Permalänk
Medlem

Hjälp med val av internetleverantör

Vi har nu fått ett stadsnät här i Skövde och jag har därmed fått en bunt erbjudanden i min brevlåda från diverse leverantörer. Jag har gallrat ut några stycken och har nu 3 potentiella kvar vilka är: T3 Bredband, Bredband2 och Bahnhof.

T3 är den klart billigaste med 375 kronor i månaden för 100/100mbit, de andra två kostar 449 respektive 479 kronor. Är det någon som har erfarenheter med något eller några av de här leverantörerna och vet vilken jag borde välja? T3 låter ju lockande men jag har inte hört så mycket om hur pålitliga de är.

Permalänk
Medlem

vart bor du jag har inte fått det erbjudandet än

Permalänk
Medlem

Jag har Skövdebostäder som hyresvärd, de enda jag talat med som fått samma erbjudande bor också i Skövdebostäder, men rimligtvis borde det väl vara fler. Det beror nog helt på om din hyresvärd redan har ett utbyggt fibernät i sina bostäder eller inte.

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp med val av internetleverantör

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkseed
Vi har nu fått ett stadsnät här i Skövde och jag har därmed fått en bunt erbjudanden i min brevlåda från diverse leverantörer. Jag har gallrat ut några stycken och har nu 3 potentiella kvar vilka är: T3 Bredband, Bredband2 och Bahnhof.

T3 är den klart billigaste med 375 kronor i månaden för 100/100mbit, de andra två kostar 449 respektive 479 kronor. Är det någon som har erfarenheter med något eller några av de här leverantörerna och vet vilken jag borde välja? T3 låter ju lockande men jag har inte hört så mycket om hur pålitliga de är.

T3 kan du stryka på direkten.
Deras routing är total crap kan jag lova dig.
BB2/Bahnhof är båda bra leverantörer helt klart.
Svårt val det där faktist.

Permalänk

Fick också papprena idag (Skövdebostäder, Södra Ryd). Svårt att välja som sagt.

Permalänk
Medlem

Hehe fan vad man ångrar att man flyttade till Lunden, om man bara visste lite tidigare att de skulle bygga nytt stadsnät o så så hade man ju aldrig flyttat hit!

Permalänk
Medlem

Är det bara ute i södra ryd man kan få tillgång till stadsnätet?
Jag rekommenderar bahnhof och bredband2 iallafall.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Fick som sagt i den andra tråden också informationsblad och tpkabel idag. Jag bor i Havstena.

Bahnhof eller BB2 är det svåra valet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Är det bara ute i södra ryd man kan få tillgång till stadsnätet?

Tror det är alla Akelius och Skövdebostäder hus, inte alls säker dock!

Permalänk
Medlem

jag bor på billingesluttningen och har inte fått
Kan inte ni som får det inkopplat posta lite siffror och vilken isp ni valde

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet ska de första kunderna vara inkopplade den första oktober.

http://www.skovde.se/templates/S_Article.aspx?id=11235

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
jag bor på billingesluttningen och har inte fått
Kan inte ni som får det inkopplat posta lite siffror och vilken isp ni valde

Bredband2:
10/10 218kr/mån
30/30 249kr/mån
50/50 359kr/mån
100/10 359kr/mån
100/100 449kr/mån

Bahnhof:
10/10 229kr/mån
30/30 269kr/mån
100/10 399kr/mån
100/100 479kr/mån

Edit: På Bahnhofs hemsida kan man beställa direkt men BredBand2 har inte uppdaterat sin sida.

Permalänk
Medlem

Blixtvik:

Internetanslutning 100/100 - 489 kr/mån
Internetanslutning 100/10 - 399 kr/mån
Internetanslutning 30/30 - 294 kr/mån
Internetanslutning 10/10 - 254 kr/mån

T3:

T3 PRIVAT FRI 100 Mbit/s - 375 kr/mån
T3 PRIVAT FRI 100/10 Mbit/s - 290 kr/mån
T3 PRIVAT FRI 50 Mbit/s - 355 kr/månd
T3 PRIVAT FRI 30 Mbit/s - 262 kr/mån
T3 PRIVAT FRI 10 Mbit/s - 225 kr/mån

Permalänk
Medlem

Får nog bli BB2 tror jag, misstänkte hela tiden att det var något skumt med T3 eftersom de låg en hundring lägre än alla andra. Det står dessutom i erbjudandet man fick hem att de erbjuder fast IP, men när man ska beställa på deras sida står det att det är dynamiskt ip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eXelon
Bredband2:
10/10 218kr/mån
30/30 249kr/mån
50/50 359kr/mån
100/10 359kr/mån
100/100 449kr/mån

Bahnhof:
10/10 229kr/mån
30/30 269kr/mån
100/10 399kr/mån
100/100 479kr/mån

Edit: På Bahnhofs hemsida kan man beställa direkt men BredBand2 har inte uppdaterat sin sida.

Beställningssidor för Skövde kommer upp på bredband2.com på måndag. Annars går det bra att göra en förbeställning via mailformuläret.

Permalänk
Medlem

Fan vill ha det NU. De kan inte ge ett mer percist svar än att alla skall få det senast sista september. Men det lutar ju år bb2. 100/100 för 60 kr mer än 8/1 känns ju inte helt fel.

Frux sitter du med mer info så får du gärna dela med dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkseed
Får nog bli BB2 tror jag, misstänkte hela tiden att det var något skumt med T3 eftersom de låg en hundring lägre än alla andra. Det står dessutom i erbjudandet man fick hem att de erbjuder fast IP, men när man ska beställa på deras sida står det att det är dynamiskt ip.

Mailade T3 och fick detta svaret

Dessvärre så är det dynamiskt IP-nummer som gäller med anledning av att det inte gick att lösa med statiska IP-nummer inom stadsnätet i dagsläget. Materialet var dock redan tryckt när det uppdagades.

Permalänk
Medlem

För i helvete...blir så avis...jag bor på södermalm i centrala stockholm och finns inget fiber alternativ i här

http://www.bahnhof.se/stad/hammarby ...245kr/månande...VARFÖR HAR INTE JAG DET GAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
Fan vill ha det NU. De kan inte ge ett mer percist svar än att alla skall få det senast sista september. Men det lutar ju år bb2. 100/100 för 60 kr mer än 8/1 känns ju inte helt fel.

Frux sitter du med mer info så får du gärna dela med dig.

Har inte nån mer info egentligen, men beställningssida finns uppe nu i alla fall.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt då, blev BB2 till slut. Någon som vet om det är den 1 oktober som allt är klart eller kan det bli tidigare än så?

Permalänk
Medlem

Hoppas på tidigare då jag enligt pappret får vänta till 15 dec

Permalänk
Medlem

de sa 10 dagar till mig men man sitter ju med comhem en extra månad blir att betala dubbelt då

Permalänk
Medlem

Såja, blev bredband2 för mig med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnemoth
Hoppas på tidigare då jag enligt pappret får vänta till 15 dec

Hoppas du inte på på östermalm flyttar dit nästa vecka kommer ju få va utan nät i evigheter i sådan fall.

Bahh va ju 15dec som gäller för östermalm..

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.