Permalänk
Medlem

Logitech MX Revolution

Nån som äger en sådan och kan berätta lite hur den är? Är särskilt intresserad av om den laggar eller så. Ägde en trådlös för några år sedan och den hängde inte med alls. Är jäkligt sugen på en sådan här men kan inte tänka mig att ha en mus som laggar.

Permalänk
Medlem

Den är ju betydligt bättre än en trådlös mus för några år sedan, dock så kan det fortfarande finnas problem. Jag tror att den är ganska långt ifrån dagens bra optiska möss med sladd vad gäller pålitlighet och prestanda.

Den använder ju laser, vilket inte alltid är så uppskattat av gamers, och den är trådlös, vilket knappt några gamers använder.

Den enda trådlösa mus, förutom just Revolution (vilket jag hört har fått s.k lagg, optiken skiter sig etc) som fått bra kritik i spelsammanhang och sådant är Logitech G7 (http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/mice/452320/p...) den skulle jag valt om jag söker en bra trådlös mus.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en sådan som du efterfrågar och jag kan konstatera att jag är toppennöjd. En mycket fräsch och stilren mus som ligger perfekt i handen. Har behövt ladda den en gång på nio dagar och då använder jag den konstant. Scrollhjulet är nytt och man kan typ välja två lägen, fin fin funktion. Lagga har den aldrig gjort för mig men samtidigt spelar jag aldrig spel, så det får någon annan svara på.

Men jag råder dig att köpa den, du kommer inte bli besviken, snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt glad i olika möss och gillar att ha det senaste.

Vill verkligen ha denna Får köpa när jag har fått studiebidrag....kanske.

Om jag förstod det rätt så skulle man kunna lossa scrollen så man bara gjorde ett drag och släpte så spann hjulet på kullager?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Jag är otroligt glad i olika möss och gillar att ha det senaste.

Vill verkligen ha denna Får köpa när jag har fått studiebidrag....kanske.

Om jag förstod det rätt så skulle man kunna lossa scrollen så man bara gjorde ett drag och släpte så spann hjulet på kullager?

Stämmer.

Permalänk

tyckte inte alls om denna, ligger helt fel i min hand. Har inte jättestora händer ska tilläggas. Men funktion och kvalité är på topp. Själv ska jag nog undersöka VX lite närmare, känns som om den borde passa bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Den är ju betydligt bättre än en trådlös mus för några år sedan, dock så kan det fortfarande finnas problem. Jag tror att den är ganska långt ifrån dagens bra optiska möss med sladd vad gäller pålitlighet och prestanda.

Den använder ju laser, vilket inte alltid är så uppskattat av gamers, och den är trådlös, vilket knappt några gamers använder.

Den enda trådlösa mus, förutom just Revolution (vilket jag hört har fått s.k lagg, optiken skiter sig etc) som fått bra kritik i spelsammanhang och sådant är Logitech G7 (http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/mice/452320/p...) den skulle jag valt om jag söker en bra trådlös mus.

MX700 och MX1000 då?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga annat än att jag är extremt nöjd, musen äger. Har hittils inte haft några problem använder den både för spel och vanlig navigation. Har även en G7:a sedan tidigare och det enda jag saknar på Mx:en är att kunna justera hastigheten i spel tex.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |