Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Någon mer än jag som köpt nya Splinter Cell till 360 då? Tyckte multiplayer demon var okej och har alltid gillat serien. Har iofs bara hunnit lira de första träningsuppdragen samt hamnat i finkan så jag kan inte kommentera mer än att jag tycker det är lite dryga laddningstider i menyerna men det är najs att kunna spara vart man vill iaf.

Har kört igenom det 2 gånger nu. riktigt bra spel, ett av dom bästa 360 spelen än så länge.
Har dock inte provat multiplayer än, väntar nån vecka till med att skaffa guld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du behöver hd för live, och gammla xbox spel. Ska du bara spela sp och spara så behöver du bara minneskort.

kan man inte spara på hårddisken?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaXiMuZ
kan man inte spara på hårddisken?

Jo det är klart du kan, men har du ingen så krävs ett minneskort Vissa spel fungerar förövrigt inte med minneskort, utan kräver hårddisk.

Permalänk

rätta mej om jag har fel nu,men kostar inte ett års gold medlemskap runt 300-400 nått?
anledningen till att jag frågar är att jag nu har varit runt på alla möjliga butiker och alla årskort till 360 ligger på uppåt 600 spänn.

om jag nu har rätt,kan nån då vara vänlig att länka till en sida där man kan beställa ett sådant kort?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Om man ska skaffa guldmedlemskap, kan man betala på nätet och således få tillgång till det direkt, eller är det köpa i butik som gäller?

Köpte för övrigt Fifa 07 förut, begagnat, dock inplastat och oanvänt för 400 riksdaler

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Du kan uppgradera ditt konto direkt på xboxen om du har connectat den till internet genom att gå in på ditt konto, account settings, edit, eller nåt i den stilen.
Det tas då via ditt kreditkort Sen behöver du bara logga ut och in typ så är det fixat!
Kan nog göra det på xbox.com också skulle jag tro!

Bozze adda mig på xbox live så tar vi en match nån kväll

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Du kan uppgradera ditt konto direkt på xboxen om du har connectat den till internet genom att gå in på ditt konto, account settings, edit, eller nåt i den stilen.
Det tas då via ditt kreditkort Sen behöver du bara logga ut och in typ så är det fixat!
Kan nog göra det på xbox.com också skulle jag tro!

Bozze adda mig på xbox live så tar vi en match nån kväll

Tjena!

Packade precis upp spelet och såg att det ingick 48timmars goldmedlemskap! Nu jäklar ska vi ta en match ikväll!

Adda mig på live! Bozze4evigt där med.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk

I brist på annat så tankade jag hem Geometry Wars tidigare idag. Beroendeframkallande och simpelt
Dock så suger jag på det, men övning ger färdighet.

Någon som vet när Contra släpps på Arcade?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Javisst! Synd bara att allsvenskan inte finns med när man kör karriärsläget De kunde iaf bytt ut klubblagen mot landslag, tyckte Baleur
Dock lite udda att Zlatan är med landslaget även efter laguppdateringen (som man får när man går in på xbox live menyn första gången), han ville väl inte alls veta av sverige längre? Lille fjollan

Joo märkte också det där 48 timmars gold Du kan få min kod på min lapp sen när ditt gått ut, ifall det funkar så, det kan ju vara så att det är begränsat 1 gång per gamertag :/

Jag lär vara online typ efter 00:00

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Någon som vet ifall det kommer något ssx till xbox 360 snart?

