk
Medlem

Svinbra skulle jag nog inte säga, skulle inte vilja spela upp en HDfilm på den burken

Men om man kollar på vanligt film och spelar lite äldre spel så fungerar den nog fint

Visa signatur

Core 2 Duo E8500 @ 3.8GHz | Gigabyte EP45-DS3 | XFX 8800GT 512MB | Corsair XMS2 2x2GB | 1210 GB HDD | Antec P182 + Corsair HX520 | Viewsonic VX2025WM

Permalänk

OK, men i alla fall hur tycker ni att jag får såld den snabbast

Permalänk
Medlem

Spara den?.ha den själv som en Htpc ?:)
.Tror inte du får så mycket för grejjerna,men testa sätta ut det på blocket för en tusing eller 2!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Aha
problemet är att jag är skyldig farsan 4000:(
hur ska jag lämna tillbaks annars?
jag måste minst 3500:- för burken.

Permalänk

måste din farsa ha betalt just nu? annars är det väl smartast att göra som man brukar när det gäller lån. betala tillbaka en tusenlapp eller nåt varje månad. nån sorts inkomst har du väl?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Jo
Det jag brukar göra e att bygga och sälja datorer, men jag måste fört få sålt de har skiten, jag kan inte bygga en annan om jag inte har såld denna först.