World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Det kan stämma, har dock alltid läst "Grinda mobs som är 2lvl högre dig för bra exp"..

Men dom är dom ju segare att döda iofs.

beror väll på hur bra du spelar din klass och hur snabbt du dödar mobsen, om det tar hela din mana pool att döda en mob som är 2 lvls högre så kommer du behöva ganska lång tid att regena. döda istället mobs som är 2 lvls lägre, du kanske inte får lika mycket exp per mob fast du kommer döda dom snabbare och ha kortare downtime så det kommer gå snabbare och lvla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airwaz
Tjenare, har ett lite noob problem!

Först vill jag bara säg att jag är noob som nog kommer framgå här så alla "OMG VILKEN NOOB" och sådana ord undanbades!

Såhär är det!

Är lvl 24 och härjar i duskwood! Mitt problem är att jag lvlar PÅTOK för sakta. 1 lvl går på ca 4 timmar! med hyffsat intimt spelande! jag gör questar och så men upplever alltid att grinda funkar snabbare! Slåss mot gubbar i min egen lvl dvs 22-25 just nu skeleton honnor och fiend.
Jag är en Gnome warlock med woidwalker och besöker regelbundet stormwind för nya spells och iteams! Notera bordes också att jag inte spelar wow SÅ mkt.. ca 1-2 timmar per dag!

såja, där var problemet! Hoppas att någon tar sig tid att besvara och försöka hitta var felet ligger!

/kortfattat, jag vill lvla fortare!

Det tar tid att levla. Ju närmare 60 du kommer, desto långsammare går det. Om du vill levla snabbt, grinda mobs två tre levlar under dig, och stanna på samma plats. Det som tar tid i wow är inte själva xp:andet. Det är resorna mellan A till B. Det bästa är nog att välja en plats med mycket grindquests, och göra dem allihop. En addon som mäter din xp/h är också bra. På det sättet ser man om ens spellsekvenser är effektiva, eller om de kan göras bättre.

Tror jag postade en schysst warlocklevlingspec tidigare i tråden.

Dock rekommenderar jag att du tar dig tid och gör lite instances och svårare quests också. Sånt får man skills av.Om du bara grindar din första karaktär upp till 60 kommer du förmodligen inte vara någon särskilt bra spelare, och får svårare att komma med i slutspelet.

Permalänk
Medlem

och tips. lyssna på musik medans du grindar. gör allt mycket lättare

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det helt plötsligt inte fungerar med E-kort längre? Jag har betalat med det enda sen retail kom ut men idag funkar det inte.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Är det bara för mig det helt plötsligt inte fungerar med E-kort längre? Jag har betalat med det enda sen retail kom ut men idag funkar det inte.

Kör du med olika e-kort eller har du använt ett och samma?
Om du kört med ett och samma hur lång tid har du satt på "kortet"?
Du använder mastercard som betalningssätt? (<-dum fråga, jag vet.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Är det bara för mig det helt plötsligt inte fungerar med E-kort längre? Jag har betalat med det enda sen retail kom ut men idag funkar det inte.

Jag har exakt samma problem! Jag har ett visa kort kopplat till ekort och när jag ska betala funkar inte det heller. Har förövrigt betalat på detta sättet sen wow kom ut, men nu funkar det inte.. Hmm. Får väl se om det funkar imorn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Kör du med olika e-kort eller har du använt ett och samma?
Om du kört med ett och samma hur lång tid har du satt på "kortet"?
Du använder mastercard som betalningssätt? (<-dum fråga, jag vet.)

Nej jag har kört med olika nummer varje gång. Och nej jag använder VISA som betalningsätt, ska jag inte det? Det är ju ett VISA-kort.

Edit:

"You have reached the maximum number of attempts (3) to enter your card information. Please do not enter the information again for 24 hours, or the security feature will be activated and your card will be blocked for a period of up to 72 hours. If you have any questions, please contact our Billing Support team team via www.wow-europe.com/en/support/." Och supporten är stängd.

Testade med mastercard, det fungerade inte.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Jag har sprungit ST ett tag nu, är lvl 54. Villken blir nästa instance som jag kan börja gå? Och villken lvl är rekomenderat för den instancen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Nej jag har kört med olika nummer varje gång. Och nej jag använder VISA som betalningsätt, ska jag inte det? Det är ju ett VISA-kort.

Edit:

"You have reached the maximum number of attempts (3) to enter your card information. Please do not enter the information again for 24 hours, or the security feature will be activated and your card will be blocked for a period of up to 72 hours. If you have any questions, please contact our Billing Support team team via www.wow-europe.com/en/support/." Och supporten är stängd.

Testade med mastercard, det fungerade inte.

När jag betalar med E-kort är det i varje fall Mastercard jag väljer. Antar att det skiljer banker emellan (har FSB). Det fungerade för övrigt att betala för mig senaste gången, i början av mars.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Jag har sprungit ST ett tag nu, är lvl 54. Villken blir nästa instance som jag kan börja gå? Och villken lvl är rekomenderat för den instancen?

Blackrock depths blir nog bra, vänta några levlar till innan du går dit.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Blackrock depths blir nog bra, vänta några levlar till innan du går dit.

BRD ska fungera på den lvlen I varje fall första halvan av BRD. Om inte annat kan man ju smyga med i en grupp som har lite högre lvlade killar i sig.

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Vet ni någon hemsida där man kan se vilka som ligger högst i rank osv på ens server?

