Komplett öppnar hämtbutik i huvudstad!

Permalänk
Medlem

Komplett öppnar hämtbutik i huvudstad!

"Kassa/lagerpersonal, heltid (Stockholm)

Som medarbetare i vår hämtbutik ställs stora krav på kundhantering och stresstålighet, då det periodvis kan vara mycket högt tempo.

Arbetsuppgifter
Mottagning och uppackning av ankommande gods
Utlämning av varor till kunder
Viss teknisk rådgivning kan förekomma
Kvalifikationer
Kassa/butiksvana är meriterande
Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Stresstålig, positiv och serviceminded
Genuint intresse av datorer och teknik
Kunskap om datorers funktion och uppbyggnad samt mjukvara
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning tillför och ser därför gärna kvinnliga sökande.

Sista ansökningsdag: 2006-07-10
Tillträde: Snarast

Ansökningar med bifogad CV och referenser skickas till Johanna Lundbäck e-mail: jolu@komplett.se.

Mer information om oss hittar du på www.komplett.se och på www.komplett.com"

Det måste ju betyda att dom öppnar en hämtbutik relativt snart och jag skriker JAAAAA!

Permalänk
Medlem

synd att man bor i en för liten stad för att dom ska öppna här

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Avstängd

Helt perfekt, bara å beställa på nätet och hämta själv.... om det går göra så.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

Wow - det låter inte helt fel. Tillsammans med Webhallen och Mycom bör det kunna betyda att man i stort sett alltid kan få tag i saker på stört.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

vadå hämt butik menas att det är en vanlig affär eller måste man beställa och sedan gå dit med någon lapp man skrivit ut hemma?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Precis. Det är inte en butik du handlar i utan just en butik du kan hämta ut saker i. Men med tanke på att saker har en tendens att ta extra tid även vid SMS-avisering (beställde t ex en sak tidigt torsdag förmiddag med SMS-avisering och även om komplett skickade iväg det samma dag har jag ännu inte fått mitt SMS att den kommit fram) så är möjligheten att kunna hämta ut det dagen efter perfekt för mig.

Undrar var de kommer lägga den ...

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

SwedBear: SMS-avisering verkar inte fungera som det ska (iaf inte för mig). Därför brukar jag kolla på posten.se och söka på kollinummret och då kan du se när din beställning har ankommit (är runt 30min delay på uppdateringen) och sen är det bara åka till ditt postkontor och visa upp kollinummret!

Permalänk
Medlem

man beställer som vanligt och hämtar upp den i hämt butiken altså? tja det låter ju bra men slipper man frakten på det viset?

EDIT: kommer det ett leverans alternativ i stil med: hämtar i hämtbutiken i stlm som man får kryssa i?

kostar bara 19kr extra det e ju bättre än typ 100 spänn i frakt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Orkar ni inte läsa?

När du har gått till kassan väljer du "Göteborg hämtbutik" under rubriken "Fraktsätt".

http://komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=eb6135...

Permalänk
Avstängd

Bra att man kan beställa och hämta själv, men nackdelen är att man kan inte impulsköpa.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bra att man kan beställa och hämta själv, men nackdelen är att man kan inte impulsköpa.

instämmer, tycker kompett o datorbutiken borde pröva med riktiga butiker, jag skulle iallafall vara stammis där då. webhallen finns ju men dom har ju inget i lager, oftast bara kampanjvaror

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Det är ingen frakt men fortfarande en expeditionsavgift. Liksom varför? Enda annledning är att såklart det är ett företag som vill tjäna pengar men ändå

Visa signatur

| Intel Q6600 3,0GHz + Scythe Ninja CPU Cooler | Asus Maximus Formula | 6144mb Corsair DDR 2 Pc6400 | Gigabyte SOC2 Nvidia GTX580 |
http://www.itpower.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoneDog
Det är ingen frakt men fortfarande en expeditionsavgift. Liksom varför? Enda annledning är att såklart det är ett företag som vill tjäna pengar men ändå

kostar ju att hålla igång en hämtbutik, jag tycker vi kan vara mycket glada att avgiften bara liger på 19kr.

Permalänk
Hedersmedlem

De har väl inte allt i lager i hämtbutiken utan de skickar säkert större leveranser varje dag med saker som ska hämtas. Så de måste täcka sådana utgifter. Sen tillkommer utgifter för hyra, lön etc.

uid: Tyvärr har jag på sistone haft problem med att posten inte uppdaterar info om kolli-id förrän efter jag hämtat ut den. Så var det t ex när jag hämtade ut min HDTV-mottagare från Canal Digital. Kolli-id't jag fick från CD funkade inte på postens hemsida förrän dagen efter jag hämtat ut det. Komplett skickade mitt moderkort i torsdags (29 juni) och ännu är inget uppdaterat i postens system. Det verkar som det systemet också har helg ...

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

SwedBear: Verkar konstigt. Har det senaste halvåret beställt från Datorbutiken, Komplett och Inet - och alla gånger har postens kollinummersökning fungerat utmärkt.

Permalänk

Någon som fått jobb hos komplett ?

Permalänk
Medlem

Verkar bra dumt att de tar 19kr för att man skall hämta ut varorna. Gör som webhallen istället, där kan man hämta utan att få den där extra avgiften

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Aha det vart inte Malmö. Förvillade mig genom att du skrev "huvudstaden".

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Verkar bra dumt att de tar 19kr för att man skall hämta ut varorna. Gör som webhallen istället, där kan man hämta utan att få den där extra avgiften

komplett öppnar inte en "butik" utan en hämtbutik och anser man att 19kr är något att tänka på så borde man nog byta hobby

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Tycker inte det är någon summa att tänka på, dock tycker jag bara det är jävligt snålt av komplett, thats it.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DuracellKaninen
Någon som fått jobb hos komplett ?

skulle på intervju för att jobba i hämtbutiken i sthlm, men var tvungen att tacka nej, ska börja jobba hos EA istället... hehe

OnTopic: jag tycker att det är en superb idé att öppna hämtbutik i sthlm... 20 kr är ju ingenting när man tittar på kompletts utbud och att man kan få det på någon dag, förhoppningsvis väldigt centralt, sweet som fan..

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Men ni som klagar på 19kr inse att dom har inte lager vid hämtbutiken, dom skickar saker från Oslo, det är därför man måste göra sin beställning innan 13.00 på dagen för att kunna hämta det nästa dag.

Jävla klagande tycker jag.

Har använt Kompletts hämtbutik i Göteborg och det funkade mycket fint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av honkel
Men ni som klagar på 19kr inse att dom har inte lager vid hämtbutiken, dom skickar saker från Oslo, det är därför man måste göra sin beställning innan 13.00 på dagen för att kunna hämta det nästa dag.

Jävla klagande tycker jag.

Har använt Kompletts hämtbutik i Göteborg och det funkade mycket fint.

Måste hålla med 19 spänn är piss i havet när man köper en komplett burk... sen så har ju komplett mycket billigare saker än vad webhallen/mycom har oftast...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har butiken i Stockholm öppnat än?

Permalänk
Medlem

Tjänsten är deltid, inte heltid.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lite offtopic, men jag är lycklig som en ål. Komplett är fantastiska.

Posten totalkrossade mitt paket. Komplett fixade allt från början till slut, fick retursedel och ny produkt (även fast jag inte vet om den var sönder). Behövde inte ens kontakta posten, utan det fixade kundtjänst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart den ska ligga? Vilken del av "Hufvudstaden". Ja kan inte hitta det iaf.

Visa signatur

Hail to the 2600k

Permalänk
Medlem

ja och när poppar den upp? hur snabbt kommer leverans tiden till hämt butiken vara? 2 dagar?

tråkigt att det var deltid, vill ju jobba heltid

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Hedersmedlem

Metro hade en artikel för några dagar sedan om de nya butikerna som dyker upp (t ex MediaMarkt i Heron City) och där nämndes att både Komplett och Net-on-Net skulle öppna hämtlager.

Om jag förstod rätt skulle Komplett's hämtlager ligger cetralt i City och öppna ... har för mig det var relativt snart (september/oktober).

Personligen är detta något som kommer få mig att köpa ännu mer från komplett då jag antagligen får nära till att hämta upp grejer istället för att behöva ta mig till "posten" (d v s Konsum) och hämta ut.
/
B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com