Visa signatur

xbox 360

Permalänk

Måste meddela att kvällens match mellan Baleur (Marseille) och Bozze4evigt (Liverpool) var mycket jämn. En tidig utvisning för Marseille som ändå lyckades hålla upp laget bra. Med två straffar (tveksamt dömda...) och ett antal träffar i virket, så blev resultatet till slut 5-6 efter 2x15 minuters förlängning. MoM blev Craig Bellamy

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Medlem

Roligaste matchen hittills! Jag glömde faktiskt bort att jag var en man mindre under andra halvleken! Jag tyckte att nåt var skumt för jag fick kämpa nåt enormt för att hålla det oavgjort Menmen!
Revanchen kommer
Kan vi inte spela med pisselag nästa gång? Haha testade med ett som hade 2 och en halv stjärna innan, så lungt och fint det är att spela med

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

I PGR3, nångon som vet hur man klarar av Cone challenge i Platinum/Guld svårighets grad? Lyckas aldrig få tillräkligt med poäng.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
I PGR3, nångon som vet hur man klarar av Cone challenge i Platinum/Guld svårighets grad? Lyckas aldrig få tillräkligt med poäng.

Drifta t.ex där du har möjlighet att göra det och få poäng på det sättet.

Visa signatur

,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc
Drifta t.ex där du har möjlighet att göra det och få poäng på det sättet.

Och det absolut viktigaste; se till att göra riiiiktigt långa combon(åka genom cone gates, sladda osv tillräckligt ofta för att poängen inte ska läggas på din score förrän du är klar).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Och det absolut viktigaste; se till att göra riiiiktigt långa combon(åka genom cone gates, sladda osv tillräckligt ofta för att poängen inte ska läggas på din score förrän du är klar).

Jo jag vet, har haft Pgr3 sen i början av detta året sommar. Men jag har aldrig lyckats:P Men jag ska försöak imorron.

Permalänk
Medlem

Haha inte jag heller Och att få ALLA race (skitmånga ju) på perfect förstår jag bara inte hur folk klarar, dels pga att det är så jäkla svårt och dels pga tålamodet man behöver

Fifa, vad är det bästa sättet att sno bollen ifrån en springande motståndare på?
Att bara springa på bollen och låta gubben göra resten eller att trycka på A? Ibland saktar min gubbe ner snormycket när jag trycker A :S

Att trycka B verkar ju rätt bra eftersom det kallar in en polare som tar hand om det, men det är inte alltid man vill att de andra ska lämna sina positioner :/

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Har ett litet problem med min 360, idag när jag startade upp maskinen och skulle lira lite så upptäckte jag att den inte var i Widescreen längre, jag gick ut till dashboarden för att se om det var nån inställning som hade resettats eller något liknande men allt såg bra ut.
Jag provade att ställa om den till vanlig upplösning, icke-HD osv och sen tillbaka till widescreen men den var fortfarande fast i "vanligt" läge.
Någon som haft detta problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Har ett litet problem med min 360, idag när jag startade upp maskinen och skulle lira lite så upptäckte jag att den inte var i Widescreen längre, jag gick ut till dashboarden för att se om det var nån inställning som hade resettats eller något liknande men allt såg bra ut.
Jag provade att ställa om den till vanlig upplösning, icke-HD osv och sen tillbaka till widescreen men den var fortfarande fast i "vanligt" läge.
Någon som haft detta problemet?

Kontrollerat så att du inte ställt in 4:3 på TV:n?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kejsarn
Kontrollerat så att du inte ställt in 4:3 på TV:n?

Fan vad dum jag är! Hahaha, självklart var det TVn som var inställd på det, tack för hjälpen, såhär på en söndagsmorgon är jag glad för det finns andra som kan tänka åt en.

Permalänk
Medlem

Hyra spel?

Call of Duty 3, Gears of War, Rainbow Six: Vegas, Need for Speed: Carbon etc. Det är så oerhört många bra spel på väg (:D) men jag kommer inte ha råd att köpa alla (:().

Därför undrar jag om det finns något smidigt sätt att hyra 360-spel på?

Har varit inne och tittat på http://www.hyraspel.se/ där t.ex. abonnemanget: "Xbox360 Månadsabonnemang - Två spel hemma. Byt när du vill! Inga portokostnader!" kostar 349kr/månad vilket verkar mkt intressant.

Undrar nu om detta är en bra deal eller om det finns några andra alternativ? Har tänkt att kontakta dem med lite frågor men först undrar jag om någon här har erfarenhet av att hyra spel i allmänhet och gärna hyraspel.se i synnerhet?

