Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa dig mula om du inte redan gjort det

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

sure (= inte gjort än

edit: _frenzied_ vilken sköld bar du på din pala?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
sure (= inte gjort än

edit: _frenzied_ vilken sköld bar du på din pala?

spirit/zaka

Permalänk
Medlem

man kör zaka på paladin.. sen har du en spirit när du använder Bo.. som du får från cta

Permalänk
Medlem

gör nu 10k i dmg tack för att _frenzied_ ;P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Har ínstallerat D2 + LOD igen, och gjort en Amazon. Så jag undrar vad man ska göra, javazon eller bowazon osv?. Denna gubben gjorde jag singleplayer så den behöver inga PvP skills.

Schyssa Amazon guider uppskattas

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jav, lightning.
och börja spela online=)

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Har en "Gubbe" på B.net med, men eftersom jag ofta drar iväg min bärbara till kärrringen som inte har internet kör jag SP.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Har valt Amazon också och undrar om ma ska satsa på eld pilar eller critical hit?

(har 26 i mana)

Visa signatur

Gillar ni mej??

Permalänk
Medlem

Pull ok=) Måste vara jobbigt utan internet. Man är väl beroende skulle jag tro.

Dontfuck (tycker synd om dig, pga ditt namn) Jag tycker, om du inte har så bra saker, så kör på eldpilar, har du bra båge å så, kör critical.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk

Hej!

Jag och några kompisar tänkte köra diablo nu i helgen. Jag ska spela druid men det var ett bra tag sedan jag spelade sist så om någon kan ge lite tips på en bra build skulle det uppskattas.

Det enda jag vet är att jag tänker maxa oak sage.

Vi ska köra HC så cyclon armor är nog vettigt att ha ett antal poäng i.

Vi kommer att med största sannolikhet köra 1.09.

EDIT: Tips för builds i 1.10 går också bra. De ska kunna klara sig hyffsat i hell.

Permalänk
Medlem

Efter som jag inte spelat 1.09 så där särskillt mycket så vet jag inte vad som är skillnaderna precis men om du ska köra bara med polare och komma långt i Hardcore så kan werebear vara en bra build då dessa får snuskigt mycket hp...

20 oaksage, 20 werebear, 20 lycantrophe, 20 maul, nån poäng i hunger så får du lifeleach när de behövs.

-edit-
Hur många är ni som ska spela? Är ni inte 7-8 pers så ta nån annan char, tycker inte druid hjälper ett team så spc mycke som andra klasser kan, t.ex werebear kan du tanka med men de kan barbaren göra bättre, caster druid kan gröa skada men det kan sorceres göra bättre samt werewolf kan en zeal paladin göra bättre ifrån sig än:P

Permalänk

Det var mer för Oak Sage än för att druiden skulle vara särskilt vass på någonting.

Permalänk
Medlem

Då är det vell bättre och ha en extra paladin för ytterligare aura istället om ni ahr en barbarian så får ni ju battle orders / command av denna.

Men om du kör druid för oak sage, så ta werebear sedan, då dör inte du i första taget iaf..:P

Permalänk

Ok, tack för hjälpen

Permalänk

jag testar D2 igen nu efter en lång pause och ser att MH inte funkar, jag såg även att onix nämde ett nytt för några sidor sen, är det nån som har länken till det?

Permalänk
Medlem

Hm, funderar på en tank sorc. Ingen aning om hur det kan fungera, första gången jag lirar ES också. Men ungefär såhär.

20 Warmth
20 Telekinesis
20 Energy Shield
20 Enchant
20 Fire Mastery

Det jag funderar över är, mana burns = snabb död?
Hur bra blir en maxad enchanter med max i fm egentligen?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag testar D2 igen nu efter en lång pause och ser att MH inte funkar, jag såg även att onix nämde ett nytt för några sidor sen, är det nån som har länken till det?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/bin.rar

det ska funka. MH

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

har ett fint mh kan länga till min ftp snart.
Vill hänvisa till denna tråd för dom är sugen på lir ikv:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=657...
sista sidan!

Permalänk
Medlem

Behöver en ama-torch, nån som har? Kan ge en druid / nec torch

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Ingen som har några FCR grejs för trade? Behöver verkligen det till min pala Typ handskr, skor? ringar? Finns det FCR charms? Vapen, armor, sköld, mössa eller amu behöver jag inte.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

MyRus vad för pala kör du??

Edit: ofc kör du hammer

haru rätt eq då? för då ska inget behövas..

arachnid, magefist, hoto ger mkt fcr

Permalänk
Medlem

har hoto, enigma, zaka, magefist

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Hur dödar man Uberizual? Har tagit de andra två men kan inte röra hans liv. Är lv91 hammerdin med bra gear, men han är inte demon och därför gör inte mina hammare någon skada. Har försökt med smite men det gör ingenting heller

Edit: Fick hjälp av en trevlig barb, gick lättare när man hade någon som kunde göra lite skada på bossarna.

Någon som vill byta en torch med +3 druid, 16 attr 11 res mot en torch med pala, (non ladder softcore)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av comp1337
Behöver en ama-torch, nån som har? Kan ge en druid / nec torch

Du kan få en av mig för jag spelar ändå inte. Hoppar in lite senare.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

Okej schysst. Tror jag har ditt acc name, så jag msg när jag ser du är inne=)

Edit: Annars är mitt *comp1337-2 eller utan -2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Du kan få en av mig för jag spelar ändå inte. Hoppar in lite senare.

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Hallo hallo,

Är det okey att försöka sälja nånting här?
Har en Mara 30 jag vill sälja, har tänkt mig 5 ist för den
Skriv till mig på *Hyperstinger1
Behöver till en eni hehe..

Om man inte får byta här så ignorera mig

Permalänk
Medlem

5ist för mara 30? Står dem så högt i värde?:E,,,
Btw, allnighter ikv igen kika i diablo 2 "all nighter" tråden för mer info:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
5ist för mara 30? Står dem så högt i värde?:E,,,
Btw, allnighter ikv igen kika i diablo 2 "all nighter" tråden för mer info:)

Nix Sålde den för 4 ist..

Permalänk
Medlem

vad står mara 29 i för värde då? borde väll vara run 4 också?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.