Behöver dra VGA kabel i 16mm rör till taket

Permalänk
Medlem

Behöver dra VGA kabel i 16mm rör till taket

Hejsan.

Jag skulle behöva dra en vga kabel genom ett 16mm rör i taket, ska upp till en projektor. men eftersom man inte kan dra hela i röret skuelle jag behöva två lödbara HD-DB15M och HD-DB15F (vanliga vga kontakter) Men jag hittar inga att köpa någonstans, har kollat på elfa och lite sånt. men hittar inga. jag hade tänkt att köra med en 10 pars kabel att dra i röret och sedan löda på två kontakter dom skall hälst kunna plaseras i dosa.

tack på förhand

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem

jag skulle nog köpt en lagom lång färdig kabel och sedan klippt av ena kontakten så du kan dra den igenom vpröret för att sedan löda på en ny kontakt.. kontakter finns bl.a på efla men kanske är lite svår att hitta. har förmig att dom heter någonting med d-sub.

tror att de kan bli billigare att köpa tex en 10 meters färdig kabel en att köpa 10 meter kabel av rätt typ(skärmad m.m) på lösmeter

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem

Sök en gång till på elfa. Tog 10sek för mig att hitta.

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Även www.kjell.com har, 39-325 + 39-327

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Permalänk
Medlem

ojoj skäms nästan lite, jag sökte bara på HD-DB15M och aldrig på dsub:P
tack för hjälpen

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem

Stopp där....du riskerar att få orimligt dålig bild om du inte ser upp med vad du gör. 10 meter sladd kan ge dig dålig bild även med en färdig sladd, alltså. Särskilt om du köper någon budgetvariant.

Skulle helt klart rekommendera en färdig kabel där ena ändan är färdiglödd. Då får du iaf bara ett ställe som sumpar signal. Har även hört om folk som har fått bra resultat med ett antal separata coaxialkablar. Har för mig att det krävs 4 för VGA....så kan bli lite tight att få in i röret, kanske...

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Varför inte skaffa en Cat5-extender? Då behöver du bara dra en nätverkssladd i röret och gömma en liten box i taket.

Visa signatur

Min signatur - inte din!

Permalänk

tänkte göra något liknande fast med dvi, hittar inga kontakter bara.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JL
Stopp där....du riskerar att få orimligt dålig bild om du inte ser upp med vad du gör. 10 meter sladd kan ge dig dålig bild även med en färdig sladd, alltså. Särskilt om du köper någon budgetvariant.

Skulle helt klart rekommendera en färdig kabel där ena ändan är färdiglödd. Då får du iaf bara ett ställe som sumpar signal. Har även hört om folk som har fått bra resultat med ett antal separata coaxialkablar. Har för mig att det krävs 4 för VGA....så kan bli lite tight att få in i röret, kanske...

tänk att detta va PRECIS vad jag skrev i mitt inlägg. använd en färdi kabel och klipp eventuellt bort ena ändan för att få igenom den igenom rörer.

Visa signatur

Dator?