Permalänk
Medlem

Devolo dLAN HS Ethernet

Hitta ingen tråd om denna produkt. Någon som har testat? Låter ju underbart om man kan få ut 85Mbps utan kablar eller trådlöst som jag aldrig fått funka stabilt. Nån hake måste det ju vara?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

Liknande produkter har väll vissat på 2-3Mbps i verkliga tester så jag hade inte litat på det där alltför mycket.

Permalänk
Medlem

tippar på max 20-30mbit men annars typ 5-10

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

haha först tänkte jag "vad fan är det där för ossriös sida nån länkar till?"

http://www.expansys.com/forumthread.asp?code=123926&thread=2

äh verkar ju inte vara nån som testa dem ännu, eller så har google bara inte hittat dem ännu. Jag röstar för att nån köper och gör ett test.
Du bör helst ha en doktorand utbildning inom nätverk och el. Så jag går bort. Nån annan frivillig?

Permalänk
Medlem

Ja det hade ju vart kul att höra från nån som har testat.. men känns lite saftigt att lägga ut 1200:- om det går under 10Mbit

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte testat någon av de nyare HomePlug versionerna. Dock så har jag här hemma den gamla versionen på 14Mbps. När jag sitter ut på balkogen med min bärbar det är ca 15-20meter el-sladd bort så får jag 13Mbps.

edit: Det är såna här jag har http://www.gigafast.com/products/product_detail/PE901-UI.htm .

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt dessa små saker...:) men jag har väldans problem med att få igång allt :S

Permalänk
Medlem

Hur skulle dessa fungera i ett hyreshus exemplevis? Skulle alla i hela huset utnyttja dem då ? Eller hur funkar det ?

Permalänk
Medlem

det fungerar exakt som trådlöst, fast det går över elkablar istället. så man har WEP kryptering och sånt.