Permalänk
Medlem

Samsung D900 -> SE z710i

Tjena hejsan hoppsan!

Dags för mobilköp för min del, jag har en skruttig SE T630 nu...
Är inte så jätte insatt i dagens mobilvärld så jag hade hoppats på att få lite hjälp..

De mobiler jag har kollat på hittils är Samsung's D900 och SE's z710i

Har ni något tips att komma med eller dyl?

//Tack på förhand

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vad du accepterar för storlek. SE har ju de bästa menyerna, medans t.ex. Samsung och Motorola har formfaktorn.

Personligen tycker jag att de 25mm som z710i är tjock hör till början av 90-talet. Det gäller förövrigt i princip alla SE-mobiler.

Edit: En bra review på D900 här;
http://www.gsmarena.com/samsung_d900-review-108.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med s.c.s.i.
Z710 är absolut i tjockaste laget. Dessutom har den en antenn som sticker ut ytterligare ca en cm.

Kameran ett skämt. Videoupptagningen ska vi inte ens tala om...

Utöver detta är den lite småbuggig (inte så man blir rabiat av det men...) och av tveksam kvalitet (som fallet brukar vara med sony ericsson).
Men den är ju trots allt drygt 1300:- billigare än D900.

Ska för övrigt sälja min Z710 fortare än kvickt och köpa just en D900.

Visa signatur

Compaq Presario CDS 520 | Windows 3.11 / MS-Dos 6.22

Permalänk
Medlem

Är du villig att lägga ut 4K på en mobil, så är D900 det givna valet i mina ögon. Den har framför allt en riktigt bra design, storlek och en bra kamera. Valde mellan den och en K800i för en månad sen, valet föll dock på en SE Z550i då jag inte var villig att lägga ut så pass mycket pengar på en lur. Dessutom har jag kommit på att man använder inte mobilkameran lika mycket som man tror, på 18 månader har jag tagit ca 450 bilder med min K750i, varav de flesta är totalt meningslösa, tagna enbart för sakens skull. Behöver man inte en kamera kan man lika gärna köpa en mindre avancerad mobil som dessutom har tillfredsställande utseende och storlek.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

D900 kostar 3 370 kr på Katsching.se. Inte så farligt ändå, med tanke på vad telefonen innehåller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

True that, glömde bort och kolla sidan som jag länkade till, note to myself: bra där :/

4K är priset som min lokala Phone House tar.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Jag köpte först en z710 som jag inte var nöjd med så jag lämnade tillbaks den och köpte en D900 istället. Är riktigt nöjd med telefonen. Själva menysystemet i samsungen når inte upp till sony ericssons nivå men annars är det en grymt bra telefon.

Beställde min från elgiganten online för 3400kr villket jag tycker är väldigt överkomligt med tanke på att den har en 3,2mp kamera.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e