Permalänk
Medlem

Logitech MX Revolution !

Senaste skapelsen ifrån Logitech. Utvecklad av en fristående designstudio (Design Partners) i Dublin / Irland.

Info:Här!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fin ut, om nu inte överföringen blir störd av allt annat som körs på 2.4GHz, som till exempel min Logitech MX610. Så fort man laddar hem något över BitTorrent så börjar pekaren hoppa runt och stanna lite överallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Ser riktigt fin ut, om nu inte överföringen blir störd av allt annat som körs på 2.4GHz, som till exempel min Logitech MX610. Så fort man laddar hem något över BitTorrent så börjar pekaren hoppa runt och stanna lite överallt.

Så uppför sig inte min iaf.
Inga problem alls.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santrium
Ser riktigt fin ut, om nu inte överföringen blir störd av allt annat som körs på 2.4GHz, som till exempel min Logitech MX610. Så fort man laddar hem något över BitTorrent så börjar pekaren hoppa runt och stanna lite överallt.

Du kan få bort störningarna om du placerar USB-mottagaren på ett annat ställe. Allra bäst blir det nog om du har en förlängningskabel för USB och lägger USB-mottagaren i närheten av musen. Annars kanske du har en USB anslutning på framsidan av datorn eller på bilskärmen som du kan sätta USB-mottagaren i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Så uppför sig inte min iaf.
Inga problem alls.

Jo, jag förstår att den inte ska göra såhär, men det gör den av någon anledning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Du kan få bort störningarna om du placerar USB-mottagaren på ett annat ställe. Allra bäst blir det nog om du har en förlängningskabel för USB och lägger USB-mottagaren i närheten av musen. Annars kanske du har en USB anslutning på framsidan av datorn eller på bilskärmen som du kan sätta USB-mottagaren i.

Jag har testat alla möjliga placeringar av mottagaren. Bakom datorn, på framsidan av datorn, bakom skärmen, sidan av skärmen, förlängningskabel från baksidan av datorn etc. Inget har hjälpt. Skumt.

Permalänk
Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

VILL HA
mx serien är ju trevlig

edit: såg jusst att det var laser :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
edit: såg jusst att det var laser :/

Humm, vad är negativt med det?

Permalänk
Medlem

Den är ju så sjukt het, ska se om jag har 990:- över sen när jag köpt min nya laptop

Visa signatur

Fujitsu-Siemens Xi1546 - Core 2 Duo @ 1.83GHz, 1024MB DDR2 @ 533MHz, 120GB SATA, ATI Mobility Radeon X1800
Dell XPS M1730 - Core 2 Duo @ 2.50, 4096MB DDR2 @ 667MHz, 2 x 180GB HDD, 2 x nVidia 8800M GTX SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibis
Humm, vad är negativt med det?

nja inget direkt... så länge det funkar bra...
jag har haft en copperhead som strulat en massa så jag har fått en lite negativ uppfattning av dom nya lasermössen. har dom dock fått till en BRA lasermus så är den ju intressant för den ser ju underbar ut

Permalänk

Jag har fått mitt ex av MX revolution nu!

Det nya hjulet är kanon, det känns helt naturligt att använde de två olika scrollägena. Musen har även grym kvalitetskänsla.

Tyvär så är den inte helt perfekt, jag hadde gärna sett att bakänden var lite smalare och höger sida lite högre men det är helt beroende på vilka händer man har... programvaran är som den brukar vara från logitech och man kan inte ställa in egna funktioner för tumhjulet utan man kan bara välja mellan Zoom och den [alt]-[tab] liknande funktionen som är standard, jag hadde hellre switchat mellan tabbar i FF med den knappen.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Beställde min igår kanske slänger upp lite bilder när jag får den. Kan inte vänta!

Permalänk

Sorry för den halvkass bildkvaliten, det funkade inte att fota med blixt med min kamera för hela musen blev bara en stor vit fläck.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_One
Sorry för den halvkass bildkvaliten, det funkade inte att fota med blixt med min kamera för hela musen blev bara en stor vit fläck.

http://www.ehn.se/pics/rev/rev3.jpg
http://www.ehn.se/pics/rev/rev5.jpg
http://www.ehn.se/pics/rev/rev1.jpg
http://www.ehn.se/pics/rev/rev4.jpg
http://www.ehn.se/pics/rev/rev2.jpg

Är det en "USB-dongle" jag ser på din bild? Eller ansluter man musen med en sladd från basstationen, som på MX1000 mössen?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Det är en USB-dongle som medföljer, basstationen är enbart till för laddning.

