22" Wide TFT för 3 295:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Acern finns i lager och LG L204WT sitter jag med en brevid mig.

Hur är LG L204WT då?
Är du nöjd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Hur är LG L204WT då?
Är du nöjd?

Jag har avbeställt den tre gånger och så kommer den andå. Så jag kan inte testa den eftersom den ska skickas tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Jag har avbeställt den tre gånger och så kommer den andå. Så jag kan inte testa den eftersom den ska skickas tillbaka.

Kanske vill dela med dig vilket företag som krånglat med avbeställning, så inte fler drabbas?

Själv beställde jag Acern 2 gånger från Dustin Home idag. Efter första beställningen berättade en kompis att det gick att få den billigare med studentrabatt. *doh*
Detta är alltså något man måste veta om i förväg. Står ingenting om studentrabatt någonstans i beställningsledet. Dålig information. Å andra sidan gick det utan problem att ta bort den första beställningen och göra en ny, så ingen skada skedd.

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Medlem

Wie! Fick hem min Acer AL2216W idag :D! Den är riktigt fet. Har bara en 19" crt att jämföra med så jag vet inte riktigt om den är bättre eller sämre än nåt, men jag gillar den skarpt! Det enda som jag blev lite sur över är att det inte fanns dvi!! Bara vga alltså, det kanske alla visste men det spelar ingen större roll för mig antar jag..

Köpte den på datorhandel.com och det funka hur fint som helst. 3 arbetsdagar tog det att få hem den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0mt3j
Wie! Fick hem min Acer AL2216W idag :D! Den är riktigt fet. Har bara en 19" crt att jämföra med så jag vet inte riktigt om den är bättre eller sämre än nåt, men jag gillar den skarpt! Det enda som jag blev lite sur över är att det inte fanns dvi!! Bara vga alltså, det kanske alla visste men det spelar ingen större roll för mig antar jag..

Bilder!

Visa signatur

2 x Xeon Mac Pro

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden helt så det står säkert någonstans, ursäkta för det i så fall... i vilket fall, har Mirai skärmen dvi eller är den samma som acern ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtaIII
Har inte läst igenom tråden helt så det står säkert någonstans, ursäkta för det i så fall... i vilket fall, har Mirai skärmen dvi eller är den samma som acern ?

Miraien har DVI

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpeedAbuser
Kanske vill dela med dig vilket företag som krånglat med avbeställning, så inte fler drabbas?

Dialect ITservice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
Dialect ITservice

Har haft samma problem tidigare. De jävlarna lyckades tom skicka inkasso på mig.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

vill gärna se lite bilder och va ni tycker om ACERN, kanske blir en sånn istället

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk

http://product.pcpop.com/000028886/Picture/000224009.html

Skiljer de verkligen så här mycket mellan en 6+2 bit och en 8 bit panel? Eller lägger kameran som bilden e tagen med till lite extra "skillnad" på nått sätt.

Visa signatur

P180B | Hiper Type-R 530 | P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | 2Gb Corsair 6400 DDR2 | X1900XT 256 | SpinPoint 320Gb | CNPS9500LED | VF900-Cu | Samsung 225BW

Permalänk
Medlem

Det där är ju bara en skillnad i färgtemperatur, ett par justeringar och bilderna hade blivit identiska. Förstår inte hur du öht skulle kunne se någon vettig skillnad på en så liten bild f.ö.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirrepirre
http://product.pcpop.com/000028886/Picture/000224009.html

Skiljer de verkligen så här mycket mellan en 6+2 bit och en 8 bit panel? Eller lägger kameran som bilden e tagen med till lite extra "skillnad" på nått sätt.

Acern har ju alldeles för blå inställning. Det borde enkelt gå att justera.

Permalänk

Tyckte att det var rätt liten skillnad på de där bilderna, hur petig är man egentligen? Man vänjer ju sig vid den skärmen man har, efter ett tag så början man tycka att den blå nyansen är mer vit än den är...
Kör själv 15" dell crt som har en härlig grön ton istället vilket är mycket behagligt att se på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Tyckte att det var rätt liten skillnad på de där bilderna, hur petig är man egentligen? Man vänjer ju sig vid den skärmen man har, efter ett tag så början man tycka att den blå nyansen är mer vit än den är...
Kör själv 15" dell crt som har en härlig grön ton istället vilket är mycket behagligt att se på.

Jobbar man med bildredigering och sånt så är den där skillnaden alldeles för mycket.

Permalänk

Men och andra sidan, jobbar man med bildredigering bör man nästan köpa en bra mycke bättre skärm än en 22" Mirai.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Men och andra sidan, jobbar man med bildredigering bör man nästan köpa en bra mycke bättre skärm än en 22" Mirai.