Permalänk
Medlem

Finns på www.wow-europe.com ... kolla lite där så kommer du nog att hitta.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjertis
BRD ska fungera på den lvlen I varje fall första halvan av BRD. Om inte annat kan man ju smyga med i en grupp som har lite högre lvlade killar i sig.

Tack!

Permalänk
Medlem

Ingen här som vet en bra guild på servern Bladefist som recruitar shamans ?
Har experience från hela MC/Onyxia och BWL upp till Vael~

Permalänk
Medlem

Någon som vet något addon som gör att jag kan använda "/tloc" utan att behöva installera hela cosmos?

Jag testade "Cosmos thottbot only", men får inte tloc funktionen att fungera då.

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem

Jag har hittat en väldigt liten wowfilm, med bara en kille som critar lite grann, men det jag är ute efter är låten ^^
Och Swecare brukar vara bra på att komma på låtar och sådant i filmer, så det är sjukt

Här har ni länken, filmen ligger på 3,10MB.
http://rapidshare.de/files/12945111/Broodlord_PvP.wmv.html

Tacksam om ni skulle kunna ladda ner den och se om ni känner igen låten!

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Jo föresten, en halvkul grej. Såg en snutt från "Hard Target" när jag zappade framför tv'n igår, och ena skurken heter Van Cleef. Tyckte det var lite halvlustigt. Har för mig det stod på en stor WOW-eastereggssida för nån vecka sen.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag har hittat en väldigt liten wowfilm, med bara en kille som critar lite grann, men det jag är ute efter är låten ^^
Och Swecare brukar vara bra på att komma på låtar och sådant i filmer, så det är sjukt

Här har ni länken, filmen ligger på 3,10MB.
http://rapidshare.de/files/12945111/Broodlord_PvP.wmv.html

Tacksam om ni skulle kunna ladda ner den och se om ni känner igen låten!

Gorillaz - Feel Good INC

och btw, nerf plx?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag har hittat en väldigt liten wowfilm, med bara en kille som critar lite grann, men det jag är ute efter är låten ^^
Och Swecare brukar vara bra på att komma på låtar och sådant i filmer, så det är sjukt

Här har ni länken, filmen ligger på 3,10MB.
http://rapidshare.de/files/12945111/Broodlord_PvP.wmv.html

Tacksam om ni skulle kunna ladda ner den och se om ni känner igen låten!

Gorillaz - Feel Good Inc

Edit: ops, såg inte att nån redan svarat

Visa signatur

w y s i w y g

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag har exakt samma problem! Jag har ett visa kort kopplat till ekort och när jag ska betala funkar inte det heller. Har förövrigt betalat på detta sättet sen wow kom ut, men nu funkar det inte.. Hmm. Får väl se om det funkar imorn!

Lirar du på Shatterd Hand?

Vet du en hunter som heter Marshl i guilden Experentia?

Det är en kompis till mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Lirar du på Shatterd Hand?

Vet du en hunter som heter Marshl i guilden Experentia?

Det är en kompis till mig

Hehe hälsa marshl (artman) att han är sketen!

förövrigt.. är det någon som har koll på när expansionet kommer ut?

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk

När vi ändå är inne på låtar i wow-filmer, vill jag passa på att fråga om en låt i det här klippet:

http://video.google.com/videoplay?docid=9116253942122242375&q...

Ett klipp som jag hittade när jag gjorde lite research inför min nya rogue. Låten är på tyska och börjar ungefär 2.20 min in i klippet. "bang, bang, Firefly......"

Den roguen verkar föresten vara ett riktigt pvp-monster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
När vi ändå är inne på låtar i wow-filmer, vill jag passa på att fråga om en låt i det här klippet:

http://video.google.com/videoplay?docid=9116253942122242375&q...

Ett klipp som jag hittade när jag gjorde lite research inför min nya rogue. Låten är på tyska och börjar ungefär 2.20 min in i klippet. "bang, bang, Firefly......"

Den roguen verkar föresten vara ett riktigt pvp-monster.

Rammstein - Feuer Frei (inte firefly )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Rammstein - Feuer Frei (inte firefly )

Oj, här går det undan. Tackar, tackar.

Edit: Kan det vara en låt med Rammstein i början på denna video också? Och i så fall vilken?

http://video.google.com/videoplay?docid=6543963544977717245

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton

Edit: Kan det vara en låt med Rammstein i början på denna video också? Och i så fall vilken?

http://video.google.com/videoplay?docid=6543963544977717245

Lugnt
Den där URLen funkar dock inte;

We're sorry, but this video may not be available.

Try refreshing the page to see this video.

To see more videos visit our home page.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Lugnt
Den där URLen funkar dock inte;

We're sorry, but this video may not be available.

Try refreshing the page to see this video.

To see more videos visit our home page.

Den funkar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Oj, här går det undan. Tackar, tackar.

Edit: Kan det vara en låt med Rammstein i början på denna video också? Och i så fall vilken?

http://video.google.com/videoplay?docid=6543963544977717245

Nope, känner inte igen den, kan vara Rammstein dock, låter lite så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
Nope, känner inte igen den, kan vara Rammstein dock, låter lite så.

Ok, tack ändå.

Sry, att det blev lite off topic.

Permalänk
Medlem

Börjar gå bra gör guilden nu i MC.
Vi tog oss till Golemagg igår och tog han på första försöket.
+ att vi har nog många för att summona majordomo. Vi får se när det blir.

Ragge! here we come

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.