itbutikken.se är sega

Permalänk

itbutikken.se är sega

Jag beställde en skärm från dem i måndag en ViewSonic VX2025wm. Jag bekräftade min order 13:30 på måndagen. Varan fanns då i lager och ett ex reserverades till mig. Enligt deras sida så ska varan skickas samma dag om man bekräftar ordern före 16:30.

Dom skickade inte varan i måndags inte heller i tisdag och inte idag. Vad håller dem på med, jag vill ju min skärm så fort som möjligt.

När jag beställt saker från dem förut så har det gott ganska snabbt. Jag tycker inte det är ok att de, inte skickar i väg skärmen när det liksom gott 3 dagar.

Jag tycker nästan att itbutikken borde bjuda på frakten när dem så himla sega.

Permalänk
Medlem

Och detta var det mest onödiga inlägget någonsin? Du får väl lära dig vänta på saker annars kan du väl sätta dig på flakmopeden och åka till närmaste affär om du ska ha det så fort som möjligt.

Permalänk
Medlem

Vill du ha det så snabbt som möjligt, så är det bästa tipset att åka till närmsta datorbutik och köpa varan där.
Visst, det är lite dyrare men det går snabbare och ingen behöver gnälla om att det tar ett par dagar extra.

För det KAN ju hända att de har mycket att göra på itbutikken, precis som många andra butiker kan ha vid vissa tillfällen.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Men snälla ring dom;)

Permalänk
Medlem

Handla inte av lågprisbutikerna nästa gång
så kan du förvänta dig bättre service.

Permalänk

Jag har ringt dom men det är omöjligt att kontakta dom.

Det kan ju inte vara ok när dom ljuger på hemsida om vad som gäller. Sedan när man mailar och vill ha en förklaring så svarar dom inte. ITbutikken är ett stort skämt. Jag ska inte behöva vänta en vecka på att dom ska skicka varan när den finns i lager och speciellt inte när dom säger att dom ska skicka samma dag.

När man beställer från datorbutiken så skickar dom varorna samma dag som man beställer, man kan också i många fall hämta ut varorna dagen efter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
ITbutikken är ett stort skämt.

Det är korrekt, och det hade du vetat i förväg om du sökt på forumet. Du kanske redan t.o.m. visste det och chansade?

Oavsett vilket så är det så smärtsamt att endast itbutikken kan hjälpa dig i frågan. Fortsätt ring.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barnstormer
Det är korrekt, och det hade du vetat i förväg om du sökt på forumet. Du kanske redan t.o.m. visste det och chansade?

Oavsett vilket så är det så smärtsamt att endast itbutikken kan hjälpa dig i frågan. Fortsätt ring.

Jo borde nog ha kollat upp dom innan. Fattar verkligen hur man kan behandla sina kunder på detta viset.

Det är bara som har skärmen i lager också. Frågan är om dom kommer att skicka skärmen någon gång. Känns bra att man inte betalade i förskott hela företaget är säkert en bluff.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Jo borde nog ha kollat upp dom innan. Fattar verkligen hur man kan behandla sina kunder på detta viset.

Det är bara som har skärmen i lager också. Frågan är om dom kommer att skicka skärmen någon gång. Känns bra att man inte betalade i förskott hela företaget är säkert en bluff.

Bra jävla skillnad på ett företag som ligger i Sverige och ett som ligger i Danmark, det tar längre tid då men det kanske inte du förstår?

För övrigt så skulle jag inte vilja ha dig som kund om jag hade ett företag, det är dryga människor som Dig som ger en ren huvudvärk när det gäller försäljning och sedan support.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Bra jävla skillnad på ett företag som ligger i Sverige och ett som ligger i Danmark, det tar längre tid då men det kanske inte du förstår?

För övrigt så skulle jag inte vilja ha dig som kund om jag hade ett företag, det är dryga människor som Dig som ger en ren huvudvärk när det gäller försäljning och sedan support.

