Märkligt problem med x1900CF + x1900XTX

Permalänk
Medlem

Märkligt problem med x1900CF + x1900XTX

Hoppas någon vet hur man ska lösa detta!

Jag har just fått hem alla nya prylar, 2 fläskiga grafikkort och moderkort till dessa, 2GB ram, dualcore processor osv. Allting fungerar utmärkt tills jag ska starta ett spel (vilket spel det är spelar ingen roll, det är samma problem i alla)

Bilden skakar! Hela tiden flyttas hela bilden på skärmen (inte mycket, men väldigt märkbart) från höger till vänster, fram och tillbaka.

Har senaste 6.4 Catalyst drivisarna, även testat med 6.1 utan förändringar. Har testat ändra alla relevanta saker i Ati Control Center utan framgång..

Här är hela burken:
x1900CF + x1900XTX
AMD X2 4400+
Asus A8R-MVP
4*512 ram, corsair, normala timings
WD Raptor 36GB
Hiper 580W

Permalänk
Medlem

AJ, låter inte jätteroligt...

Permalänk
Avstängd

Du Kan testa ett kort i taget å se vilket som e fuckat??

Permalänk
Medlem

Jao ska kolla upp det så fort man kommer hem från jobbet :x

Permalänk
Avstängd

Det är väll det paketet som kostar 9K på komplett du har köpt??

Permalänk
Medlem

jupps, 9995 kostar det.. och till alla som undrar så låter varje kort ungefär som en dammsugare eller en hårtork..
men det löser ett par rejäla, tätt omslutande hörlurar, lite mp3 och spelvolymen på max ^^

[edit]
Allt det ovanstående är testat. BIOSen är uppdaterad till senaste, framework är 2.0, omegadrivisar är installerade och korten är testade var för sig.
Lustigt nog fungerade de alldeles ypperligt var för sig, och det drar väl ned felkällorna till moderkortet eller själva crossfire kopplingen eller crossfire kabeln mellan korten.
Är jag verkligen den enda med detta problemet ?
Ingen på tomshardware.com hade heller hört talas om något liknande..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooha
jupps, 9995 kostar det.. och till alla som undrar så låter varje kort ungefär som en dammsugare eller en hårtork..
men det löser ett par rejäla, tätt omslutande hörlurar, lite mp3 och spelvolymen på max ^^

[edit]
Allt det ovanstående är testat. BIOSen är uppdaterad till senaste, framework är 2.0, omegadrivisar är installerade och korten är testade var för sig.
Lustigt nog fungerade de alldeles ypperligt var för sig, och det drar väl ned felkällorna till moderkortet eller själva crossfire kopplingen eller crossfire kabeln mellan korten.
Är jag verkligen den enda med detta problemet ?
Ingen på tomshardware.com hade heller hört talas om något liknande..

Jag tror inte jag har precis samma problem som du, men problem har jag och jag har också köpt uppgraderingspaketet från komplett.se

Jag har egentligen två olika problem. Dels har jag en konstant grafikstörning när crossfire är aktiverat. Det är som svaga horisontella vågor som rör sig över skärmen. Det andra problemet är att skärmen flimrar rejält så fort hårddisken aktiveras minsta lilla. Det problemet försvinner om jag bara har ett kort anslutet.

Har du kontaktat komplett angående dina problem? Vad sa dem?

Angående ljudnivån: Min dator är tyst som en mus i vanliga fall. Det är först när jag drar igång en 3D-applikation som fläktarna börjar väsnas, och inte heller då är det så farligt tycker jag.

Visa signatur

I'm just a sweet transvestite from Transsexual, Transylvania.

Permalänk
Medlem

Kolla med Komplett på Måndagen!

Eftersom allt annat verkar fungera felfritt, så tror jag att det finns en enkel förklaring...

Har du provat 3dmarks? Är det likadant där?

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk

kolla inställningar i bios så du har gjort allt rätt, du förstår det är inte bara att trycka i ett par kort så funkar allt sen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem med Crossfire med X1900CF och X1900XTX, och även sama mobo.

Kom aldrig fram till någon vettig förklaring.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooha
Är jag verkligen den enda med detta problemet ?
Ingen på tomshardware.com hade heller hört talas om något liknande..

Ett tips är att posta detta på www.rage3d.com om du inte gjort det redan. Det är den största ATI-fansiten på nätet och besöks även av folk från ATI.