Permalänk

3D Studio Projekt

Tjoho!

Har jobbat ett tag med ett projekt i 3D Studio och Inventor. Det är helt och hållet ett skolprojekt, dock ingetprojektarbete, utan bara en del i CAD C på 50 poäng.
Det som är gjort är en modelljärnväg, med lok, vagnar och ett hus, som rör sig längs rälsen. Inget avancerat, men förhoppningsvis duger det till minst godkänt i kursen

Nu har jag kommit så långt och jag känner mig så färdig att jag vill visa upp projektet för allmänheten!

Lite bilder först:

Bild över bangården

Vagnar och en del av loket

"Isometric" som det så fint heter i Inventor. (Det är inte helt efter standard här heller... )

Kontrollpanelen med strömbrytare och nätdel med Märklins klassiska färdriktnings omkastare

Sen så har jag en liten film också, konverterad till iPod format, cirka 2 minuter och 10,5 mb. Länk

Glöm nu inte bort att berätta hur bra/dåligt det är!

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, kan själv inte alls mycket om 3d-modellering men tänkte börja med det. Tycker det va bra gjort, om detta är nog för ett G vad krävs då för ett MCG ? o_0, tycker du har gjort ett skitbra jobb.

Fast o andra sidan är jag ingen guru på ämnet så jag kanske är ute o cyklar.

Permalänk
Medlem

Ser skitbra ut.

Vågar man fråga hur mycket tid du har lagt ned på projektet?

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk

Tackar!

Tiden, har funderat lite och vet ej om jag vågar publicera siffran. Men kursen är 50 poäng och jag nog lagt ner minst 100 timmar på det.

Ritande av modeller tog väl runt 40-50 timmar
Material framställning tog runt 10-15 timmar
Animeringen tog 20-25 timmar
Och rendering och ihopklippning tog väl ungefär en helg, 25-30timmar.