Permalänk

Samsung 244t eller 245t?

Tjena,

Nu är snart dags att införskaffa sig en ny skärm. Jag vill ha en 24" widescreen och har framförallt kollar på Samsungs 244T modell. Verkar vara en riktigt bra skärm med bra färger etc.
Håller ju mest på i Photoshop och andra grafiska program så det där "input lag" snackat kan vi skippa... eller inte helt kankse. Märkes det i Windows också? Alltså att musen är efter och så?

Men nu till frågan.. ska man vänta på 245T modellen eller slå till på 244T'an?
När kommer 245T?
Vad är det som skiljer de åt?

Ni som har en 244T får gärna skriva vad ni tycker om den.

Mkt tacksam för svar;)

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk

Hej!

Sitter på en samsung 244T och har haft den ett bra tag nu, riktigt nöjd! Hade 970P innan och dessa 2 skärmar är identiska till kvaliten m.m. Märker att musen är ngt segare, men jag anser inte alls som störande, man märker knappt det. Spelar spel, photoshop etc etc

245T: Verkar bli en samsung 244T men i nytt skal och lite fler inställningar.

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk

Tjo,

Ok låter ju som härliga tider!

Så det är typ inte nån ny panel o grejor då då? Utan som du sa, bara lite små tjafs som inte påverkar "prestandan" så mkt?

Visa signatur

| Q6600 G0 @ 3,4Ghz | Ultra Xtreme 120 | ASUS P5K Premium | 8800 GTS 512mb | Corsair Twinx 2x2gb PC6400 | 2.5TB SATA | Corsair HX620 | X-Fi Extreme Music | 20" BenQ | Lian-Li PC1000 |

Permalänk
Medlem

Instämmer, grym skärm! Märker inte av nått lagg alls, men är ingen gamer heller så. Har både 213t och 244t och båda är av bra kvalitet med fina färger och kontrast. 244:an funkar perfekt till 360:n också och panelen känns väldigt rapp i jämförelse med min 213t.

Visa signatur

IMAC 27" I7 2.8

Permalänk
Medlem

Jag har också en 244t på mitt jobb. Använder den för Photoshop, Flashprogrammering och liknande. Fungerar som en dröm. Har inte märkt nån tendens av input lag i det jag håller på med.

Är väldigt sugen på att skaffa en 24" hem också, och skulle inte ha nåt emot alls på en 244t hemma, men köpte precis en ny dator, så det får vänta nån månad, så ska nog vänta in 245t och se vad de säger om den.

Visa signatur

Asus P6T Deluxe V2 | i7 920@3.8GHz | 12GB Corsair XMS3 | GeForce GTX 260 | Intel X25-M G2 80GB | 2TB WD Drives | DiNovo Cordless Desktop | MX Revolution | Wacom Intuos3 A5 Wide | Dell 2408WFP
3D Portfolio

Permalänk
Medlem

Jag har också en 244T
Har haft den i ungefär 6 veckor och jag kan inte annat än att rekommendera den! Fantastiska färger och skärpa!
Jag använder den till allt: spel, surfing, film, photoshop u name it och det fungerar alldeles ypperligt!
MEN.. såklart är ju inte skärmen lika bra som en crt i spel när det gäller snabba rörelser i spel och dylik. Man ser en skillnad när man går från crt till 244T i början men sen så märker man inte av det speciellt mycket, men om jag ska vara ärlig så hade jag trott att det skulle vara bättre. Detta iom att "några" andra 244T ägare säger att de inte märker av det någonting.
Iaf så väger fördelarna upp den något "dåliga" respons-tiden med råge, när det är det ända som jag kan se som negativt med 244T skärmen som produkt. Jag kanske ska tilläga att jag är ganska kräsen också, så du behöver ju inte oro dig för en dålig spelupplevelse och sen så kan man ju inte få allt!
Det här med input-lag är något som man (iaf jag) märker i början men som snabbt försvinner, och jag kan också nämna att input-lag finns på alla skärmar idag men olika mycket förstås.
Det ända som kändes som ett hinder när jag skulle köpa min 244T var det relativt höga priset, men jag ångrar inte mitt köp för en sekund!

//Scombei