Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig... så får jag den inte enns att spela upp mina WMV filer.... säger att det inte finns några.... aja.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
BARA WMP filer ja, den visar inte enns at avi o.s.v finns.

Så med andra ordet, stlödet suger pung.

Jo, men det var ganska väntat. Betydligt bättre än när man tvingades installera nytt OS för att kunna streama film från dator iallfall.

Permalänk
Medlem

Vilket stöd? De enda wmv filerna jkag har på min burk är filer som jag har tankat från xboxyde, syslar själv inte med Microsoft stängda format, och kommer alldrig att göra det heller.

Och nej syftar heller inte med olagliga filmer man tankar ner heller, finns ganska mycket saker jag har encodat själv, och det alldrig till wmv, oftast h254 i mkv containers ellr divx till avi beroende på hur brottom jag har.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Så där ja.. Då var den nya uppdateringen nerladdad.. Skall nu undersökas ordentligt

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk

kräver 1080p upplösningen VGA?testade med dom medföljande kablarna och det slutade i totalt fiasko för mej=/.

streama filmer till xboxen har jag ej nån nytta utav eftrsom jag redan har datorn kopplad till TVn:).

lite ändring i marketplace osv.
mer har jag ej märkt mer än 1080p upplösningen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
BARA WMP filer ja, den visar inte enns at avi o.s.v finns.

Så med andra ordet, stlödet suger pung.

Du kan alltid göra om filmerna till avi, dvd eller vad du nu vill ha den i.

Permalänk
Medlem

För att kunna streama det över xbox 360? hah glöm det. Finns bättre lösningar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

1080p stödet är rätt saftigt. Alla videos och filmer som jag har glott på skalas upp av sig själv, skall se ifall spelen också skalas upp.

EDIT: Wiee, spelen körs även dem i 1920X1080 utan några problem.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
För att kunna streama det över xbox 360? hah glöm det. Finns bättre lösningar.

Visst finns det bättre lösnigar. Men det går, så varför böla om att den bara tar 1 format?

Permalänk
Medlem

Ska testa lite wmv-hd videos från en extern hårddisk nu, men får inte en NTFS-formaterad hårddisk att ansluta ?

En FAT32-formaterad hårddisk går däremot fint, och jag har spelat upp lite game-videos.

Någon som har några ideer om vad det är för problem med NTFS-hårddisken ?

(fungerar fint ansluten till en windows-dator)

Permalänk
Medlem

360 stödjer inte ntfs på usbdiskar, hoppas de lägger till det vid nästa uppdatering

/Daniel

Permalänk
Medlem

Aaaargh!

Men tack för informationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Boxen skalar upp dvd, men bara via VGA-kabeln..

Ok. Kör component till 720p och fick bara 480p vid dvd-uppspelning.

Permalänk
Medlem

Har både komponentsladd och vga. Använder en HP l2335 monitor. Kommer spelen att köra i uppkonverterad 1080p också eller? Har inte riktigt fått kläm på det?

Permalänk
Medlem

Hur ska jag göra för att köra 360 i högre upplösning. Har en Panasonic Pv60e plasma. När jag försöker ställa om till 720p i xboxet så säger lådan att det inte går eftersom jag inte har ställt in kontakten till hdtv, men när jag gör det så torskar jag bilden och det blir helt svart. Vad gör jag för fel? Xboxet är kopplat till tvn via scart, måste jag koppla på ngt annat sätt?

Permalänk
Medlem

Måste fråga pånytt, går det att spela på live om jag köper ett minneskort? Står att man måste ha nånstans o spara, så då borde det väl fungera med ett minne?
För har inte riktigt råd nu till en hårddisk så den får bli en julklapp istället
Tacksam för svar snabbt!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Har både komponentsladd och vga. Använder en HP l2335 monitor. Kommer spelen att köra i uppkonverterad 1080p också eller? Har inte riktigt fått kläm på det?

Ja, spelen konverteras upp till 1080p.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Hur ska jag göra för att köra 360 i högre upplösning. Har en Panasonic Pv60e plasma. När jag försöker ställa om till 720p i xboxet så säger lådan att det inte går eftersom jag inte har ställt in kontakten till hdtv, men när jag gör det så torskar jag bilden och det blir helt svart. Vad gör jag för fel? Xboxet är kopplat till tvn via scart, måste jag koppla på ngt annat sätt?

