Permalänk
Medlem

Opty + msi k8n neo2 = viket bios?

tror eller är nästan säker på att jag behöver ett nytt bios till mitt mobo för min opty 144.

det går nämligen inte att ändra till T1 command, måste bero på en gammal bios version som jag har. det är en beta bios från den gammla "winnie" tiden, så jag undrar om det finns nått nytt bra beta bios eller om man bör köra på MSI's oficiella version?

om ni vet att det inte beror på bioset att jag inte kan ändra till T1 command får ni görna säga det

tack

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bios 1.98 och senare ska funka. Hade samma problem på mitt
MSI K8N Neo2. Kör med 1.98 nu och det fungerar bra.
http://www.lejabeach.com/MSIK8N/k8nneo2.html

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

tack så mycket för tipset turez! ska installera det i samband med om installation av windows!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Varför skriver många "opty" istället för "Opteron"? Ni kanske tycker att det är häftigt, men den som vill använda sökfunktionen i forumet kommer troligtvis inte att tycka likadant. Detta leder bara till missförstånd och ytterligare trådar som behandlar samma fråga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Varför skriver många "opty" istället för "Opteron"? Ni kanske tycker att det är häftigt, men den som vill använda sökfunktionen i forumet kommer troligtvis inte att tycka likadant. Detta leder bara till missförstånd och ytterligare trådar som behandlar samma fråga.

Tror inte det är någon fara på den fronten. Finns fruktansvärt många trådar
där någon nämner Opteron. Gör vell ingenting om folk ger Opteron ett smeknamn.
Samma sak som folk t.ex skriver winnie åt winchester.

Ursäkta Off-topic.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Varför skriver många "opty" istället för "Opteron"? Ni kanske tycker att det är häftigt, men den som vill använda sökfunktionen i forumet kommer troligtvis inte att tycka likadant. Detta leder bara till missförstånd och ytterligare trådar som behandlar samma fråga.

dom flesta borde känna till smeknamnet opty och då kan man ju pröva att söka på det oxå.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

jag kan ju lägga till en egen fråga men som ändå har med detta ämne att göra. om det är så att man måste flasha bioset för att en "opty";) inte fungerar. Om man då inte har någon annan socket 939 processor man kan sätta i, hur gör man då?. Jag kan nämligen åka på detta eftersom att jag får en opteron snart med ett k8n neo2 fx moderkaka.

Permalänk
Medlem

startar ska den göra! jag flashade om mitt för att jag inte kunde ändra minnet till t1, tror inte det skavara några problem med att den inte ska starta

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.