Permalänk
Medlem

Wide...eller inte??

Jag ska köpa en 19 tums skärm för spelande och normal användning.
Jag tänkte betala 2100-2200kr.

Men det är en sak jag undrar, drar wide ut spelen, så de känns konstiga att spela?
Kräver Wide mer grafikkortsprestanda?

Har tittat lite på LG L194W men den verkar ju inte finns eller komma in i lager på ett bra tag!

Några tips?

Permalänk
Medlem

Wide kräver väl inte automatiskt mer prestanda av grafikkortet, men eftersom man brukar gå upp något i skärmyta, kräver det mer av grafikkortet. Hurvida det känns konstigt eller inte, beror ju mestadels på spelet, och i de fallen där det "känns konstigt" är det en vanesak.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag det är mycket skönare att spela med widescreen skärm.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 19" Widescreen för 2 månader sedan, en L194WT-SF. Den kostade 2490:- på net on net. Jag måste säga att jag är nöjd med den. Spelar mest WoW och det krävdes mycket mer av grafikkortet, eftersom man körde högre upplösning. Att det kan kännas konstigt eller inte att spela spel med widescreen beror ju också på om spelet stödjer widrescreen upplösningar.

Hoppas det var till hjälp.

-Jonathan

Permalänk
Medlem

Jag kan få en HP W19 för 2000!

Tycker ni att jag ska slå till på detta? Även fast foten inte är höj och sänkbar.
Jag menar för samma pris får man ju en ganska "dålig" vanlig skärm. Man får ju gå upp 2-300 i pris för att få en likvärdig.

Bara spelen inte kommer bli helt konstiga eller :)?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Tack! Mycket bra sida!
Det blir nog en Wide, det dras ju bara ut lite på bredden.

Men vad betyder "surround bilder"?

F.ö: är HP W19 ett bra val eller bör ja ta någon annan wideskärm?

Permalänk
Medlem

Se bara så att responstiden på skärmen inte är för hög, då kan det kännas "laggigt" och absolut lite konstigt.. Kan vara en idé att se över kontrastförhållanden också..

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

En nackdel när det gäller HP'n är betraktningsvinklarna, de är otroligt snäva. Har en HP w19 till ena datorn i sign.

Förövrigt är jag nöjd med den... ja, förutom den "fula" designen
Men det är en smaksak.

Kanske en Samsung 940BW skulle vara något?

Visa signatur

#1 AMD A64 3700+ KAB2E 2,8 GHz, 7950GT 512MB @ 600/1600, Abit KN8-Ultra, 1GB PC3200, Audigy SE, 160 GB, Hiper Type-M 530W.
#2 AMD A64 3500+ LEBBE 2,6 GHz, 6800LE @ 16,5 400/900. MSI K8N Neo2 Platinum, 512 MB PC3200, 80 GB, 300 Watt Suntek

Permalänk

Hampe,
"Surround Gaming" är Matrox koncept med en skärm i mitten och två på sidorna, något som få spel stöder. Jag tycker du skall kika runt och kolla huruvida just de spel du är intresserad av stöder widescreen-upplösningar (alternativt fundera på om det är acceptabelt att bilden dras ut). Min farsa skaffade en 20,1 tums wide vilket blev lite tokigt eftersom han gillar Ms Trainsim som inte stöder wide-upplösningar så han får köra det i ett fönster för att få rätt proportioner Siten som Toivo länkade till är nog en väldigt bra plats att kolla upp dina spel på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kjell Brel
Min farsa skaffade en 20,1 tums wide vilket blev lite tokigt eftersom han gillar Ms Trainsim som inte stöder wide-upplösningar så han får köra det i ett fönster för att få rätt proportioner

Även om ett spel inte stödjer widescreen kan jag köra dom i rätt proportioner och i fullscreen. Det är bara att ställa in på skärmen hur man vill köra.
I det fallet skulle jag få svarta fält vid sidorna av spelet.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

aa, men jag kör på en HP W19, 2000 e ett ganska bra pris faktiskt och när jag läst recensioner så har den fått bra av alla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Z]
Även om ett spel inte stödjer widescreen kan jag köra dom i rätt proportioner och i fullscreen. Det är bara att ställa in på skärmen hur man vill köra.
I det fallet skulle jag få svarta fält vid sidorna av spelet.

Med vilken skärm då?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Nu hittade jag Samsung SyncMaster 940BW, den verkar ju snäppet bättre.
Ska jag ta den i stället?