10 FPS i spelet mafia?!!?!

Permalänk
Medlem

10 FPS i spelet mafia?!!?!

installerade mafia precis tänkte spela igenom det sköna liret igen. men när ja skulle börja spela så märkte jag att min framerate är riktigt kass. körde me fraps o den visade att ja låg i 10 FPS vilket är sjukt LÅGT. har ett 7800 GT 1 gb RAM o en 3,4 ghz prolle så 10 FPS borde ju vara minsta lagret.

testat mekka inställningarna på spelet men inget verkar funka.
nån som vet vad man ska göra?

tack på förhand

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Hmm, testa att patcha. Det är det enda, eller så kanske fler har problemet och då är det nog relativt känt, och man kan söka på google eller likn. efter lösning.

Permalänk

Jag har för mig att det spelet är riktigt dåligt optimerat, men det var länge sen jag spelade det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag har för mig att det spelet är riktigt dåligt optimerat, men det var länge sen jag spelade det

Jag kan spela det fint på mitt 9800pro, så det borde fungera för honom.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Det är inte dåligt optimerat, spelade med p4 3ghz 512mb RAM o 9800pro och det rann som vatten. Polare har även kört hyfsat flyt med 800mhz cpu , blott 128mb ram och ett gforce 3 så....

Måste vara nån bugg eller typ konflikt med hårdvaran i burken, eller hmm drivrutiner?

En del spel hatar helt enkelt vissa drivisar, spec. när det gäller grafkort så prova att byta dom.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

som sagt testat att byta drivisar o hela kittet. till och med sänkt ner allt på lägsta i mafia setupen men inget funkar. ska formatera om hela datorn nu ikväll, inte bara pga spelet utan av behov.

testade patcha spelet men patchningen stannade vid 99% och stod still i 10 min.

ska formatera o spara mina saves o se sedan om det funkar..

annars finns det något mer??

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Maffia, har för mig att det var något strul med ljudet i det spelet. Testa att slå av hårdvarustödet eller nåt.

Permalänk
Avstängd

Hmm jag som precis la...köpte det :] å tänkte instalera det, säg till om du fixade problemet

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]
[3dmark06 3841p]-[3dmark03 16319p]-[3dmark05 8018p]

Permalänk

Inte är det då särskilt krävande när jag kunde lira det på härlig grafik med ett MX 440. Låter ju lite knepigt det där med patchningen. Du kanske ska kolla i Mafias FAQ?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem

Om du har en AMD X2 processor kan du ju testa att avaktivera ena kärnan. Funkade i WC3 för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Maffia, har för mig att det var något strul med ljudet i det spelet. Testa att slå av hårdvarustödet eller nåt.

redan testat man skulle bara klicka i en annan ruta så fick man tillbax ljudet. hade samma problem men jag gick in i setupen och kollade.

efter mkt om och men efter formateringen så ska jag nu installera om mafia och testa igen.

RaXoR: sitter med en p4 hehe tack ändå

fortsätt gärna med förslag

EDIT: har nu testat spelet efter formateringen men ingen skillnad.

riktigt störande eftersom mafia är ett riktigt skönt lir. måste lösas!

EDIT2: har testat o patcha spelet o patchningen funkade fint men det förändrade inget angående fps:en

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Avstängd

bah, jag får väl med instalera det isf

EDIT: Flöt på hur fint som helst för mig, utan patch

Visa signatur

[Amd Athlon64 3500+ 2.2Ghz]-[Abit kn8 Nforce4]-[1024 DDR]-[GeForce 7800GT 256mb]-[Seagate Sata 250Gig]-[Cambridge MegaWorks 550 THX]
[3dmark06 3841p]-[3dmark03 16319p]-[3dmark05 8018p]

Permalänk

fraps brukar alltid slöa ner mina spel =S som om jag hade hz på 30 kan aldrig ha mer än 30 fps med fraps öppe =/

Permalänk

Du har väll inte missat en "0", gjorde det en gång "vaa faan, flyter det så här bra med 10 FPS, *kompis kommer och rättar mig*"
:D:D:D

Mest troligt inte då men, men...

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

jag löste det! men som alltid måste något annat krångla denna gången. nu flyter allt på, det vara software mixing på ljudinställnigen som hade knasat till min grafik (på något konstigt sätt, vet dock inte vad ljudet har med grafiken o göra.) men nu när grafiken funkar så funkar inte ljudet eller ljudet funkar men vissa effekter saknas som tex tutan på bilen låter inte riktigt som den ska, vapenljudet låter helt konstigt och människorna i spelet pratar med en pipigröst som om man skulle snabbspola ett kassetband. det sist nämnda händer dock när man bara pratar med dom vanligt, inte i filmfrekvenser. aja får testa vidare.

blev så jävla glad att det började rinna som vatten men då ska ljudet fakka sig ist.. jaja sånt e livet

några förslag??

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^