Permalänk
Medlem

Lagg och omstart!

Hej!

Nu kanske denna tråd skulle legat under spel sektionen istället men någon snäll och vänlig admin får gärna flytta den dit om de anser att den hör hemma där.

Jag har under kanske sådär en 2 månaders tid haft problem i Cs (1.6) med lagg.
Närmast beskrivande är det ungefär som du skulle ha väldigt hög ping och spela.
Men jag vet att det inte är linan då jag kört massa TP-tester och varit i kontakt med isp:n etc.
Alla andra spel fungerar utmärkt utan några lagg utöver att man kanske har en dator som inte pallar de nyare spelen på bästa grafik.
Får även dessa lagg då jag slänger upp en LAN server för att lattja lite med kompisarna eller dyligt.
Nu kanske inte alla är så insatta i cs osv men det blir fördröjningar på alla tex om jag byter vapen så kan det dröja 2-3sek innan den byter vapen från det att jag tryckt på knappen. Likadant med att smyga, ducka osv osv.

Har testat med allt mitt lilla huvud kan komma på. Här kommer följande saker jag provat:

Uppdatera moderkorts drivrutiner.
Uppdaterat Grafikkort's drivrutiner.
Uppdaterat CPU drivrutiner.
Provat med säkert ett 20-tal olika drivrutiner till grafikkortet både gamla och nya.
Installerat om Steam.
Pillat med grafikkorts inställningarna tills dess gräns att det inte går att hitta fler kombinationer. Dvs med kantutjämningar, vsync osv osv.
Sökt igenom datorn efter spywares, Virus.
Rensat hdd's från tempfiler och allt sånt.

Och inget av detta har hjälpt. Vill helst slippa formatera om. :S

Här kommer en så nogrann beskrivning av datorn jag kan komma fram till:

OS: Windows XP Pro Edition. (Med SP2 och alla uppdateringar i princip)
MB: Abit NF7-S2(G) (Chipset: nVIDIA nForce2 Ultra 400)
CPU: Amd Sempron 2800+
GFX: Hightech Radeon 9600 XT (256MB) (GPU'n knallar väl på i 500mhz tror jag)
MEM: 2x Twinmos DDR PC3200 512MB (Kör dem väl syncat i 400mhz tror jag)
HDD: 1x Seagate 80gb (Gammal sak) 1x Maxtor 200gb (Partionerad i 2 delar. varav Operativsstemet ligger på 40gb partitionen).
Nätagg: Antec Trueblue480. 480watt
Mus/Tangentbord: Razor diamondback / Logitech multimedia (gammalt skrälle).
DirectX: De senaste som vanligt.

Höll på att glömma angående omstarterna. Det har kommit nu den senaste veckan så jag började funderar på värmefel men CPU'n ligger på de vanliga 40-50 graderna.
Tveksam på att det är nätagget om det inte skulle vara fel på det förstås men.

Var väl allt jag kunde komma på men är det nåt mer i dumburken ni undrar över så fråga gärna.

Edit* Fick höra från en kompis som påstod att det skulle finnas ett virus som hans farbror tydligen råkat ur för som skulle strula till detta. Finns det något möjlighet till att det kan vara så som ovan nämt? Isåfall nån annan som känner till det? mitt virusprogram hittar inget iallafall.

Tack på Förhand! // Kim aka Wiiga

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)