Permalänk
Medlem

CrashFree BIOS 3
ASUS CrashFree BIOS 3 låter dig återställa förvrängd BIOS-data från ett USB-minne med BIOS-filen. Programmet sparar tid och tar bort behovet av att köpa ett nytt BIOS-chip.

Står det på hemsidan att p5w dh deluxe har, är det kanske ett sätt att fixa allt? aldrig provat, men ståltserar dom med de, så bör de ju funka

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem

Den där CrashFree BIOS 3 att man skulle stoppa in CD vid starten av datorn funkar ingen vidare. Eftersom jag får ju ingen bild!!!
Alltså jag förstår inte hur ska man kunna göra nånting när man inte ser nåt på skärmen?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Nä det e svårt när man sabbat bios. Inte meningen att man ska flasha fel hehe. Om du nu råkat flasha med en gammal bios så kan det funka att sätta i en gammal P4 D cpu o starta med den. Men jag förstår inte hur du kan lyckats flasha om med ett gammalt bios. Har för mig att den frågar dig om du verkligen vill flasha om med en äldre bios ver. Antingen e det helt fel bios eller så har du slarvat duktigt. Tror det blir ett nytt chip för dig.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Läste på hemsidan att det var tydligen många som har samma problem som mig. Men vet dock inte vad lösningen är förutom och flasha om bios. Vet inte heller om den där funkar att prova med äldre cpu eftersom jag inte har nån. Får bara inte tag på Intel Pentium D. Antingen de eller så blir det att göra Hotswap hos polarn.
Det lustiga är att den bootade upp fint efter flashningen. Det var då jag va inne i bios att ändra den skulle bota från DVD och save&exit då visade den ingen bild mer. Kanske jag ska prova att köra igång datorn utan dvd i?

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Vad det betyder är att moderkortet har av någon anledning problem med att identifiera CPUn. Finns ett antal saker det kan bero på.

Du borde kanske gjort det, där får du information om b.la Asus Update som är ett Windows Baserat flash program som fungerar felfritt till Asus mobon. Där finns även info om hur du kan rädda din bios (Hint: Asus Crash Free Bios 3, tur för dig att du fakka detta mobot) många andra hade du bara kunnat kasta i soptunnan efter denna missen

Asus Update fungerar inte felfritt iallafall :S
Fick problem efter att jag hade använt det, beskrev felet för asus och dem sade att det ibland kunde uppstå problem när man flashar bios, även med deras Asus Update. Blev skitarg, tog 2 veckor innan jag fick ett nytt bios skickat på posten. Fick byta Bios Chip eller va det heter, som sitter på moderkortet.

Bara det jag ville säga Lita aldrig på Asus Update

Permalänk
Medlem

Här är länken som jag tog hem Bios ifrån

http://www.overclock3d.net/news.php?type=3&id=177&desc=asus_p...

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5