Jag har inte hunnit använda musen så många timmar men av det jag testat så är mottagaren fri från radioskuggor, MX1000 har problem med vissa vinklar i förhållande till basstationen men det finns inte här, även räckvidden känns bättre. Laddaren är även den bättre och musen får direkt kontakt varje gång man stopppar i musen vilket min MX1000 inte får.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Fick min igår, musen fungerade skitkasst! Den bara låste sig och frös mitt i rollningen eller när jag rörde muspekaren.. Och jag testade allt möjligt, avinstallation, tog bort bluetooth, men inget hjälpte.. sen testade jag att ha musen direkt på skrivbordet istället på skrivbordsunderlägget (Ikeas skrivbordsunderlägg av skinn) Då funkade den perfekt.. av någon orsak funkade inte lasern på skrivbordsunderlägget och då frös musen.. Men nu funkar det helt felfritt.. jättenöjd!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zakris
Fick min igår, musen fungerade skitkasst! Den bara låste sig och frös mitt i rollningen eller när jag rörde muspekaren.. Och jag testade allt möjligt, avinstallation, tog bort bluetooth, men inget hjälpte.. sen testade jag att ha musen direkt på skrivbordet istället på skrivbordsunderlägget (Ikeas skrivbordsunderlägg av skinn) Då funkade den perfekt.. av någon orsak funkade inte lasern på skrivbordsunderlägget och då frös musen.. Men nu funkar det helt felfritt.. jättenöjd!

Skinnet på ikeas musmatta täcker en runt plåtbit (därför väger den så mkt) och du har förmodligen datorn på golvet tillsammans med usbmotageren eller? så ikeas metall platta skärmar av musens signaler och därför fungerar inte musen som den ska. om du vill fortsätta att använda ikeas musmatta ska du förlänga mottagaren och sätta den i samma nivå eller högre upp än vad musen är... prova hålla musmattan upp och ner och dra musen på den då, är 99,999999999 procent säker på att det kommer fungera då! dvs att lasern inte har några problen alls att läsa på underlaget utan det är signalen som inte kommer fram på grund av den ofrivilliga avskärmningen.

/diggarn

Permalänk

Jag som snart kommer sitta på laptop, är den lilla varianten något att satsa på då? Lätt att koppla in och ur utan problem osv? smidigt att ha trådlöst med laptop?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
Jag som snart kommer sitta på laptop, är den lilla varianten något att satsa på då? Lätt att koppla in och ur utan problem osv? smidigt att ha trådlöst med laptop?

vet inte riktigt hur den lilla varianten ser ut, men om den har en sån stationär liten "laddnings station" så tycker jag att det är bättre och sattsa på en annan liten mus som är smidig osv att ha med sig överallt tillsammans med datorn i mobilitets synpunkt. Men om du ska ha datorn som en "stationär" laptop är den nog asbra. Annars hade du ju kunnat köpa en vanlig liten mus när du ska resa osv och den där när du är hemma med datorn.

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag också köpt denna mus. En mycket fin mus som sitter perfekt i handen. Dock störde jag mig något enorm på drivisarna till OS X, så jag valde att avinstallera dessa på en gång. Hur stor skillnad är det om jag väljer att köra utan drivisar? Faktum är att jag tycker den gå bättre utan de "officiella" drivisarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
vet inte riktigt hur den lilla varianten ser ut, men om den har en sån stationär liten "laddnings station" så tycker jag att det är bättre och sattsa på en annan liten mus som är smidig osv att ha med sig överallt tillsammans med datorn i mobilitets synpunkt. Men om du ska ha datorn som en "stationär" laptop är den nog asbra. Annars hade du ju kunnat köpa en vanlig liten mus när du ska resa osv och den där när du är hemma med datorn.

