Permalänk
Medlem

Hemmabiodator - 2995kr!

ACER ASPIRE L200 MEDIACENTER AMD64 3200+ XPMCE
2995kr!
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010086520

Citat:

Specifikationer
Processortyp AMD Athlon 64 3200+
Processorplatser (Lediga) 1(0)
Processorhastighet 2.0 GHz
Minnestyp DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200
Minne som ingår 512 MB (2 x 256)
Maximalt minne 4 GB
Hårddisktyp Serial ATA-150
Hårddiskstorlek 160 GB
CD / DVD DVD±RW (+R dubbla lager)
Antal Parallella portar 1 st
Antal Seriella portar Nej
Antal USB portar 8 st (varav 4 st framtill)
Antal Firewire portar 2 st (varav 1 st framtill)
Antal VGA portar 1 x Komposit in/ut
1 x S-video in/ut
# 1 x VGA
Grafik ATI Radeon Xpress 200, upp till 128 MB
Ljud Ja, 5.1-kanaligt med S/PDIF koaxial-utgång
Modem Nej
Nätverk 10/100 Mbps & WLAN 802.11b/g
Operativsystem Microsoft Windows XP Media Center Edition Svensk
Storlek (BxHxD) 266 x 53 x 430 mm
Garanti 1 års garanti, inskick
Övrigt TV-tuner (marksänd digital-tv och analog)
# Trådlöst tangentbord

Nån som har en och vet vad dom går för? Är dom tysta?

Funderar på att köpa en och ha i sovrummet just för det låga priset.

Permalänk
Medlem

http://se.pricerunner.com/computing/computers/desktop-compute...

Är rätt sugen på att köpa den och ha den som en TV-serie dator till TVn.

Permalänk

Hmm det är ju fan så det lönar sig att köpa den å bar plocka delar. Menqar lägger man till ett sjyst grafikkort så har man ju en rätt billig dator. Men nu har jag varken 3000:- eller nån användning av en dator till.

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk

Kommer radiotjänst börja jaga en om man beställer en sån?

Edit: Försöker luska ut om det är 2 eller fler minnesplatser, hittade att den skulle ha 2 minneskanaler, men innebär det 2 platser eller 4?

Permalänk
Medlem

asså det känns som de har satt ut den för fel pris

jämnför den med denna:
https://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010092238

5000:- dyrare och skillnaden är margiell

dvi port, trådlöst nätverk, men inte fan är det värt 5000:-

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk

Den finns för 2995:- på Inet, fast den är slut, så priset stämmer nog.

Antagligen så att de tömmer lagret eller nåt.

Edit: Hittade länken till Inet http://www.inet.se/artikel/1968037

Som jag förstått det så är denna med W-lan (följer med en usb-sticka)

Permalänk
Medlem

3k?! Det är ju fan ett as bra pris för en htpc för den som inte orkar plocka ihop en själv. Ska ju lätt beställa en. Men en WLan enhet (USB) så blir det även perfeckt att streama musik å filmer, anime mm. från filservern

Edit: Såg just att den redan hade inbyggt WLan, fan va imba enhet!

Edit2: Någon som vet hurvida dessa Acer är inom support delen?

Permalänk
Medlem

Usch vad man velar om man ska köpa eller ej. Är ju en bra att ha sak, trots att man redan har en htpc

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var jävligt schysst pris på den. Det går inte plocka ihop en i delar iallafall för det priset. Ett riktigt bra kap verkar det vara Blev själv lite sugen

Permalänk

Datorn låter något fruktansvärt, men det går ju iofs att modda

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

jag gjorde såhär att jag jämnförde priset mot delarna jag köpt och kom fram till att jag hellre bygger.. jag vinner:'

512 mer i ram (1024mb)
ddr2 (667mhz)
3500+ (AM2)
Antec fusion = bättre, snyggare, tystare och svalare chassi
Större HDD = fler filmer och mer timmar inspelning (250gb)

Förlorar:

Det blir ca: dubbelt så dyrt men då har man valt alla delar själv och allt är utbytbart...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
jag gjorde såhär att jag jämnförde priset mot delarna jag köpt och kom fram till att jag hellre bygger.. jag vinner:'

512 mer i ram (1024mb)
ddr2 (667mhz)
3500+ (AM2)
Antec fusion = bättre, snyggare, tystare och svalare chassi
Större HDD = fler filmer och mer timmar inspelning (250gb)

Förlorar:

Det blir ca: dubbelt så dyrt men då har man valt alla delar själv och allt är utbytbart...

Hela saken mad denna L200 var ju att den är billig å har en massa funktioner.. inte en massa extra man inte behöver just som du nu har plockat ihop. Jeg menar... why 1g ram i en htpc?! Å varför en bättre cpu? Det finns ingen användning för det ju. DDR2 vinner du inget på sålänge det inte gäller de extreme versionerna för 4k uppåt... Större HDD, visst. Men det är inte värt det dubbla priset. Å I detta paktet får du en hel del mjukvara också, lagligt. Får du med det i ditt paket?
Angående det med chassit så tycker jag acer gjorde ett rätt bra val facktist, i mitt tycke rätt snyggt htpc chassi.
Nej du har inte många bra argument där

Men visst, det är upp till var och en om man vill bygga själv eller ej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Hela saken mad denna L200 var ju att den är billig å har en massa funktioner.. inte en massa extra man inte behöver just som du nu har plockat ihop. Jeg menar... why 1g ram i en htpc?! Å varför en bättre cpu? Det finns ingen användning för det ju. DDR2 vinner du inget på sålänge det inte gäller de extreme versionerna för 4k uppåt... Större HDD, visst. Men det är inte värt det dubbla priset. Å I detta paktet får du en hel del mjukvara också, lagligt. Får du med det i ditt paket?
Angående det med chassit så tycker jag acer gjorde ett rätt bra val facktist, i mitt tycke rätt snyggt htpc chassi.
Nej du har inte många bra argument där

Men visst, det är upp till var och en om man vill bygga själv eller ej.

Exakt. Dessutom får man med trådlöst tangentbord, Wlan och Tv-Tuner för analogt och digitalt inkl fjärris. Det kostar absolut minst 1200kr.

Hårddisken är ju en vanlig 3,5" den är ju lätt att byta mot en större.

Den största nackdelen är ju att den bara har S-video ut som bäst.

Varför betala över 100% mer för ingenting, ErikR?

Permalänk
Medlem

aa det har jag självklart också funderat på.. =/

dels för att jag gillar när det är kvalitet
dels för att jag tycker det är roligt att hålla på med datorer..

det med laglig mjukvara och trådlöst nätverk är ett stort plus

jag funderar faktiskt på att avbeställa grejjerna jag beställt och köpa denna..

är det ingen som har en ??? så man får höra om den "duger"

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Duger gör den säkert, frågan är väll hur stora krav du ställer på produkten. För det priset skulle jag hällre själv möjligt byta fläktarna i den, om de nu låter mycket... det är fortfarande billigare än att bygga allt från gunden. Å skulle något gå sunder så har du ju "iallafall" 1 år garanti ^^ dvs om du INTE pillar i den själv en massa.

Permalänk
Medlem

hehe jag skickade ett mail till overclockers och avbeställde, sen beställde jag på dustin 1st mediacenter

tror nog att jag blir nöjd, då räcker ju faktiskt pengarna till en ny prolle till "spelburken" )

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Ja nu är de slut även på dustin ,

Tur man han, för de priset duger den säkert .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Kommer radiotjänst börja jaga en om man beställer en sån?

Japp, då den innehåller tv-tuner så är dustin enligt lag skyldiga att anmäla dig till Rånartjänst i Kiruna så har du inte anmält tv innehav innan så blir det en rätt dyr affär då du tvingas lägga 2k om året för att sponsra SVT chefernas skidstugor.

Permalänk
Medlem

Aj aj aj, synd man missade detta
Om någon mot förmodan skulle ångra sitt köp, skicka ett pm istället för att skicka tillbaka den till Dustin

Visa signatur

//Perran

Permalänk
Medlem

Kan ju alltid välja o bråka med radiotjänst iofs då dom inte har nån makt egentligen... de har som sagt ingen rätt att göra husransakan eller att ens titta in genom ett fönster (då är det DOM som bryter mot lagen) etc. Enda är om du "erkänner"....

Dock så e det ett jävla liv på dom, vet för nått år sen när jag hade flyttat och faktiskt inte hade någon tv eller annan "tuner" så fan va dom höll på. Verkar köra på det att "alla har TV, alla andra ljuger" taktiken så det va bråk i telefon o brev nästan varje vecka me dom idioterna... va fan sugen på o paya skiten bara för o bli av med dom, trots att jag inte hade nån tv...

Vart lite offtopic nu, sorry

Permalänk
Medlem

Är det någon av er som beställt ett exemplar som hunnit få hem den? Skriv gärna ett par rader när ni har testat den (så att vi som inte hann beställa får höra vad vi gick miste om).

Permalänk
Medlem

ok den är på väg och kan till 99% säkerhet hämta ut den imorrn...

återkommer efter jag installerat den

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

NOO :(. Och nu är den slut =(. Varför såg jag inte den här tråden i förrgår när jag hade pengar och allt .

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Ja! nu har jag haft den i ca 1 timme
det tog ca: 30 min att plugga in allt och starta upp windows (med personliga inställningar)

När allt är klart frågar den efter en DVD-skiva för säkerhetskopia...klart man gör en

Där är jag nu och kan återkomma om hur den funkar senare

Ska tillägg att det verkar vara bra kvalitet på chassit och den är inte alls högljudd (bara vid uppstarten då fläktarna startar på max i nån sekund)

ser bra ut i tv-bänken förutom att ir-mottagarna till fjärren och tgb inte är så j-la snygga (hade gärna fått vara integrerade i chassit)

Tangentbordet känns väldigt billigt och plastigt så det kanske man köper ett nytt...

fjärren ser och känns ok

Återkommer som sagt snart...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
Ja! nu har jag haft den i ca 1 timme
det tog ca: 30 min att plugga in allt och starta upp windows (med personliga inställningar)

När allt är klart frågar den efter en DVD-skiva för säkerhetskopia...klart man gör en

Där är jag nu och kan återkomma om hur den funkar senare

Ska tillägg att det verkar vara bra kvalitet på chassit och den är inte alls högljudd (bara vid uppstarten då fläktarna startar på max i nån sekund)

ser bra ut i tv-bänken förutom att ir-mottagarna till fjärren och tgb inte är så j-la snygga (hade gärna fått vara integrerade i chassit)

Tangentbordet känns väldigt billigt och plastigt så det kanske man köper ett nytt...

fjärren ser och känns ok

Återkommer som sagt snart...

Funkade det bra? Somnade du framför den?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Funkade det bra? Somnade du framför den?

Fick hem min acer l200. allt har gått bra att sätta ihop, men 2 funderingar har jag.
Kördevia vga i 1280x720 75 hz jätte bra bild tänkte testa s video ingången direkt till lcd tven. Det blev bild men jag ser bara 1 fjärdedela av bilden i 1280x720 upplösning? fattar inte varför???
Sen tv kortet:ska min marsända digital box kopplas till tv kortet?
Eller är det en digital mottagare i tv kortet?
jag kopplade med spliten som man fick med anten till mitten sen en coaial till acer och en till tven om man inte vill ha igång acern. Tv funka fint men nån tv bild får jag inte via acern.
Annars tycker jag den är läcker och lättandvänd förutom usb lanet som har en kass räckvid 20 procent ger den i signal trots att routern bara är 5-6 m från den. får upp till 90 på bärabar med en annan tråd lös usb.

Mycket nöjd!!!
Det va ju billigt 2995 inklusive frakt Nice!

Visa signatur

love in him

Permalänk
Medlem

hehe nä jag somnade inte, jag gick och lade mig (kliver upp 0530 varje vardag och var lite trött )

jag har provat trixa lite till med datorn och funderar om min tv inte tar emot ljudet eller om jag har fel inställt nånstans!!

annars kanske jag måste köpa 5.1 till den jag har ju bara 2.1 till denna..

TV-kortet vet jag inte om det är kasst elelr om jag gjort fel inställningar eller nåt men det är ju kass bild och den hittar inte alla kanaler...

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Jag hittade inte alla kanaler först. Kör på Comhem analoga basutbud. Men det visade sig att man skulle välja kabel och inte antenn, då fick jag in alla kanaler.

Permalänk
Medlem

Lägg upp bilder på den både utanför och innanmätet !

Permalänk
Medlem

Har stött på 2 problem med acer l200

Får inte in tv kanalerna alls har en digital marksänd mottagare för fria kanaler , ni som fått in tv kör ni en extra kabel från pc till tven eller bara vga ?
Sen försöker jag flytta över en img fil på 4 gig och det går inte , den säger att det inte finns tillräckligt med utrymme varken på c disk eller d disk.
Trots att jag har runt 70 gb på båda har till t.o.m formaterat enhet d kollat fel och defrag men den tar inte imot ett skit
Förslag på vad man kan göra

Visa signatur

love in him