Sannolik transportskada...

Permalänk
Medlem

Sannolik transportskada...

Fick hem ett Antec P180 idag. Glad i hågen så kutar jag hem och sprättar upp paketet. Plötsligt var jag inte lika glad längre.... Tumskruven i det nedre högra hörnet (vid nätagget) sitter INNUTI chassit. Sidoplåten är ju ganska paj, trasig/buktad. Annars är det nog inte värre än att man kan fixa det med ett par välriktade hammarslag, nätaggsburen ser bra ut i alla fall. Dessutom fattas den lilla spoliern som ska sitta på toppen av chassit.

Frågan är bara vad man ska göra. Jag vill egenteligen inte skicka tillbaka det eftersom jag fått hem en massa nya prylar som jag ska stoppa i den. Det tar ju antageligen ett bra tag innan man får något nytt alt pengarna tillbaka. Har däremot skickat ett mail till Antec och bett snällt om att få en ny sida och en liten spoiler.

Till saken hör att förra gången jag handlade ny dator så var chassit också skadat, däremot ville ingen ta på sig ansvaret för skadan vilket gjorde att jag fick bita i det sura päronet och köpa nytt... igen.

Så hur fan ska jag göra för att kunna leka med min nya dator och samtidigt glädjas åt mitt stiliga cahssi?

Permalänk
Medlem

Re: Sannolik transportskada...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karies
Fick hem ett Antec P180 idag. Glad i hågen så kutar jag hem och sprättar upp paketet. Plötsligt var jag inte lika glad längre.... Tumskruven i det nedre högra hörnet (vid nätagget) sitter INNUTI chassit. Sidoplåten är ju ganska paj, trasig/buktad. Annars är det nog inte värre än att man kan fixa det med ett par välriktade hammarslag, nätaggsburen ser bra ut i alla fall. Dessutom fattas den lilla spoliern som ska sitta på toppen av chassit.

Frågan är bara vad man ska göra. Jag vill egenteligen inte skicka tillbaka det eftersom jag fått hem en massa nya prylar som jag ska stoppa i den. Det tar ju antageligen ett bra tag innan man får något nytt alt pengarna tillbaka. Har däremot skickat ett mail till Antec och bett snällt om att få en ny sida och en liten spoiler.

Till saken hör att förra gången jag handlade ny dator så var chassit också skadat, däremot ville ingen ta på sig ansvaret för skadan vilket gjorde att jag fick bita i det sura päronet och köpa nytt... igen.

Så hur fan ska jag göra för att kunna leka med min nya dator och samtidigt glädjas åt mitt stiliga cahssi?

Inte särskillt svårt..

Alternativ 1: Reklamera chassit..

Alternativ 2: Du reklamerar inte chassit..

Konsekvenserna för alternativ ett och två borde vara ganska självklara; om du reklamerar chassit så behöver du skicka tillbaka det trasiga för att få ett helt.. och om du inte reklamerar chassit behöver du inte skicka tillbaka det men det fortsätter att vara trasigt..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Eller så kanske du kan köpa samma chassi i en lokal affär och sedan reklamera den andra.

Permalänk
Medlem

Då är det ju bara att hoppas att han får tillbaka pengarna så att han inte har två...

Permalänk
Hedersmedlem

transportskada anmäler du till speditören så snart som möjligt.

Permalänk
Dustin

Hej,

transportskada ska alltid anmälas samma dag till transportören om det syns skador utanpå lådan. Syns det ingen skada utanpå bör man ändå, för att undvika problem reklamera den helst dagen efter senast. Om du har köpt den av oss så kan du maila vår kundservice så ordnar de bytet.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Raderat.