Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Hur räknar du igentligen? det skiljer 316kr vid förskottsbetalning och 222kr med PF o faktura.
Sedan ville ju wejsted i fråga inte förskottsbetala.

så blir det ja..... räkna har aldrig varit min grej, vette faan hur jag räknade först...

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Jag har ännu inte fått klarhet om acern har dvi eller inte. Olika källor bekreftar olika. Så sopigt att inte hålla koll på specifikationerna...

Enligt Dustins kundtjänst har den inte DVI. Är det ingen som fått skärmen som kan bekräfta detta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m_dahlberg
Enligt Dustins kundtjänst har den inte DVI. Är det ingen som fått skärmen som kan bekräfta detta?

Den har DVI, se sista bilden.
http://www.hbbear.com/2/lib/200608/26/20060826049.htm

Dustins kundtjänst har nog bara kollat vad som står på deras egna sida.

Permalänk
Medlem

Acern såg riktigt trevlig ut i svart..

Permalänk

Jag har kollat runt lite och av denna sida att dömma så har både AL2216W, AL2416W DVI. http://global.acer.com/products/monitor/1_series.htm
MEN, när jag tittat runt lite på review ang. 24" så upptäcker jag att det finns en AL2416Ws som inte har DVI och en AL2416Wd som har DVI. Den med DVI säljs inte i Sverige.

Med andra ord var ju inte den sidan mycket att lita på. De har antagligen glömt skriva ut den lilla stjärnan.
Kan det helt enkelt vara så att det finns två versioner av 22" AL2216W med?

EDIT: Har kollat runt lite o det verkar som att det finns även en Ws och Wd på även 22" skärmen. Och Dustin säljer Ws, alltså den utan DVI
Ber om ursäkt om någon skulle ha köpt denna pga. att bl.a. jag har förespråkat om att den har DVI.

EDIT2: Den kan heta AL2216Wbd med

EDIT3: Massor med bra bilder på AL2216Wbd: http://product.pcpop.com/000028886/Picture.html
(Skärmen som det gämförs med är en Viewsonic VX2025WM som har en 8bit MVA panel, rätta mig om jag har fel)
Förhoppningsvid den sista redigeringen
Där kan vi även se lite testbilder på skärmen. Och ha ett litet humm om hur Mirais skärm kommer att se ut eftersom det e samma panel.
ET.L7409.045=D-Sub
ET.L7409.039=D-Sub+DVI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
EDIT3: Massor med bra bilder på AL2216Wbd: http://product.pcpop.com/000028886/Picture.html
Förhoppningsvid den sista redigeringen
Där kan vi även se lite testbilder på skärmen. Och ha ett litet humm om hur Mirais skärm kommer att se ut eftersom det e samma panel.

Den ser ju riktigt najs ut
Det kanske är värt att lägga nån hundring extra på Mairais skärm bara för den snygga designen hos Acern

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Den ser ju riktigt najs ut
Det kanske är värt att lägga nån hundring extra på Mairais skärm bara för den snygga designen hos Acern

Hmm. Menar du att du ska köpa Acern? Den har ju inte DVI
Ja skärmen ser ju bra ut för sitt pris. Lite kalla färger kanske... men man kan inte förvänta sig bättre med den prislappen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Hmm. Menar du att du ska köpa Acern? Den har ju inte DVI

Jasså
Det var allstå inte den svenska versonen på sidan med bilderna?
http://product.pcpop.com/000028886/Picture/000216290.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Jasså
Det var allstå inte den svenska versonen på sidan med bilderna?
http://product.pcpop.com/000028886/Picture/000216290.html

Nej inte vad jag kan hitta. Hittar bara Ws versionen hos de Svenska företagen. På Dustin har de även skrivit ut Ws på den skärmen. Alltså den utan DVI. Annars ska det vara identiska skärmar vad jag har läst.
Förstår ärligt talat inte varför man över huvud taget gör en sämre version utan DVI och släpper den. Det är ju ett klart minus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Nej inte vad jag kan hitta. Hittar bara Ws versionen hos de Svenska företagen. På Dustin har de även skrivit ut Ws på den skärmen. Alltså den utan DVI. Annars ska det vara identiska skärmar vad jag har läst.
Förstår ärligt talat inte varför man över huvud taget gör en sämre version utan DVI och släpper den. Det är ju ett klart minus.

Jo, heltkonstigt...
Tror knappast de kan tjäna många kronor på att ta bort den kontakten...

Permalänk
Medlem

Snarare förlora då de måste sätta dit en A/D omvandlare...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Snarare förlora då de måste sätta dit en A/D omvandlare...

Det e ju även d-sub på de med dvi. så det måste finnas redan innan

Permalänk
Medlem

Då har man hämtat ut sin Acer AL2216W.
Kan bekräfta att den ej har DVI, står "DVI (optional)" i manualen.
Har inte hunnit testa så mycket, men den har inga döda pixlar iaf.

