billigaste usb lådan för 3.5" sata?

Permalänk
Medlem

billigaste usb lådan för 3.5" sata?

Jepp, var finns den?

Det kan nästan vara vilken skit som helst, ska använda den rätt sällan.

Har sett ide till usb-varianter för typ 250kr, men jag hittar inga tokbilliga för sata, så jag undrar om ni har koll på vart jag hittar nått?

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem

USB2.0 3.5" SATA IDE Hard Drive External Case Box ISBB
230:- inkl. frakt.
http://cgi.ebay.co.uk/USB2-0-3-5-SATA-IDE-Hard-Drive-External...

Om du klarar dig utan låda finns kablage med strömförsörjning
för 145:-.
USB 2.0 To SATA / IDE Adapter Cable +Power Adapter ISXB
http://cgi.ebay.co.uk/USB-2-0-To-SATA-IDE-Adapter-Cable-Power...

Om länkarna slutar fungera finns prylarna här:
http://stores.ebay.co.uk/Kabrothers-Shop

Permalänk
Medlem

Då ställer jag en följdfråga...

Är det någon som vet något chassi av lite bättre typ med fläkt och ev firewire med SATA/SATA II?

Jag har hittat några med SATA I men aldrig något SATAII.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem

Eftersom varken firewire eller usb klarar hastigheter ens nära sata 1 så spelar det ingen roll, och sata 2 är bakåtkompatibelt så det fungerar att köra en sata2 disk i en sata1 låda.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

En fråga om "nästan" samma sak...
Något som gör interna Sata-diskar till externa e-Sata diskar, alltså en skyddande låda med strömsladd?

edit: Kan man få tillräckligt med ström till en 3,5-tums hårddisk från USB/firewire-porten? Eller på nåt annat sätt komma åt disken via e-Sata från en bärbar dator när man är ute och reser och inte har tillgång till eluttag?

Permalänk
Medlem

Blubben:
Tack för svaret!
Varför jag ville ha stöd för SATA II för framtida uppgradering. Men då behöver jag inte tänka på det då den är kompatibel med SATA I.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
En fråga om "nästan" samma sak...
Något som gör interna Sata-diskar till externa e-Sata diskar, alltså en skyddande låda med strömsladd?

edit: Kan man få tillräckligt med ström till en 3,5-tums hårddisk från USB/firewire-porten? Eller på nåt annat sätt komma åt disken via e-Sata från en bärbar dator när man är ute och reser och inte har tillgång till eluttag?

3.5" disk går inte att driva med ström enbart från USB-porten.
Alternativet är en 2.5" disk istället.

Permalänk
Medlem

Någon som provat lådan från Kabrothers? Stod inget om max storlek på disken.

Jag har en IDE-disk som jag behöver ett billigt chassi till...

Permalänk
Medlem

Blev rätt sugen på den varianten med bara adapter och strömförsörjning, tack för tipset!
Tyvärr så anger de ju frakttiden till 7-14 dagar, så det får bli en lådjävel från nån av de svenska återförsäljarna som har butik i stan. Synd.
Kankse man beställer en iallafall å på rent jävelskap lämnar tillbaka det jag köper i stan.
Fan va trött jag blir på oföretagsamma svenska återförsäljare, hur kan de vara så löjligt dåliga på lagerhållning och produktutbud, samtidigt som de är klart dyrare än resten av europa?
Slappa å feta...

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16