Laptop-varianten, VX Revolution, har ett AA-batteri, vilket kan vara en fördel om man reser mycket och inte vill släpa med sig en basstation till musen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Har nu efter några dagars kämpande börjat vänja mig vid denna musen, ogillade den riktigt mycket i början pga dess utformning men då man lärt sig hur man ska hålla så funkar den bra.

I alla fall så har jag ingen användning alls för dokumentväxlingshjulet, skulle vilja ställa in så att det går att styra någonting annat med detta hjulet. Dock finns det bara 2 alternativ i SetPoint programmet, zoom och dokumentväxling.

Går det på något sätt att göra så att man höjer och sänker volymen tex med detta hjulet, eller kräver det hackarkunskaper utöver det vanliga då det inte finns med en sådan funktion i orginalprogrammets inställning.

Permalänk

Fick denna i julklapp. Vet inte riktigt vad jag skall tycka om den. :/ Jag tycker att den släpar efter. Trodde att den borde funka till spel, men känns konstig ändå. Kanske jag som behöver vänja mig. Har dragit än förlängare från usb porten så att donglen hamnar närmare men får fortfarande samma problem. Har försökt ändra inställningarna på musen, hastighet etc. Men drar ökar jag hastigheten går det för fort. Min gamla mx700 fungerar perfekt så jag är lite förvånad att en mer avancerad version känns sämre. Men som sagt kanske bara är en vanesak.

Visa signatur

Asrock 939Dual-Sata2 Bios: 1.20 // Venice 3000+@2.4 GHz // Arctic Cooling Freezer 64 Pro // 2x512 MB Corsair Value Select, PC-3200, CL2.5 // Gigabyte 7900GT @ 450/1320

Permalänk
Medlem

Jag upplevde samma problem som dig i början, stängde av accelerationen helt och då blev det mycket bättre och lättare att kontrollera. Antar att det var för att jag var van utan acceleration. Gå igenom inställningarna i SetPointprogrammet så går det att göra den rätt bra.

Förutom att det inte verkar gå att ändra inställningarna på dokumentväxlarfönstret =/

Permalänk
Medlem

Jag var och klämde lite på denna musen idag. Jag tyckte att tum scrollhjulet kändes i vägen, det är säkert något man vänjer sig vid, men vad säger ni som använt den lite längre?

Permalänk

Var inget för mig...kanske borde ha haft den ett tag för att vänja mig, men bytt är bytt. Har en mx518 + func 1030 Archetype. Fantastiskt.

Visa signatur

Asrock 939Dual-Sata2 Bios: 1.20 // Venice 3000+@2.4 GHz // Arctic Cooling Freezer 64 Pro // 2x512 MB Corsair Value Select, PC-3200, CL2.5 // Gigabyte 7900GT @ 450/1320

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Jag var och klämde lite på denna musen idag. Jag tyckte att tum scrollhjulet kändes i vägen, det är säkert något man vänjer sig vid, men vad säger ni som använt den lite längre?

Jag har kört den ett tag nu och tumhjulet är inte i vägen , jag greppar musen ganska högt upp så jag har lättare att trycka in de andra 2 knapparna (forward/back) av misstag än det hjulet.
Mycket skön mus , dock gäller det att placera dongeln rätt för att få mottagning , jag har gått över till att ha den i en av portarna i mitt G15 tangentbord

Supernöjd med den faktiskt , batteritiden är mycket bättre än min gamla MX1000

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Har införskaffat mig en MX revolution nu!
Fast jag lite besvärad av en sak.... förut när jag tryckte ner på scrollen på min gamla mus i firefox på en länk, så öppnades en ny flik.

Men nu gör den inte det längre?!
Kan man lösa det på något speciellt sätt?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

res, jag har svaret där logitech setpoint så ska du ställa in den knappen som "allmän knapp" då fixar sig biffen, det finns under annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
res, jag har svaret där logitech setpoint så ska du ställa in den knappen som "allmän knapp" då fixar sig biffen, det finns under annat.

'

Jag har inte det alternativ under "annat" ?!
Vad kör du för verision på drivrutinen (står i setpoint under hjälp)

Jag kör med 3.0.107

Visa signatur