Lite störd över svaga färgskillnader i mitten jämnfört med sidorna (van vid 19" trinitron CRT), men å andra sidan är den ju så stor att betraktningsvinkeln spelar in när man sitter mitt framför!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buLLit
Då har man hämtat ut sin Acer AL2216W.
Kan bekräfta att den ej har DVI, står "DVI (optional)" i manualen.
Har inte hunnit testa så mycket, men den har inga döda pixlar iaf.

Lite störd över svaga färgskillnader i mitten jämnfört med sidorna (van vid 19" trinitron CRT), men å andra sidan är den ju så stor att betraktningsvinkeln spelar in när man sitter mitt framför!

Bilder tack! eller fixa en recension

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buLLit
Då har man hämtat ut sin Acer AL2216W.
Kan bekräfta att den ej har DVI, står "DVI (optional)" i manualen.
Har inte hunnit testa så mycket, men den har inga döda pixlar iaf.

Lite störd över svaga färgskillnader i mitten jämnfört med sidorna (van vid 19" trinitron CRT), men å andra sidan är den ju så stor att betraktningsvinkeln spelar in när man sitter mitt framför!

Vad säger du om bildkvaliten?
Är du nöjd/missnöjd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sayoung
Bilder tack! eller fixa en recension

Tyvärr inte tid i helgen, men kan försöka skriva några rader och fota lite i nästa vecka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Vad säger du om bildkvaliten?
Är du nöjd/missnöjd?

Har inte testat så mycket ännu, är fortfarande lite överväldigad av storleken.
Tycker nog att bildkvaliten är på par med min CRT, men färgerna ett snäpp sämre (får man väl räkna med på TFT, iaf budget).
Så jag är helt klart nöjd, än så länge!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Ä det nån som fått tag på Mirai skärmen i Sverige verkar ju vara svårt med leverans??

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk

ITservice.se har börjat sälja Mirai 22" skärmen för 2.863:- och frakten kostar endast 60:- mot faktura. Man slipper förskottsbetala alltså. Ett mycket bättre alternativ till datorhandel.com som jag inte är så förtjust i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
ITservice.se har börjat sälja Mirai 22" skärmen för 2.863:- och frakten kostar endast 60:- mot faktura. Man slipper förskottsbetala alltså. Ett mycket bättre alternativ till datorhandel.com som jag inte är så förtjust i.

Tack för tipset
La nu en beställning så får man se vad som händer.
Visar det sig vara en skitskärm får jag väl avbeställa...

Permalänk

Känns som att det kommer bli en lång väntan.

Jonas Halvarsson <Jonas@itservice.se> till XXX 13:57 (29 minuter sedan)

Hej,
Artikel 1221094 kommer in 1:a november.

Med vänlig hälsning
Jonas Halvarsson

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedAbuser
Känns som att det kommer bli en lång väntan.

Jonas Halvarsson <Jonas@itservice.se> till XXX 13:57 (29 minuter sedan)

Hej,
Artikel 1221094 kommer in 1:a november.

Med vänlig hälsning
Jonas Halvarsson

Suck
Nästan så att jag önskar att det är en skitskärm så man kan beställa en annan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedAbuser
Känns som att det kommer bli en lång väntan.

Jonas Halvarsson <Jonas@itservice.se> till XXX 13:57 (29 minuter sedan)

Hej,
Artikel 1221094 kommer in 1:a november.

Med vänlig hälsning
Jonas Halvarsson

OMG, då beställer man Dell 20.1" i morgon än att vänta på denna ännu 1 månad.

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

Man får hoppas på att det kommer att komma en skärm med LG-Philips nya 22" panel i då innan denna

Permalänk

HPW22 (22" TFT) finns att köpa för 3300:- på datorhandel.com (inte i lager just nu dock).
Är lite sugen, men kan det vara en vettig skärm mån tro? Specen på länken nedan säger ju inte mycket.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=se&lang=...

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk

fick mail från datorbutiken där det stod att dom nu inte kunde fastställa leveransdatum (som om dom kunnat det innan?), jag är cpsugen på någon annan nu, kan någon lista schyssta alternativ i ungefär samma prisklass?

Permalänk

Schyssta eller ej. Här är i alla fall de skärmar som finns i 22" i samma prisklass...

HP W22 (~3300:-)
Acer AL2216W (~3600:-)
ViewSonic VX2235WM (~4300:-)
Samsung Syncmaster 225BW (~4300:-)

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk

Glöm inte Mirai DML-522W100 som hela denna tråden började med.

och V7 L22WD (VideoSeven), BenQ FP222W samt CHIMEI CMV-221D/A... finns säkerligen flera

Permalänk
Medlem

verkar dock som inte en enda av dessa eller liknande typ lg l204wt finns hemma nånstans?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
verkar dock som inte en enda av dessa eller liknande typ lg l204wt finns hemma nånstans?

Acern finns i lager och LG L204WT sitter jag med en brevid mig.

Permalänk

Ja, visst finns det vissa i lager. Beställde just Acern från Dustin.

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro