Permalänk
Medlem

Rosa Tangentbord

Ni har väl alla sett Das Keyboard

Vissa tycker det är astufft och vissa tycker att det är hur töntigt som helst. Jag ligger någonstansa mittemellan, tufft är det ju. Men svart? Kom igen, det är ju så tråkigt.

Hur som helst. Idag när jag kom hem ifrån skolan hade jag inget att göra så jag satte mig och surfade runt lite. Rätt som det var trillade enter-tangenten bort. I håligheten gömde det sig ruskigt mycket hår och annat äckelpäckel så jag bestämde mig för att rengöra skiten.

När jag stod där och sköljde tangenterna kom jag på en idé, varför inte göra ett Das Keyboard, ett rosa Das Keyboard? Så jag gick till färgaffären och inhandlade en sprayburk rosa färg. Som ni kan se på bilderna är jag inte speciellt skillad på att måla, speciellt inte med sprayfärg(har gjort det en gång innan då jag och en polare sprayade penisar och fula gubbar i en tunnel) men det blev iaf bättre än innan.
Orkade inte ta någon bild på hur det såg ut innan jag färgade det men det såg ut ungefär som alla andra tråkiga tangentbord.

Så. Vad tycker ni? Själv blev jag jävligt nöjd och utnämner mitt tangentbord till det näst tuffaste i världen. På första plats ligger TypeMatrix (http://www.typematrix.com/)

Och nej jag är inte homo. Råkar bara tycka att rosa är en tuff färg och jag är säker på att om rosa hade funnits på vikingatiden hade alla vikingar varit klädda i rosa kläder

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem


jobbigt att spraya över tangenterna.. jag osm inte kan skriva normalt... annars skulle jag direkt sprayat det silver så det passade daotrn och skärmen

Permalänk
Medlem

Såg inte ut som du fick till färgen i högra hörnet uppe vid dioderna ser lite kladdigt ut, eller?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krök
Såg inte ut som du fick till färgen i högra hörnet uppe vid dioderna ser lite kladdigt ut, eller?

Stämmer, råkade spraya alldeles för mycket däruppe.

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk

äru seriöst med det dära i tunneln

annars nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bondepojk
äru seriöst med det dära i tunneln

annars nice

Haha ja, men det var länge sedan

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk

så ska man inte göra
men riktigt nice tangentbord

Permalänk

bögigaste tangentbordet på swec?

hehe, jag ska nog härma dig, ganska ballt ju

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk

Vore ju bra om du kunde hitta små klistermärken för att märka ut alla tecken med. I det skick du har det nu är det tufft men oanvändbart enligt min mening. Jo det går ju, jag hade engelskt tangentbord med svensk inställning i windows några veckor och visst, det sitter i fingrarna, men ibland blir man ju förvirrad?!

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk
Medlem

Övning, Övning

Några kollegor på jobbet flyttade om tagenterna på mitt bord där. Problemet var bara att jag inte märkte det

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

http://www.dynten.net/tngtbrd.jpg

Mitt, lagom otvättade, tangentbord.
Ni kan aldrig gissa vad jag heter!!

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_micro
http://www.dynten.net/tngtbrd.jpg

Mitt, lagom otvättade, tangentbord.
Ni kan aldrig gissa vad jag heter!!

Anders ?

fast det är ett z där , jag vann va

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Avstängd

FULT tangentbord
jag skulle inte vilja ha ett sånt men det var lite kul o se hur det blev.
nu vet jag vad jag inte ska göra med mitt tangentbord.

Permalänk
Medlem

En fråga bara?

Varför e tagentbord uppbyggda som dom är?
Hade ju vart fan så mkt lättare att lära sig ifall det var ex. ABCDEF osvosv i en å samma rad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
En fråga bara?

Varför e tagentbord uppbyggda som dom är?
Hade ju vart fan så mkt lättare att lära sig ifall det var ex. ABCDEF osvosv i en å samma rad

WORD!
det var säkert nån skum kille som inte kunde alfabetet som kom det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
En fråga bara?

Varför e tagentbord uppbyggda som dom är?
Hade ju vart fan så mkt lättare att lära sig ifall det var ex. ABCDEF osvosv i en å samma rad

Qwerty uppfanns för att det skulle gå relativt långsamt att skriva så att skrivmaskiner inte skulle ha problem med samtidiga nedslag.

http://susning.nu/QWERTY

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haukau
WORD!
det var säkert nån skum kille som inte kunde alfabetet som kom det

Han va nog lite retarded

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffi
Qwerty uppfanns för att det skulle gå relativt långsamt att skriva så att skrivmaskiner inte skulle ha problem med samtidiga nedslag.

http://susning.nu/QWERTY

Hahah-- så vi har altså tangenterna så här för att det ska vara så komplicerat och svårskrivet som möjligt ^^ coolt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_micro
http://www.dynten.net/tngtbrd.jpg

Mitt, lagom otvättade, tangentbord.
Ni kan aldrig gissa vad jag heter!!

