Nvidia slutar med GTX 512 MB?

Permalänk
Melding Plague

Nvidia slutar med GTX 512 MB?

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia slutar med GTX 512 MB?</b></font> <small class="small">söndag 11 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Insiderkällor hos Nvidia nära sajten <a href="http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">CoolTechZone</a> säger att Nvidia kommer att sluta tillverka GeForce 7800 GTX 512 MB någon gång första kvartalet nästa år, förmodligen redan i februari. Anledningen är inte helt känd men spekulationerna är att Nvidia kommer att släppa något nytt grafikkort då som svar på ATI:s R580. Tidigare rykten om G71 säger dock att det kommer först andra kvartalet nästa år. Ska bli intressant att se vad som kommer att hända under den här perioden, traditionellt brukar nya produkter lanseras kring våren och då är det bra att ha produkter under vinter / tidig vår.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.cooltechzone.com/index.php?option=content&task=vie..." target="_blank">CoolTechZone</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Vadå, hade du tänkt köpa ett eller?

Permalänk
Medlem

inte konstigt.. nvidia behöver alla Samsung GDDR3 900Mhz (BJ11) moduler de kan få tag i, inför lanseringen av G71 tidigt nästa år. det samma gäller nog ati om de väljer det bästa marknaden(läs samsung) har att erbjuda R580

Permalänk
Medlem

GTX 512 skulle ju tillverkas i en begränsad upplaga så det här kommer väl inte som en chock?
Sen ersätts den ju av ett bättre grafikkort så jag ser det inte som något negativt...

Permalänk

Seger?
Mindre som blir lurade alltså, det finns väl trots allt än inte andvändning för 512mb på grafikkkort.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Seger?
Mindre som blir lurade alltså, det finns väl trots allt än inte andvändning för 512mb på grafikkkort.

jo då lite gran

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

GTX 512mb va bara en mer som en försmak på vad kommande nVidia kort kommer se ut. Både i spec. och i prestanda.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
GTX 512mb va bara en mer som en försmak på vad kommande nVidia kort kommer se ut. Både i spec. och i prestanda.

Jag tror nog kommande kort kommer vara betydligt kraftigare än så Enligt rykten jag läst så kommer G71 vara på 750mhz+ med 32 pipor. Får väl bara hoppas det stämmer och att priset hamnar inom rimliga gränser.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Seger?
Mindre som blir lurade alltså, det finns väl trots allt än inte andvändning för 512mb på grafikkkort.

Finns det nån benchmark där de testar GTX 512 nerställd till standard-GTX hastigheter mot ett vanligt GTX 256? Är inte så säker på att man aldrig har nytta av 512 MB i dagsläget... Sen tror jag ingen blir lurad att köpa GTX 512 - köper du det dyraste på marknaden så gör du det för att du vill ha bäst prestanda.

Annan sak, begränsad upplaga = begränsad till så många de kan tillverka och sälja, precis som alla andra kort. Dessutom är datordelar knappast något att samla på så det låter bara löjligt att använda som försäljningsargument.

Permalänk
Medlem

Såg då ett test då 512MB gjorde en stor skillnad. Tror det var COD 2 och 2st x800xl kort.

Permalänk
Medlem

Finns det några uppgifter på vad G71 kommer att kosta? antar att det inte gör det så, vill någon gissa?
Ska man vänta med datorköp eller inte? annars köper jag i januari.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Proffsmoddare

Jag kan bara säga att i mitt system gjorde GTX512 STOR skillnad. Min poäng i 3dmark 05 höjdes med nästan 3000p jämfört med mitt gamla 6800ultra Så jag är mycket nöjd med mitt köp även om priset var...hmm på övre delen av prispyramiden

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
...Så jag är mycket nöjd med mitt köp även om priset var...hmm på övre delen av prispyramiden

Fick inte du ditt kort som betalning för nåt på DH? Fick för mig det i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Fick inte du ditt kort som betalning för nåt på DH? Fick för mig det i alla fall

Nope jag köpte det på det vanliga sättet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Nope jag köpte det på det vanliga sättet

Vad är det för dåligt land vi bor i som inte ger redaktören på en av sveriges största hårdvau forum fri hårdvara.. fy o skam säger jag

Permalänk
Medlem

DET KORTET SKULLE JU JAG KÖPA!! sen var det ju slut o nu går det inte att få tag på nånstans :'(

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voltage
DET KORTET SKULLE JU JAG KÖPA!! sen var det ju slut o nu går det inte att få tag på nånstans :'(

hehe Datorbutiken hade 2st kort med sig till Dhw jag tog det ena och en polare tog det andra

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR