Permalänk
Medlem

Mediaspelare ca 2500kr

Tjo!

Sommaren nalkas och jag ska resa utomlands och skulle behöva något att kunna lyssna och helst kunna titta på film på. Har ni några förslag? Jag siktar på något i 2500 kaaaaanske 3000 kronors klassen, helst billigare. Utrymme är inte så viktigt men runt 4gb+. Vart och tittat lite på ipod video 30gb men såg någon här göra en minirescension på Sandisk Sansa e260 som verkar härlig.

Jag är inte riktigt säkert på vad jag ska leta efter. Det finns säkert en massa bra spelare som inte får glänsa lika mycket tack vara ipoden. Eller så är ipod helt enkelt bäst...

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Nu har ju faktist Ipod Video inte kommit ut utan endast Ipod generation 5 med stöd för video. Jag skulle nog rekomendera dig U10 personligen En väldigt läcker och behändig sak.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

rezuth: mm kollat lite på U10 men jag vet inte. 2gb och bara 15fps när man kör filmer låter inte så härligt.

Millow: Tack, blir nog en M6 om den hinner komma ut innan jag drar. Blir fan galen annars.

Tack

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampo
rezuth: mm kollat lite på U10 men jag vet inte. 2gb och bara 15fps när man kör filmer låter inte så härligt.

För alla som har missat det här, så innebär 2 GB med 15 FPS (vilket fortfarande ger en otroligt bra bild), dubbelt så mycket minne i videoformat. Det innebär att en DVD-film tar drygt 350 MB. En musikvideo i kanonkvalitet 10-20 MB, ett Family Guy-avsnitt 60 MB. Sen är det bara att räkna...

2 GB innebär 4 GB minne för videofiler. FYI bara.

EDIT: Här har du demofilen som bundlas med i U10:an. Vill påstå att DVD-filmer blir långt mycket högre kvalitetsmässigt än den här. Hackar det? Knappast.

http://forum.iriver.se/files/iriverproducts.avi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
För alla som har missat det här, så innebär 2 GB med 15 FPS (vilket fortfarande ger en otroligt bra bild), dubbelt så mycket minne i videoformat. Det innebär att en DVD-film tar drygt 350 MB. En musikvideo i kanonkvalitet 10-20 MB, ett Family Guy-avsnitt 60 MB. Sen är det bara att räkna...

2 GB innebär 4 GB minne för videofiler. FYI bara.

EDIT: Här har du demofilen som bundlas med i U10:an. Vill påstå att DVD-filmer blir långt mycket högre kvalitetsmässigt än den här. Hackar det? Knappast.

http://forum.iriver.se/files/iriverproducts.avi

Var precis på att posta detta men du hann före din gamla skojare. Man märker absolut inte något.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt valt en iPod. Man får otroligt mycket mer utrymme (som gör att man får plats med MYCKET musik, MYCKET filmer plus bilder, podcasts, ljudböcker etc.

Jag anser att man inte ska jämföra U10 och 5G, utan istället jämföra U10 mot nano.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Jag skulle lätt valt en iPod. Man får otroligt mycket mer utrymme (som gör att man får plats med MYCKET musik, MYCKET filmer plus bilder, podcasts, ljudböcker etc.

Jag anser att man inte ska jämföra U10 och 5G, utan istället jämföra U10 mot nano.

iPod nano är mycket sämre tyvärr, Jag ser fram emot iPod Video dock.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
iPod nano är mycket sämre tyvärr, Jag ser fram emot iPod Video dock.

Sett till funktioner ja, men nano har sina fördelar den med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Sett till funktioner ja, men nano har sina fördelar den med.

Du får gärna lyfta fram dom

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du får gärna lyfta fram dom

Enligt mig är det:

1. Tunnheten + att den är liten.
2. Klickhjulet
3. iTunes (den största fördelen enligt mig)
4. Smarta extra funktioner
5. Alla tillbehör som aldrig tar slut känns det som
6. Snyggast
7. 4gb
8. Kommer exlusivt att funka med Nikes nya skor. Läs på apple.se

Fördelar med U10:

1. Bättre skärm
2. Video
3. Radio (för de som gillar det)
4. Snyggaste iRiver har gjort
5. Batteri
6. *Edit* - Docken är otroligt cool!

Får gärna fylla på listan, men det var mina personliga saker jag kom på i detta nu. .)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
För alla som har missat det här, så innebär 2 GB med 15 FPS (vilket fortfarande ger en otroligt bra bild), dubbelt så mycket minne i videoformat. Det innebär att en DVD-film tar drygt 350 MB. En musikvideo i kanonkvalitet 10-20 MB, ett Family Guy-avsnitt 60 MB. Sen är det bara att räkna...

2 GB innebär 4 GB minne för videofiler. FYI bara.

EDIT: Här har du demofilen som bundlas med i U10:an. Vill påstå att DVD-filmer blir långt mycket högre kvalitetsmässigt än den här. Hackar det? Knappast.

http://forum.iriver.se/files/iriverproducts.avi

Köper hellre en spelare som iaf ger mig möjlighet att köra filmer med högre fps än 15. Att 2gb innebär 4gb minne för video är väll isåfall samma sak som 4gb+ ger mig 8gb+ minne för filmer på andra spelare om jag väljer att begränsa mig till 15fps som jag är tvingad till att göra på U10.

Annars tycker jag U10 är en riktigt fin spelare och videoklippet du visade är verkligen tittbart. Men jag vill ändå ha mer minne, måste ju få plats med all go musik också. Tack

Permalänk
Medlem

jag har haft en u10 2gb ett tag nu och den är skit bra tycker jag, idag har den och jag rest en lång buss resa kollade på resident evil 1, funkar hur bra som hellst MEN dom borde släppa en ny firmware som fixxar att den tappar ljud synken lite då och då, bara spola nån sekund bak eller fram så e det fixxat men jobbigt endå, trots de 15 fps så märks det inte så mkt, jag kunde iallfall fastna så mkt i filmen att jag blev arg på min tjej och bussföraren att vi snart va framme va ju massa på filmen kvar juh + att den blev en liten frågestund på bussen av alla som blev intresserade och förundrades!
ne den e helt klart min bästa resvän. har med den överallt. bra batteritid oxå, laddar den väldigt sällan.
bara lägga spelaren i handflatan när man kollar film, väldigt bekvämt!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

bara lägga spelaren i handflatan när man kollar film, väldigt bekvämt!

hmm det beror väl helt på hur du sitter står eller går...
blir lite jobbigt efter ett tag när man hållit armen likadant i 2 timmar..

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/