Permalänk
Medlem

Akut hjälp!!.Asus K8V.

Nu är det så att jag köpte en "ny" dator igår, och när jag satte på den så var det lite uppdateringar som jag var tvungen att göra bla så installerade jag nya windows Media Player. Och sen skulle jag starta om den, då kom det upp " No Driver connected. FastTrack 357 BIOS not installed." Då prövade jag stoppa i skivan som följde med och installera BIOS via den. Men det gick inte, så då försökte jag reparera BIOS med en floppy, men det gick inte heller. Sen idag när jag skulle sätta på den då är skärmen helt svart så står det bara "Check video cabel", men den sitter då där den ska.

Det här kanske inte ni förstog mycket av. Men jag behöver verkligen hjälp nu, känns jobbigt att ha en ny dator så funkar den inte.

Mitt moderkort är iaf. AMD Athlon64. Asus K8V

Jag är rätt ny på sånt här också för den delen, så förklara så man förstår sen.hehe Tack på förhand

Permalänk
Medlem

ryck ur strömmkontakten vänta några minuter (ca 5 min) och försök igen..

Permalänk
Avstängd

formatera om datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
formatera om datorn

Ja, det lär ju lösa problemet. (ironi)

“No Driver connected. FastTrack 357 BIOS not installed”, betyder bara att promise-raidkontrollen inte hittar någon hårddisk. Det betyder alltså inte att det saknas något bios eller liknande.

Visa signatur

Corruptio optimi pessima

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om alla sladdar sitter i?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
formatera om datorn

Idiot.

Permalänk
Medlem

Ja alla sladdar sitter i, och det går inte att formatera om datorn.haha. Igår så prövade vi att dra ur alla sladdar och sätta i dom igen, och bytte grafikkort och ram minne, men det funkade inte heller.Det stog fortfarande "Check Video Cabel". Men då var det nån som kom med förslaget att det kan vara bios chippet som det är fel på. Så nu skulle dom fixa ett nytt.Vi har ju prövat byta ut det mesta men det har inte funkat, så nu håller jag tummarna på att det är det här som det är fel på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Idiot.

förbannade dåre

kan ju liksom vara så att han hade haft samma problem som snubben med problem o format C: löste det

Visa signatur
Permalänk
Medlem

BIOS är korrupt har jag tillsammans med säljaren konstaterat. Chippet verkar inte vilja hotflashas heller. Patrik kommer antagligen ringa dig om nån dag, datorn är så gott som fixad

EDIT: Jag är då den som var med igår och kom med förslaget att BIOS kunde vara korrupt. Nu vet du vem jag är också

Permalänk
Medlem

Hahah, okej. Fan va bra. Hinner jag få tillbaka den nu i veckan eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bjonss13
förbannade dåre

kan ju liksom vara så att han hade haft samma problem som snubben med problem o format C: löste det

I 99% av fallen löser man det med ominstallation, inte enbart att formatera disken som du så fint skriver. Däremot är det en riktigt dålig lösning på samma sätt som man inte tar bort en simpel förkylning genom att avliva individen för att sedan avla fram en ersättare.

Om du slår upp betydelsen av 'Idiot' får du följande:

BETYDELSE: ytterligt enfaldig o. omdömeslös person, dumbom, dummerjöns, fårskalle; stundom skämtsamt med mildrad innebörd.

Fårskalle är inte vad jag avsåg här.

"Förbannade dåre" känns däremot som ett ganska grovt påhopp. Därmed inte sagt att jag inte stundtals kan uppvisa tydliga tecken på dårskap

Kontentan är att jag tycker det är onödigt att flytta lite småsten med en stor hjullastare.

Permalänk
Medlem

jo men som om det e grova ord här på sweclockers här blir folk idiotförklarade om man inte vet var ett graffekort är eller nått annat simpelt

jaja on topic tur att det löste sig

Visa signatur