Absolut... Men tyvärr så är inte alla som arbetar med photoshop så insatta på tekniska detaljer och köper därför en stor och "prisvärd" skärm.

Permalänk
Medlem

man undrar ju när skiten kommer in.... SUCK... skicka ett mail till datorhandel.com... dom sa att den kommer in om ca 14 dagar, om man nu kan tro på d :S

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Det där är ju bara en skillnad i färgtemperatur, ett par justeringar och bilderna hade blivit identiska. Förstår inte hur du öht skulle kunne se någon vettig skillnad på en så liten bild f.ö.

Hur menar du liten bild? Bilden är väl tillräckligt stor för att se att de båda skärmarna skiljer sig avsevärt vad gäller färgerna?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av derelicte
Tyckte att det var rätt liten skillnad på de där bilderna, hur petig är man egentligen? Man vänjer ju sig vid den skärmen man har, efter ett tag så början man tycka att den blå nyansen är mer vit än den är...
Kör själv 15" dell crt som har en härlig grön ton istället vilket är mycket behagligt att se på.

Själv tycker jag skillnaden är som natt och dag. Självklart vänjer man sig vid det man själv har men resonerar man på det viset kan man ju lika gärna köpa enbart budget grejer å sedan vänja sig vid den dåliga prestandan :).

EDIT
Fick precis reda på att min Samsung 225BW kom med posten idag! Skall bli mycket intressant att se vad den går för ikväll!

Visa signatur

P180B | Hiper Type-R 530 | P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | 2Gb Corsair 6400 DDR2 | X1900XT 256 | SpinPoint 320Gb | CNPS9500LED | VF900-Cu | Samsung 225BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirrepirre

EDIT
Fick precis reda på att min Samsung 225BW kom med posten idag! Skall bli mycket intressant att se vad den går för ikväll!

Den vill vi gärna se bilder och recension på från dig!

Permalänk
Medlem

Jag har också en Samsung 225BW på ingående från Dustin. Du får mycket gärna posta intryck då du testat din pirrepirre.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Ja samsungen har jag funderat på att beställa istället för Mirai.. så det var trevligt att höra att den e på g nu. Hur länge sedan var det du beställde samsungen?

Ang. den blåa nyansen så har jag läst i en recension att det är bara att öka den röda färgen en aning så blir värmen mycket bättre och som den ska. Sedan har jag även läst att det e panelen som gör detta.. inte just bara Acern då.

Permalänk

En minirecension om Samsung 225BW finns nu att läsa i forumdelen "Grafikkort och datorskärmar". Finns även några bilder!

MVH/Pirre

Visa signatur

P180B | Hiper Type-R 530 | P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | 2Gb Corsair 6400 DDR2 | X1900XT 256 | SpinPoint 320Gb | CNPS9500LED | VF900-Cu | Samsung 225BW

Permalänk
Medlem

Tröttnade på väntan på Miraiskärmarna. Beställde Samsung istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirrepirre

Själv tycker jag skillnaden är som natt och dag. Självklart vänjer man sig vid det man själv har men resonerar man på det viset kan man ju lika gärna köpa enbart budget grejer å sedan vänja sig vid den dåliga prestandan :).

Japp, det är precis det jag gör och det funkar utmärkt... Varför köpa dyrt när billigt funkar bra.

Permalänk

"The reason why there is no DVI input is easy. All wide monitors assembled outside of the European Union are considered as potential TVs and subject to a tax. There is an additional cost – on the components – of 14% that leads to a 20% price raise. Now we understand why Acer removed this input considering that the objective was to sell the cheapest monitor possible capable of interesting potential buyers of 17, 19 and 20 inch monitors."

Källa: http://www.behardware.com/articles/638-2/22-the-new-size-that...

Permalänk
Medlem

hur kommer det sig då att mirai skärmen har dvi å ändå e den billigare ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
hur kommer det sig då att mirai skärmen har dvi å ändå e den billigare ?

Word!

Permalänk
Medlem

segt

Ringde datorbutiken nu. Kunde ta månader innan 22 " skärmen kom in ,sa dom.Men dom visste inte =(

Visa signatur

amd 2x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirrepirre
Hur menar du liten bild? Bilden är väl tillräckligt stor för att se att de båda skärmarna skiljer sig avsevärt vad gäller färgerna?

"Det där är ju bara en skillnad i färgtemperatur, ett par justeringar och bilderna hade blivit identiska."

Vi kan ju quoterace:a såhär tills du förstår vad jag säger. Eller så läser du på om färgrymder/temperaturer. Vilket som.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...