Nu är jag för lat för att leta upp specifikationerna på din TV, men ifall du kollar på baksidan utav din TV och hittar tre kontakter som är färg kodade och plugga i de lösa kontakterna som hänger löst. Du tror väl inte att de slänger med lite extra kontakter som inte skall användas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Måste fråga pånytt, går det att spela på live om jag köper ett minneskort? Står att man måste ha nånstans o spara, så då borde det väl fungera med ett minne?
För har inte riktigt råd nu till en hårddisk så den får bli en julklapp istället
Tacksam för svar snabbt!

Ja, du kan köra Live. Däremot så kommer ditt minneskort att bli knöckfullt med uppdateringar, spelsparningar och du får i regel sämre prestanda och längre laddningstider än med de som har hårdisk.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ja, spelen konverteras upp till 1080p.

Nu är jag för lat för att leta upp specifikationerna på din TV, men ifall du kollar på baksidan utav din TV och hittar tre kontakter som är färg kodade och plugga i de lösa kontakterna som hänger löst. Du tror väl inte att de slänger med lite extra kontakter som inte skall användas?

Ja, du kan köra Live. Däremot så kommer ditt minneskort att bli knöckfullt med uppdateringar, spelsparningar och du får i regel sämre prestanda och längre laddningstider än med de som har hårdisk.

jag är dum, men ska jag dra ur scarten då eller ska allt sitta i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Hur ska jag göra för att köra 360 i högre upplösning. Har en Panasonic Pv60e plasma. När jag försöker ställa om till 720p i xboxet så säger lådan att det inte går eftersom jag inte har ställt in kontakten till hdtv, men när jag gör det så torskar jag bilden och det blir helt svart. Vad gör jag för fel? Xboxet är kopplat till tvn via scart, måste jag koppla på ngt annat sätt?

Du kan inte få hd upplösning med scartkabeln. Du måste köpa en componentkabel eller en vga kabel.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Du kan inte få hd upplösning med scartkabeln. Du måste köpa en componentkabel eller en vga kabel.

Trodde man fick allt man behövde när man köpte premium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Trodde man fick allt man behövde när man köpte premium

det får du.
kablarna som följer med kopplar du lugnt in i TVn(utan själva SCART pluggen) och du får HD upplösning.
FULL HD kan kanske kräva VGA/komponent

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Ja, du kan köra Live. Däremot så kommer ditt minneskort att bli knöckfullt med uppdateringar, spelsparningar och du får i regel sämre prestanda och längre laddningstider än med de som har hårdisk.

okej, tack för svaret. Endera springer jag och köper ett minneskort nu och köper hårddisk vid julen. Eller så väntar jag tills nästa vecka o köper hårddisk. Hmm..Jah jag väntar väl då slaskar ute

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
okej, tack för svaret. Endera springer jag och köper ett minneskort nu och köper hårddisk vid julen. Eller så väntar jag tills nästa vecka o köper hårddisk. Hmm..Jah jag väntar väl då slaskar ute

Vänta tills nästa vecka, många spel som börjar kräva hdd och när du väl har den så är inte minneskortet till nån större nytta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hektik
Vänta tills nästa vecka, många spel som börjar kräva hdd och när du väl har den så är inte minneskortet till nån större nytta.

Okej jag gör väl det

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Vilken kabble är det man ska ha för att få fina färger, alltså inte så kladdiga.

Permalänk
Medlem

Blä verkar inte som min tv klarar 1920X1080 suck och stön.. Får nöja mig med 1360x768 står visligen i tv boken 1920x1080 50 och 60 hz (1080i) Verkar bara fungera på HDMI uttaget damn å suck.. helt meningslös update för mig

Permalänk
Medlem

Trodde min monitor skulle klara 1080p men det är kanske inte så vanligt? Har en 23' Hp widescreen skärm.

Permalänk
Medlem

Det är nog inte speciellt vanligt med 1080p på skärmar

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det får du.
kablarna som följer med kopplar du lugnt in i TVn(utan själva SCART pluggen) och du får HD upplösning.
FULL HD kan kanske kräva VGA/komponent

Kablarna som följer med är ju Component. Han kan inte få HD via medföljande Komposit kabeln.

Component eller VGA för HD.

Permalänk
Medlem

Sådär, nu vart CoD3 bokat, slängde med en xbox-klassiker också, Fable. Kan vara kul att ha lirat den när 2:an kommer..

Öhm, ni antecknar va?