KEYTRONIC!!! Jag älskar keytronic

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

det här är jag:

mm, vilket smutsigt tangentbord. Jag plockar bort alla tangenterna. Målar den ena i den färgen och den andra i den färgen osv. Sätter tillbaka alla - usch vad fult det blev

Permalänk
Medlem

Idag skruvade jag isär min söndriga 3.0a för att se om jag kunde fixa den(och det kunde jag, var bara en liten kabel som glappade) så jag passade på att spraya den med. Denna gången blev det om möjligt än sämre än på tangentbordet. Visade sig att färgen fäste väldigt dåligt...

Flaskan tog slut typ direkt så jag ska köpa en ny nästa vecka. Slipa ner både tangentbord och mus, grundmåla med vit färg, lägga ett par lager rosa och låta det torka riktigt(vilket jag inte gjorde denna gången) och sen lägga någon lack över. Då ska dom nog bli lite snyggare ^^

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Idag skruvade jag isär min söndriga 3.0a för att se om jag kunde fixa den(och det kunde jag, var bara en liten kabel som glappade) så jag passade på att spraya den med. Denna gången blev det om möjligt än sämre än på tangentbordet. Visade sig att färgen fäste väldigt dåligt...

http://img378.imageshack.us/img378/967/dasmus1is.th.jpg
http://img378.imageshack.us/img378/1049/dasmus14vq.th.jpg

Flaskan tog slut typ direkt så jag ska köpa en ny nästa vecka. Slipa ner både tangentbord och mus, grundmåla med vit färg, lägga ett par lager rosa och låta det torka riktigt(vilket jag inte gjorde denna gången) och sen lägga någon lack över. Då ska dom nog bli lite snyggare ^^

gött... sen är det bara chassit och skärmen och sedan har du en komplett homofob skrämmare

Permalänk
Medlem

GHETTO MODD is teh shit !!

LOL rofl

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grymt val av färg! Rosa och lila är personliga favoriter
Vad sägs om tangenter i lila och resten som det är nu?
Anyway... Way to go!

Visa signatur

Fujitsu Siemens Amilo Xi 1546 :: Core 2 Duo T5600 :: 1024mb :: X1800 ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Han va nog lite retarded

Det hade du nog inte tyck om du hade skrivit på en skrivmaskin. Querty-systemet uppfanns för att typarmarna inte skulle haka i varandra så ofta. (Alla som har lekt med en skrivmaskin vet vad jag talar om)
Är sen ganska så logiskt, varför byta tangentbord-layouten när vi köper datorer. Tar ju bara tid att lära om och blir bara jobbigt om de skulle skriva på en skrivmaskiv nån gång.

Det finns ett annat system med som kallas dvorak(http://sv.wikipedia.org/wiki/Dvorak_%28tangentbordslayout%29) men den finns även i en svensk version som heter svorak(http://sv.wikipedia.org/wiki/Svorak).

Tänkte själv konvertera till svorak nu när jag ändå har lov...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Låter ju intressant, fast jag kan ju inte säga att jag ser varför dvorak skulle vara så mycket snabbare än qwerty. Vet man var tangenterna sitter spelar det ju liten roll. Det enda är ju isåfall att man vill ha jämn fördelning mellan händerna.

Visa signatur

"Any dumkopf can be incorrect,
but not to be a dumkopf is more correct."
- Lord Brett Sinclair (Sir Roger Moore)

Permalänk

det är precis det dvorak är till för. De vanligaste bokstäverna är placerade intill varandra så att man inte behöver flytta fingrarna så mycket.
Kan kännas onödigt men jag tror det blir ganska stor skillnad. ska prova....

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Sen drar du på Peaches - Rosa helikopter i monstervolym samtidigt som du sitter och surfar

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mArmelot
Grymt val av färg! Rosa och lila är personliga favoriter
Vad sägs om tangenter i lila och resten som det är nu?
Anyway... Way to go!

Ja det låter bra, men varannan tangent i lila och dom andra i grönt skulle också vara en ide.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Ja det låter bra, men varannan tangent i lila och dom andra i grönt skulle också vara en ide.

Teh horror.

Visa signatur

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP