Permalänk
Medlem

mer minne till mp3?

Hej!

någon som vet om man kan sätta i mer minne i en creative movu tx 128MB?? det skulle va rätt grymt om man kunde kläma i lite mer...

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem

rätt säker på att det inte går.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

jo men det ska gå koppla in en sata hårddisk har jag hört (ironi)

näe men jag tror på det som HawnHo säger. tror inte det går du. =/

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem

Om den finns i samma modell fast med mer minne så kan du nog försöka skaffa en minneskrets från den större modellen och löda dit där den gammal sitter.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

det var ungefär så som Zeecor sa ja menade. men om man vet vilken krets den större modellen använder kan man då löda dit den i mp3:n så det funkar?

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem

chansen finns, men den e minimal eftersom du måste vara grymt bra på att löda och veta vad du gör, och sen kan det vara nånting som gör att det inte passar heller, än om du gör rätt...

Permalänk
Medlem

Suck, köp en ny!
Kommer bli billigare så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

löda kan jag och jag vill inte köpa en ny eftersom det roliga är att modda den gamla

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Hedersmedlem

Köp en ny, slit ut grejor ur den och modda den gamla då. Tror det är enklaste sättet att få tag på grejorna du behöver.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

fel forumsdel eller vad...

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte hur det ser ut innuti din mp3spelare men i ett sunkigt USB-minne jag fick via en 2-nummers prenumeration för en tid sedan så kan man troligen modda in mer minne

men det beror på att det kretskortet som sitter i minnet har plats för en modul till - om man sedan kan sätta på större moduler än 16Mb vet jag inte...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
fel forumsdel eller vad...

Vilken del skulle den passa bättre i då menar du?

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjern0byl
Vilken del skulle den passa bättre i då menar du?

Ett annat forum?
EDIT Tråd rapporterad.
Möjligt att den skulle passa Kringutrustning.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

köp sandisk så kan man byta minne..sdram kort ^^ där e inbyggt åsså dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Ett annat forum?
EDIT Tråd rapporterad.
Möjligt att den skulle passa Kringutrustning.

VA?! Vicotnik har ju redan skrivit i tråden ffs så jag tror nog att tråden kan ligga där den ligger...

Men som sagt det här projektet är nog lika kört som för han som ville bygga sitt eget nätverkskort från scratch. Troligtvis sitter det en minneskrets från Samsung eller någon större tillverkare i den som fysiskt sett ser ut som de moduler som sitter på ett vanligt DDR-minne. Men teoretiskt sett är det fullt möjligt, större minnesmodul och ny firmware som utnyttjar den nya minnesstorleken. Men var hade du tänkt dig att du skulle få tag på ett sådant minne, som vet fungerar på spelaren? Sen är det en klar fördel att ha tillgång till en varmluftslödstation (och lodpasta) eller en mer avancerad lödstation när du ska löda så små lödpunkter som sitter så tätt ihop... Så svårt kommer det bli ja

Edit: Damn it, va väl fel forumsdel då

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion