Permalänk
Medlem

Spegelgravyr

Tänkte prova på detta som bla. Wolverine har gjort nu.. Eum, men har en sådan dremel (Co-tech) ifrån Clas ohlson.. Frågan är väl nu, behöver man något annat stift än dem som redan finns till dremeln?

Permalänk
Proffsmoddare

http://www.autemashop.com/category240_1.htm

Diamant slipset 49:-

Dessa använder jag till både chassin, speglar och allt annat som jag graverar. Kanonbra kvalitet för nästan inga pengar alls.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ah kanon, tack så mkt!

Finns dessa att köpa i typ Malmö? Drygt att beställa..

Permalänk

jag använde dom diamant som finns på classe, har bara användt lite grann så vet inte hur fort dom slits ut, men dom funkar prima hitills

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk

Om du får för dig att köpa en böjlig axel (dremmels) och får den till att passa med Co/Tech's dremmel så får du mer än gärna säga till.

Håller för närvarande på att försöka lista ut hur jag ska få min till att passa min Bruksbo dremmel men lutar åt att man får lägga en lapp på en riktig dremmel istället för då lär den ju garanterat passa ^-^

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Böjlig axel ingår ju nu på bruksbon, 149kr för maskin+axel och en del tillbehör.

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

Okej, då får jag ta och kolla på Classe då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
http://www.autemashop.com/category240_1.htm

Diamant slipset 49:-

Dessa använder jag till både chassin, speglar och allt annat som jag graverar. Kanonbra kvalitet för nästan inga pengar alls.

Hur tror du deras 230v "dremel" presterar? 130w är väl ungefär som en riktig dremel. Söker en bra men billig dremel-liknande maskin som det går att t.ex skära i plåt med utan att maskinen stannar för det.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixu
Böjlig axel ingår ju nu på bruksbon, 149kr för maskin+axel och en del tillbehör.

Det gjorde det iaf inte för ca 2 år sedan, ska åka in i helgen och lämna tillbaka axeln och köpa en riktig dremel med alla tillbehör istället.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

*lånar*

Kan man gravera i glas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
*lånar*

Kan man gravera i glas?

Klart man kan

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

om jag inte har fel så är väl en spegel glas med lite "tjafs" på baksidan..
och så vitt jag vet så har jag med flera lyckats gravera i spegelglas...

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattej00
om jag inte har fel så är väl en spegel glas med lite "tjafs" på baksidan..
och så vitt jag vet så har jag med flera lyckats gravera i spegelglas...

Wolverine's spegelgravyrer gick ut på att gravera bort "tjafset" på baksidan, blev riktigt snyggt

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

inte bara att man tar bort "tjafset" utan även ruggar upp ytan på baksidan då såklart

Visa signatur

:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Hur tror du deras 230v "dremel" presterar? 130w är väl ungefär som en riktig dremel. Söker en bra men billig dremel-liknande maskin som det går att t.ex skära i plåt med utan att maskinen stannar för det.

Det undrar jag med, eller är Co/tech från classe ett bättre alternativ (även för gravering), och isåfall vilken av dem på classe ska man ta?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
http://www.autemashop.com/category240_1.htm

Diamant slipset 49:-

Dessa använder jag till både chassin, speglar och allt annat som jag graverar. Kanonbra kvalitet för nästan inga pengar alls.

Beställde några paket dioder och kabel därifrån för ca 1½ månad sen. Har inte sett röken av grejerna. Gjorde senare en likadan order till. Hörde inte ett smack från dem...

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Låter stabilt, då blir det nog inte att beställa därifrån