Permalänk
Medlem

Förslag på minne till A8N32+170

Tröttnade på att jaga 165 och hittade en tusen-kronor dyrare 170 på webbhallen.se som nu är på väg - hoppas man. Vilka minnen funkar bra med Asus A8N32 och denna prolle? Ska inte överklocka seriöst mycket utan kanske bara till motsvarande 180 så man känner sig lite smart. Har läst om minnen XXX som inte alls ska användas på moderkort XXX och såna minor vill man gärna undvika gå på.

Tacktack

Permalänk
Medlem

Corsair Twinx2048-3500LL Pro.

Permalänk
Medlem

Tusen tack, just Corsair skulle vara ett dåligt val med något moderkort jag inte kom ihåg men nu e man lugn.

Är det verkligen värt det med såna uber-minnen för lite standardöverklockning? Det handlar om en tusenlapp mer än vanliga 3200. Har redan betalat en tusing mer än jag tänkt för prollen juh..

Permalänk
Medlem

Om det är värt eller ej är upp till dig. Men dessa minnen funkar kanon just till Asus A8N32 kortet.

Permalänk
Medlem

annars är gskill pc4000 2 x 1024 bra

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Hittade 3500LL Pro i lager för nästan 3900:- på Dustin. Tror plånboken sprang iväg o gömde sig. Hade tänkt mig minnen för runt 2500 högst. dubb, var hittar man gskill minnen?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Permalänk
Medlem

Tack..då känns dessa lite bättre satsa på för min del. http://kylning.com/info.php?cPath=79&products_id=1191

Någon särskild anledning till att de rekommenderas för en massa DFI & MSI brädor men inte Asus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rayman
Hittade 3500LL Pro i lager för nästan 3900:- på Dustin. Tror plånboken sprang iväg o gömde sig. Hade tänkt mig minnen för runt 2500 högst. dubb, var hittar man gskill minnen?

Ska du ha GSkill så finns dom nog billigast bl.a. här .
Jag har själv beställt 2G GSkill HZ därifrån. Frakten är endast 4 euro dessutom.
Jag betalade 243 euro med frakt, det är bra mycket billigare än här hemma i Svedala.

Permalänk
Medlem

Hm, tack för tipset, det betyder under 2300kr för helt OK DDR500 stickor.. inte illa. Hur snabbt levererades det? Borde inte tillkomma några andra kostnader eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rayman
Hm, tack för tipset, det betyder under 2300kr för helt OK DDR500 stickor.. inte illa. Hur snabbt levererades det? Borde inte tillkomma några andra kostnader eller?

Angående leveransen så har jag inte fått dem än men jag beställde i tisdags så det är inte så konstigt
Det står att det ska ta mellna 2-5 dagar så har jag tur kan jag få dem imorron, men jag skulle tro att det tar lite längre eftersom jag inte fått något mail att de skickat dem än. Jag betalade med Paypal och av någon anledning var min adress inte "confirmed" så det kan vara därför.
Om du betalar med kreditkort så ska dom skicka samma dag.

Jag är dock inte speciellt orolig, eftersom jag hört bra saker om denna sida t.ex. här om du tittar lite längre ned på sidan.

Permalänk
Medlem

Cool. Är nära att beställa nu. Väntar bara på svar från en bekant i USA som kanske kan posta ett set Corsair 3500LL till mig. Det skulle kosta mig $305 från Newegg och under förutsättning att inte kostar en krona mer i tull eller moms. Om det inte går beställer jag GSkill minnen. 3500LL ska tydligen vara speciellt bra/anpassade till A8N32, så jag ger det en chans om jag kan få dem billigt.

Prollen kom idag iaf, en 170 Opteron med stepping CCBWE 0550UPMW. Inte mycket info om just denna stepping men jag hoppas den fixar 2.5 utan större problem..

Permalänk
Medlem

3500LLpro sparkar ordentlig rumpa med den brädan!!! Kolla min sign. Kostar typ 3300 på Db.
Kom håg att bränna in dem i memtest med en gång när du får dom. J*kligt nöjd med mina

Du skall iallafall se till att ta minnen som är Infeneonbaserade då brädan är optimerad för dessa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Du skall iallafall se till att ta minnen som är Infeneonbaserade då brädan är optimerad för dessa. [/B]

Hur vet jag vilka som är baserade på just Infeneon?

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850