Söker server med Mysql/Joomla!-support

Permalänk
Medlem

Söker server med Mysql/Joomla!-support

Hejsan!

Jag undrade om någon här har en tomgående server att låna ut? Jag håller på med en hemsida som är baserad på Joomla! och jag har ett webhotell men som ej stöder MySQL.

Så jag hoppades att kanske någon här skulle kunna vara tillräckligt snäll att "skänka" lite plats på den där servern din. Det behöver inte vara någon mega-lina nu när sidan precis startar upp. Jag skulle betala om jag kunde, men då skulle jag väl inte vara här och be?

Och eftersom jag inte är allt för bekant med databaser och de så hoppas jag personen skulle kunna ge mig lite hjälp på sidan via msn/mail. Skulle vara väldigt tacksam om någon ställde upp.

Sidan handlar om det okända och paranormala för den som är intresserad. Kommer ta upp allt från utomjordingar till tredje världskriget till hemliga samhällen som styr världen(Illuminati m.m.). Domänen är unknown.se, och är registrerad och redo, väntar nu på server.

Hoppas någon kan ställa upp! Tack i förskott!

M v h
//
Rasmus

Permalänk

Du har ett webhotel som stödjer php, men inte MySQL? Isåfall är det väl bara en databas du behöver?

Förresten, finns det inte redan ett antal sidor om olika konspirationer?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Har har du en gratis databas: http://freemysql.net/ (som du ansluter till, precis som att ha den installerad på den egna servern).

Varför inte sätta upp en egen server hemma som _alla_ andra gör?
Finns ju färdiga paket ifall du inte vill installer *nix.
Sök på wamp, har även för mig det finns något som heter xwamp eller något liknande (x = att det är grafiskt).

Visa signatur

Permalänk

XXAMP. Det är lika grafiskt som WAMP, om inte mindre...

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Har redan ett wamp liknande paket, men har ingen dator att köra 24/7 hemma. Sen så den där sidan http://freemysql.net/, är det verkligen allt man behöver för Joomla? Trodde man behövde sätta upp Joomla på servern också. Antar jag får undersöka det här lite till då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Förresten, finns det inte redan ett antal sidor om olika konspirationer?

Inte tillräckligt svenska sidor där användarna kan skicka in sina egna artiklar, diskutera nyheterna och debattera i forumet.

Permalänk
Testpilot

Du kör Joomla på en server och mySQL-databasen på den andra. I installationen för Joomla så fyller du i mySQL-serverns adress istället för localhost.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

ah, tack för du klara upp det!

Permalänk

För vi förmodar att du har PHP stöd på servern du har tillgång till.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Japp, kanske till och med MySQL nu när jag tog kontakt med morsan som jobbar där jag har servern. :thumbsup:

Permalänk
Medlem

www.manufrog.com ... knappast dyrt, fungerar skitbra.

Permalänk
Medlem

Har redan fixat nu, och gratis desutom. Men tack ändå!