HJÄLP min monitor vill inte tända efter SP2 installation

Permalänk
Medlem

HJÄLP min monitor vill inte tända efter SP2 installation

Hej!
Jag har plockat ihop min nya dator nu (se nedan) och jag har ett apfett problem Det är som såhär att min windows version har bara SP1 så när jag plockat ihop min dator och installerat windows så installerade jag ju såklart SP2 också. MEN nu vill inte min enda TFT monitor (min crt brann upp i förra veckan) "tända"! det står att den inte får en signal, men det funkade fint innan jag installerade SP2, så finns det någon som kan tänkas ha en slug lösning på problemet?
Ska väl tillägga att den fortfarande funkar på min gamla dator.

Permalänk

Kanske drivvrutiner, sätt i en annan skärm och prova inst drivisar till skärmen och grafikkortet.

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

prova felsäkert läge

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Windows hittade skärmen i felsäkert läge, men då kunde jag inte installera drivisarna, så det var en återvändsgränd. Dock så hittade jag ett annat alternativ när jag tryckt F8 under POST, VGA-mode hette det, och det funkade fint. Tack för svaren iaf.