Står ju här http://www.itbutikken.se/i/132643/1.htm leverans 2 dagar. Jag beställde den i måndags och jag har inte fått någon skärm. Detta implicerar att dom lurar mig.

Känns nästan som om dom har påsklov, hoppas ialla fall jag får skärmen nästa vecka. Men det är dåligt att dom inte kan hålla det dom lovar. När man betalar så mycket pengar för en vara så tycker jag att man kan kräva lite ansträgning från företaget ifråga.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha sakerna så snabbt som möjligt men ändå beställa via nätet så beställ utav dustin eller dustinhome då kommer sakerna snabbt som ögat (om dom har sakerna inne på lager).

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Det kanske skulle vara värt det. Men nu är det endå helg och itbutikken har förstört denna ordern endå. Känns liksom inte lika kul att få skärmen.

Antar att jag har tur om jag får den nästa vecka. Vilket sätt, dom kan ju glömma mig som kund i framtiden.

Dustin har inte skärmen ilager, antar att dom är snabbare men endå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelkrantz
Det kanske skulle vara värt det. Men nu är det endå helg och itbutikken har förstört denna ordern endå. Känns liksom inte lika kul att få skärmen.

Antar att jag har tur om jag får den nästa vecka. Vilket sätt, dom kan ju glömma mig som kund i framtiden.

Dustin har inte skärmen ilager, antar att dom är snabbare men endå.

Grina en skvätt de hjälper säkert. Så synd om dig..

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så, de ligger i Danmark. Jag har varit tvungen att skicka tillbaka ett grafikkort på retur, och har fått reda på att det kommer ta 3 veckor för dem att få kortet pga att tullen jobbar så långsamt eller nåt.
Känns gaaanska jobbigt. Aldeles för sent att göra nåt åt saken nu.
Köp inget där, köp hellre i en svensk butik där man vet att man kan skicka saker snabbt fram o tillbaka.

Permalänk

Köpte min MX1000 av dem... Inga problem... så säg inte att de endast innebär problem...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antva
Tyvärr är det så, de ligger i Danmark. Jag har varit tvungen att skicka tillbaka ett grafikkort på retur, och har fått reda på att det kommer ta 3 veckor för dem att få kortet pga att tullen jobbar så långsamt eller nåt.
Känns gaaanska jobbigt. Aldeles för sent att göra nåt åt saken nu.
Köp inget där, köp hellre i en svensk butik där man vet att man kan skicka saker snabbt fram o tillbaka.

Tullen bryr sig inte om detta. EU, än mindre Norden är inte deras target No 1. Det är bara (sk)itbutikken som är sega.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt grafikkort från itbutikken utan problem, så som sagt inte bara kunder med dåliga erfarenheter.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med varken beställningar eller reklamationer.
Både beställningar och reklamationer har gått snabbt och smidigt.

Precis som med ALLA butiker, så kan det någon gång gå snett och ta tid.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Jag la en order hos Itbutikken för ett par dagar sedan, men det var inte mycket aktivitet därifrån då ordern var lagd. Efter om och om ringde jag, men då hände ingeting. Typiskt..

Det första intrycket var att jag har handlat hos ett oseriöst företag, så jag beslöt mig att annullera orden och sedan vänta tills Dustin fick in prylen i deras lager. Den kom in igår och jag fick den idag. 11h tog det och det var värt.

Permalänk
Avstängd

IT-butikken gick smidigt för mig när jag bodde i Malmö och beställde en skärm från stället. Nu på senare tid har jag dock inte handlat av dom.

Men helt klart tror jag att det till ca 50% av allt strul beror på konsumenten själv, både när det gäller reklammationer och vanliga ordrar. Det kan vara felifyllt och fel adress och man har glömt nån siffra här och nån där och när saker inte fungerar så är det att man inte har felsökt länge nog osv..... tyvärr är verkligheten så.

Men klart det finns affärer som är slöa och har dålig service. Det är ju människor som jobbar där, och dom kan ha dåliga dagar ;/

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)