Inköp av delar till bildator. (Till en smart)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Lånar tråden lite, sitter själv och funderar på att bygga bilpc i min fina passat

Dock så undrar jag vad ett 80W nätagg egentligen klarar? Låter ju väldigt klent i mina öron. Har nämligen en Duron 1300 liggande, någon som vet om det kommer funka med en IDE-disk och lite annat?

Som det är nu så har jag en IDE-disk (ett uttag på agget, men det går väl att förgrena om man vill ha fler?), usb-ljudkort, gps, wlan-dongel, tangentbord (trådlöst med en usb-dongel).

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin_p
Lånar tråden lite, sitter själv och funderar på att bygga bilpc i min fina passat

Dock så undrar jag vad ett 80W nätagg egentligen klarar? Låter ju väldigt klent i mina öron. Har nämligen en Duron 1300 liggande, någon som vet om det kommer funka med en IDE-disk och lite annat?

De flesta nätagg för bildatorer ligger runt 80 watt. tror det största jag har sett är 160 eller ngt, i en stationär räknar man med att de kommer dra mera med brännare, extra fläktar, neonrör osv. När man kopplar in allt sånt i bilen kan man lika gärna dra strömmen från bilens eget system eftersom de flesta "extra" grejor är 12(+-2)V DC!

80W borde därför räcka utan problem till det mesta...

en fundering som jag har är om ett "vanligt" nätagg drar konstant t.ex. 300W eller om det är beroende på belastning?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om man e överjävligt på att löda o greja så kan man ju alltid slakta en bärbar dator, ta brädat o styrplattan från den o bygga ihop me lite spackel o plexi, kanske till o me går att få det trådlöst
skulle va asballt iaf