Tagan 530W EasyConnect Series [Recension/Bilder]

Permalänk

Hmmm alla tagans agg har väll bara varit svarta. Sen så har jag bara sett den i svart...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Mycket bra recenserat.. !! kollar om datorbutiken kan ta hem ett till mig imorrn :)...

Vad är split och de till för igenteligen ?
När ska man använda vilket ?

Permalänk

Hur lång är ATX kabeln?

Visa signatur

Ice the beer, it's easy to feel good

Permalänk
Medlem

Har ochså targan, men fan vad stökigt det blev!

Visa signatur

Intel core 2 duo e6850 @ 4448Mhz, Asus P5E3 WS PRO, Corsair TWIN3X 1600MHz, XFX GeForce 8800GTX

Permalänk

Nja, inte så stökigt, vart faktist bra. Men i mitt lian li pc61 blev det pilligt, var tvungen att ta bort dekalen på fläktgallret för att få in agget.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd

kan lägga till att mitt nätagg har en sån där anti-störning kontakt med och i mitt fall så var den väldigt jobbig att böjja och stor på nått sätt, klantig och onödig kändes den som , annars är jag nöjd med mitt agg

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Grymmt agg. Nu kändes inte mitt Tagan 480w så lyxigt längre. Jobbigt med alla kablar. Skönt att slippa det problemet med detta agg.

Fin recension.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellstorm
Hur lång är ATX kabeln?

Den är ca 55cm.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Köpte ett sådant agg till min nya dator. Borde få delarna vilken dag som helst. Bäst för dig att den är bra

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk

Jepp, jag är super nöjd med mitt agg ialla fall....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

jo jag är också nöjd, men det tog sin tid att montera in det i p180..en låååång tid..

Permalänk
Medlem

Hum hum... Jag som var sugen på kombon Lian-Li V1100 och detta nätagg. Så går det inte.... usch usch. Misstänker att Hiper lär ha samma problem då.

Kan de inte göra ett nätagg som inte går ut så jäkla mycket! Löstagbara kablar är framtiden. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turez
Testade precis att dra ut ALLA fläktar i datorn. CPU, NB, Grafik och 5 chassifläktar.
Jag hör fortfarande inte Taganfläkten. Om jag lägger örat mot agget så hör jag
ett svagt brummande som inte är märkbart.

Brummande? Är det ett blåsljud, lagerljud eller elektroniskt framkallat "brummande"?

Nån som har kunnat jämföra de olika kraftiga modellerna om det är någon ljudskillnad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pudeln
Brummande? Är det ett blåsljud, lagerljud eller elektroniskt framkallat "brummande"?

Nån som har kunnat jämföra de olika kraftiga modellerna om det är någon ljudskillnad?

Alltså det vanliga blåsljudet ;D Och det hördes inte högt.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Discokungen

Inte för att dra upp en gammal tråd i onödan men hur är det med molexkontakter? Är det bara 2st? Ge mig info Vill ha ett 430w.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Inte för att dra upp en gammal tråd i onödan men hur är det med molexkontakter? Är det bara 2st? Ge mig info Vill ha ett 430w.

Det finns så det räcker och blir över. Kolla alla kablar på bilden.
Har för mig att det finns 8 molex sammanlagt.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
okej, har en 530 easycon till salu, får inte plats i mitt chassi

om någon är intresserad, skicka ett PM till mig. Finns i Stockholm.. helt nytt alltså.

Testat att ta bort fangrillen? Eller varför får den inte plats?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Gj

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av organics
Hum hum... Jag som var sugen på kombon Lian-Li V1100 och detta nätagg. Så går det inte.... usch usch. Misstänker att Hiper lär ha samma problem då.

Kan de inte göra ett nätagg som inte går ut så jäkla mycket! Löstagbara kablar är framtiden. =/

Det är hyfsat lättmoddat dock, detta är PCV-1000:

Bort med bakre hd-hållaren, och flytta skiljeväggen en bit framåt.

Lite tråkigt att sätta borrmaskinen i ett helt nytt chassi för 2000:- men vad gör man resultat blev bra, och det var ganska enkelt att göra. Ska man ha fler diskar än 3 så är det ju ingen lösning dock

EDIT: Det lilla stödet under framkanten av nätdelen fick flyttas en aning med, det tog i fläktgallret på agget.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Galactus: Det var en snygg lösning och mer än 3 diskar behöver man ju knappast om de är tillräckligt stora... Var det lätt att lossa grejerna från chassit.

Har själv tänkt köpa ett PCV1000 eller PCV1000 Plus men varit lite fundersam kring utrymmet till nätdelen. Det verkar ju ganska lätt att lösa!

Visa signatur

Workstation: Seasonic S12 500W :: Athlon XP 2200 :: SOYO KT400 MB DUP :: 1,5 Gb RAM :: 2 x 120 Gb HDD :: Radeon 9600 PRO :: SoundBlaster X-fi :: SONY SDM-HS95P :: Logitech DiNovo :: Logitech Z-5500

Laptop: MacBook 2.0 GHz, 2048 Mb RAM, 80 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luvancap
jo jag är också nöjd, men det tog sin tid att montera in det i p180..en låååång tid..

Hej
Jag undrar vad du har för moderkort med tanke på vart ATX kontakten sitter på moderkortet? Funderar nämligen på ett P180 o ett Tagan 580W.

Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrUniverse
Galactus: Det var en snygg lösning och mer än 3 diskar behöver man ju knappast om de är tillräckligt stora... Var det lätt att lossa grejerna från chassit.

Har själv tänkt köpa ett PCV1000 eller PCV1000 Plus men varit lite fundersam kring utrymmet till nätdelen. Det verkar ju ganska lätt att lösa!

Både hårddiskhållaren och "väggen" är popnitade, så det är bara plocka fram borrmaskinen och sätta i ett lagom stort borr Tror jag använde ett 3mm. Och du behöver inte oroa dig för att chassit skulle bli försvagat, det kändes stabilt som en stridsvagn även efter jag plockat ur hdhållaren Sen det lilla nätaggsstödet i botten är skruvat, bara borra 2 nya hål någon cm längre framåt och skruva tillbaks.

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk

Känns som om det kommer bli lite tight i min låda om kablarna ligger på 50-70cm. >.< Fan också...

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk
Medlem

Jäkligt nice!

Undrar samma sak och om det är möjligt att få det bra draget ( så det blir bra luftflöde ) med detta nätagg.

Citat:

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av luvancap
jo jag är också nöjd, men det tog sin tid att montera in det i p180..en låååång tid..
--------------------------------------------------------------------------------

Hej
Jag undrar vad du har för moderkort med tanke på vart ATX kontakten sitter på moderkortet? Funderar nämligen på ett P180 o ett Tagan 580W.