Permalänk
Avstängd

Relakks :P

Går det att använda Relakks på 2 st eller flera datorer inom sitt hemnätverk? alla datorer kör Windows.

har inte testat ännu och undrar om det går.
innan jag ev betalar för tjänsten.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Skulle du inte få något svar av någon här, så kan du ju gå till Relakks hemsida (FAQ, under rubriken "Frågor och svar") länk: https://www.relakks.com/faq/qna/

längst ner på sidan finns en kontakt-mailadress. (tänk bara på att följa instruktionerna på sidan)

mvh

Permalänk
Avstängd

Har nu hittat ett svar tack iaf.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GladiatorN
Har nu hittat ett svar tack iaf.

Det är bra om du skriver svar här också, då forumet bl.a. har som syfte att tillandahålla information. Det gör även tråden komplett. Så som det är nu så spammar jag tråden med denna information, samt att ingen har nytta av den, möjligen att den länkar till Relakks faq, som biet skickade en länk till.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Avstängd

Relakks går ej att använda på 2 datorer samtidigt med samma konto.
Det svaret fick jag fram via Relakks FAQ.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vitsen med relakks, om AntiPiratbyrån anmäler ett IP till polisen så är ju relakks skyldiga att lämna ut info om kunden antar jag till polisen. Blir ju flera steg när de ska söka rätt på någon fildelare men varför skulle de inte lägga ner det extra arbetet.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle77
Jag förstår inte riktigt vitsen med relakks, om AntiPiratbyrån anmäler ett IP till polisen så är ju relakks skyldiga att lämna ut info om kunden antar jag till polisen. Blir ju flera steg när de ska söka rätt på någon fildelare men varför skulle de inte lägga ner det extra arbetet.

Nja dom kan bara begära ut kunduppgifter och straffet för brottet ifråga kan leda till fängelse. Men o andra sidan så gäller ju det alla internetoperatörer.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle77
Jag förstår inte riktigt vitsen med relakks, om AntiPiratbyrån anmäler ett IP till polisen så är ju relakks skyldiga att lämna ut info om kunden antar jag till polisen. Blir ju flera steg när de ska söka rätt på någon fildelare men varför skulle de inte lägga ner det extra arbetet.

men det är ju det som är grejen, relakks vet ju inte vilket IP som duhar haft!

Det finns ingen koppling mellan ditt IP och dina kontouppgifter

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd

Jaja.. har ändå en till fråga..
Har kommit upp nu på Relakks.com att man kan använda tjänsten till 30:e September nu ist för 17:e.
Och det är så att jag ska betala för tjänsten jag skrev in allt rätt med konto nummer och sådant. Jag skulle betala ifrån mitt Ica kort som är ett Master Card.
Men när jag skulle betala fick jag Error 201 och det står ju även i deras frågor och svar grejs att dom vet om det men dom har ingen lösning på det?
Nån annan som har det?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin