Permalänk
Medlem

Comhem och bredbandstelefoni?

Är det någon som har erfarenhet av bredbandstelefoni genom UPC's kabel bredband?
Jag funderar på att skaffa Rixtelecom eller Phonzo.
MVH
Håkan

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gick från bredbandsbolagets IP-telefoni till ComHem.

Blev besviken, har ett konstant brusande som de inte lyckats få bort. ComHem tappar även flest samtal enligt ett test gjort för ett tag sen.

Vidare är dosan känslig för störning, om jag har den vid den trådlösa telefonen brummar det riktigt högt.

Permalänk
Medlem

Öhh... inte riktigt det ha frågade men men. UPC-kunderna kan inte ha comhems telefoni ännu utan det blir väl under hösten kan jag tänka då bolagen konsollideras...

Rixtelecom vet jag bör fungera OK om du har normal upload/download men bör nog ha ett program som styr hastigheten så du inte råkar maxa ur den för då lär du tappa samtal...

SantaClaus: Brus och brum uppkommer alltid i eller efter modemet fram till telefonen så antingen är modemet/kablarna du fått/teliajacken om du använder dem eller nån telefon paj. Det uppkommer ej på linjen men visst är modemet väldigt störningskänsligt kan jag hålla med om.

Visa signatur

Dooh!