Får de in spelen på (eller strax efter) release eller får man vänta länge? Finns populära spel t.ex. GoW att få tag på eller blir alla de har uthyrda jättesnabbt och är borta länge?

Mkt tacksam för svar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Det verkar ju rätt dyrt, ungefär samma pris som om du byter in ett 360 spel änr du köper ett nytt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Jo låter dyrt oxo, tror det är nästan bättre att köpa spelen, spela igenom det, bestäm ifall du vill behålla det eller inte, och ifall du inte vill ha det sälj det fort på tradera.

Så got som nya spel går nästan för inköps priset där.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Eller så går man bara till Game och bytar in det för 350 spänn typ o köper ett nytt spel för halva priset då
Fantastisk butik, verkligen. Just det lilla faktumet innebär ju att alla spel man köper där egentligen bara kostar 300-350kr, bara det att du typ lägger 300 till godo tills du är less på spelet ;P

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
Det verkar ju rätt dyrt, ungefär samma pris som om du byter in ett 360 spel änr du köper ett nytt

Jag tycker priset är ganska okej. Man får ha två spel hemma samtidigt och byta så ofta man vill. Ett kvartal kostar alltså drygt 1000kr och på den tiden tror jag man hinner tjäna på det om man spelar mkt och byter ofta då spelen kostar ca 600kr/styck nya.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Eller så går man bara till Game och bytar in det för 350 spänn typ o köper ett nytt spel för halva priset då
Fantastisk butik, verkligen. Just det lilla faktumet innebär ju att alla spel man köper där egentligen bara kostar 300-350kr, bara det att du typ lägger 300 till godo tills du är less på spelet ;P

Brukar inte gå in på game, senaste gången jag var där och tittade på XB360-spel så kostade de 699kr, samma spel som kostade 599kr på t.ex. webhallen. Men att byta in verkar intressant... Har de några riktlinjer på hur mkt man får för sitt spel eller står man och köpslår med expediten?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

nä nu får det ta och bli den 17:e tycker jag;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010

Brukar inte gå in på game, senaste gången jag var där och tittade på XB360-spel så kostade de 699kr, samma spel som kostade 599kr på t.ex. webhallen. Men att byta in verkar intressant... Har de några riktlinjer på hur mkt man får för sitt spel eller står man och köpslår med expediten?

De är fast angivna i deras datorsystem. Däremot är det inte speciellt ovanligt att de ger en rabatt när man köper spel, speciellt om man byter in ett par spel varje gång och dessutom köper begangat. De har ju rätt så feta marginaler på begangade spel.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jo jag vet, har haft Pgr3 sen i början av detta året sommar. Men jag har aldrig lyckats:P Men jag ska försöak imorron.

Vilken vinkel kör du med? Alla jag vet lirar med den vinkeln där man ser hela bilen. Tycker det är mycket mer känsla när man har kupévinkeln, testa den!;)
För övrigt har jag klarat alla race på guld, men en del platina är ju helt sjukt svåra.

Permalänk
Medlem

Usch hur kan man se det utanför i bilspel?? Ingen känsla alls ju Man har noll koll på när röven släpper
Själv kör jag alltid med cockpitvyn, förutom i PGR3 då den skakar alldeles för mycket, då kör jag med huvvyn

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Vilken vinkel kör du med? Alla jag vet lirar med den vinkeln där man ser hela bilen. Tycker det är mycket mer känsla när man har kupévinkeln, testa den!;)
För övrigt har jag klarat alla race på guld, men en del platina är ju helt sjukt svåra.

Kör med 3:dje person där man ser hela bilen, ibland där man bara ser mätarna. Och när jag kör lite halvt oseriöst så kör jag cupe. Men jag kör jätte dåligt då;)

Men platinum är jö bransligt lätt, utom cone banorna då. Men botarna bjuder inte precis på motstånd.:)