Komplett.se, mycket bra RMA-service!

Permalänk
Relik 📜

Komplett.se, mycket bra RMA-service!

Jag köpte för ett tag sedan ett X1800XT hos komplett.se

För några veckor sedan gick det sönder, och jag returnerade det till komplett.
Endast ett par timmar efter att dom hämtat mitt paket får jag mail om att ett X1900XT är påväg som ersättning eftersom dom inte längre säljer PowerColors X1800XT!

Tyvärr fortsätter min otur, och mitt nya X1900XT dör i veckan, och det endja jag kan få som output är "färgglad" skärm.
Dock accepterade komplett min RMA samma dag som jag ansökte, och kortet ska skickas in på måndag!

Mycket snabb RMA- hantering alltså, 5 tummar upp!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag kan då berätta om en RMA jag gjorde till datorbutiken.com. De skickade mig en fraktlapp som jag hade dagen efter kontakt med dem. Skickade tillbaka mitt grafikkort. Ett Radeon 9800 om jag inte minns fel. Fick ett x700 i utbyte. Det tog bara några dagar och jag är mycket nöjd. Inget tjaffs alls.

Permalänk
Medlem

Gillar också kompletts hantering av returer, beställde ett datorpaket från dom här tidigare, och när jag satt ihop det så var moderkort+3dkort(x1900xtx) trasiga, men är på väg nya nu efter mindre än en vecka.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Japp har returnerat till dom med och de skötte dom nice.. Dom paya för frakten och sånt. Fick också byta mitt grafikkort som pajade.

Permalänk
Medlem

Ahh, jag fick artefakter på mitt XFX6600GT, dock skickade de tillbaka ett spliter nytt XFX6600GT veckan efter,

Permalänk
Avstängd

Just därför är man stammis på båda ställena

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag hade otur när min fläkt pajade på mitt grafikkort, tog veckor innan nya kom.

Permalänk
Inaktiv

Kan passa på att berätta om ett liknande fall som händ mig hos dustinhome. Köpte en hårddisk där för ett bra tag sen en Maxtor diamond series 9 160gb.

Efter några månader råkade jag tappa skiten på golvet när ja skulel lflytta den till en annan dator, så jag skcikade in den till dustinhome. Dom sade att det skulle ta max 5 dagar, i själva verket tog det 1 och en halv vecka.

Men när jag väl får hem paketet så blir jag överaskad jag öppanr det och ser ett dataskrivet brev bredvid kvittot.

Där står det, bästa kund bla bla bla vi ursäktar att det tagit såpass slångt tid för att få hårddisken utbytt, vi hoppas att ni fortsätter att vara kund hos oss, för detta litte missöde så har vi bytt ut eran hårddisk mot en annan, hoppas ni blir nöjda.

Ngt i den stilen stod det alltså. Sen plockar jag upp hårddisken.

Maxtor DiamondMax 10 300GB!

jag fick nästan en dubbelt så stor hårddisk helt gratis som ersättning för det tog en och en halv vecka, det är vad jag kallar service.

Permalänk

Dustinhomes RMA är den bästa jag har varit med om. Min ena disk slutade fungera och jag skickade ett mail om det runt 10.. på eftermiddagen får jag ett svar att de skickar en ny hdd till mig med en fraktsedel så jag kan skicka tillbaka den som inte funkar. Nästa dag kan jag hämta ut den nya disken. Är det de man kan kalla bra support? JA!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

DustinHome > All :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Gjorde en rma på komplett för ett par veckor sedan, ett minne som var trasig. Tog mindre än en vecka sen hade jag ett nytt hemma. Nice.

Permalänk

Håller med. Har gjort många RMA'er hos komplett och det har fungerat ganska bra. Allt från KVM switchar till hårddiskar. Bra kontakt via mail och övrigt bra service.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06

Efter några månader råkade jag tappa skiten på golvet när ja skulel lflytta den till en annan dator, så jag skcikade in den till dustinhome. Dom sade att det skulle ta max 5 dagar, i själva verket tog det 1 och en halv vecka.

Antar att du inte berättade hur hårddisken gick sönder?