Problem med Samsung Syncmaster 215TW

Permalänk

Problem med Samsung Syncmaster 215TW

Jag inhandlade nyligen, efter mycket efterforskningar, en 215TW. Nu när jag har fått den, har det uppkommit 2 problem;

1. Jag får inte dvi-kabeln att funka. Jag har sedan innan provat med en 204b, och det har inte varit några problem. Har ett GF6600GT. Får upp "no signal" på skärmen, när jag försöker byta till dvi från analog kabel.

2. Jag har kraftigt s.k. ljusläckage. Ser ut som 4 st små ficklampor som lyser från vardera hörn, när jag t.ex tittar på en film och det är ett mörkt avsnitt. Är detta något man kan lämna tillbaka på garantin, eller är det något man får leva med? Ruskigt störande iaf.

Vore glad om någon sakkunnig kunde räta ut dessa frågetecken. Tack på förhand!

/David

Permalänk
Medlem

Du måste starta om datorn med endast DVI-kabeln ikopplad om det ska funka. Du kan inte byta när den är igång.

Ljusläckaget kan du inte göra något åt, lev med det.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk

Jag har provat att stänga av datorn, byta till dvi och starta. Detta funkar inte, samma "no signal" meddelande kommer upp.

Permalänk

Settingen kan vara på för analog, därför startar den bara på analog. Vill du ändra till DVI. Då måste du gå in i egenskaper för plug and play-bildskärm. Annars lämna tillbaka den på garantin och säg att dom får fixa problemet eller ge dig en ny. Lycka till.

AC

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

Hade själv inte problem med att gå ifrån vga till dvi..

Ar oxå besviken dock på "lampona i hörnen" på mörka bakgrunder.. =(

Permalänk
Medlem

Är ljusläckaget så påtagligt? Inte sett det uppmärksammat i någon recension jag läst.

Finns det möjlighet för en bild på just detta?

Permalänk

kan fixa en bild ikväll sen...

Permalänk
Medlem

eeeek, köpte en sån just precis för att jag ville minimera ljusläckaget som finns på många icke-pro skärmar. vill inte ha några ficklampor!

har inte kört igång den än, men kan återkomma med hur min ser ut i mörkret.

Permalänk
Medlem

Jag har också en sådan skärm & jag upplever inga ljusläckage.
Ring supporten så fort som möjligt & hör med dom om vad du bör göra!. Man har väll alltid 14dagar öppet köp om inte annat!.

Permalänk

Det verkar som om ljusläckage varierar från skärm till skärm, även av samma modell. Skicka in och be att få en ny och se om den är bättre.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Det verkar som om ljusläckage varierar från skärm till skärm, även av samma modell. Skicka in och be att få en ny och se om den är bättre.

Tror du verkligen att man bara kan skicka tillbaka den och få en ny? De kommer troligen att hävda att "det ska vara så".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DLiljedahl
Tror du verkligen att man bara kan skicka tillbaka den och få en ny? De kommer troligen att hävda att "det ska vara så".

Har du kraftigt ljusläckage, särskilt på vissa delar av skärmen, så är det inte som det skall, utan ett fabrikationsfel. Butiken skall byta vid fabrikationsfel.

Visa signatur

~Pelle~