Permalänk
Medlem

Avjoniserad Glykol?

Råkade häromdagen ut för ett litet missöde då det började läcka vatten i datorn och den stängde av sig... tur att jag hade batterivatten (leder ej ström) tänkte jag då den startade någon timma senare, men nu har jag planer på att byta till en 30%ig glykolblandning, det jag undrar är om den lösningen fortfarande är avjoniserad eller leder den ström?

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Vet inte om glykolen. Men även batterivatten blir joniserat efter ett tag i systemet. Det bästa är väl att se till så det inte läcker.

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem

har fixat det med riktiga slangklämmor men jag är mest nyfiken

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Det är väll skydds lager på kretskorten också som gör dem mindre känsliga för kortslutning.... Vet iaf att det finns spray som man kan spraya kretskort med för att dem inte ska vara lika känsliga ....
Eller är jag helt fel ute?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

mm någon spray har jag hört talas om ochså.. men de e nog inte värt o pröva på sånna stora temp skilnader typ.. ha en trasa till hans bara eller så om man vill vara på den säkra sidan så kan man han någon backventil i datorn så att inte att läcker ut

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
mm någon spray har jag hört talas om ochså.. men de e nog inte värt o pröva på sånna stora temp skilnader typ.. ha en trasa till hans bara eller så om man vill vara på den säkra sidan så kan man han någon backventil i datorn så att inte att läcker ut

Klart de går att fixa med backventiler å sånt, men de bästa är ju att placera tanken/Radiaton så lågt som möjligt, så inte hela allt kan läcka ut,

Permalänk

biltema har nått slags spray som ger en skyddande hinna... om de kan va te hjälp

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy
biltema har nått slags spray som ger en skyddande hinna... om de kan va te hjälp

Skulle inte applicerat den sprayen på mina kretskort för allt smör i småland

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

tror att alla kretskort e lackade med nåt sånt men spray på själv vet jag inte om man vågar.... Tex i skogsmaskiner så brukar man behandla korten mera för att dem ska klara kondens bättre

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

kan nog stämma att de är behandlade med något... häromdagen gick det så här för mig http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50829... (bilden längst ner) tydligen så måste jag suttit vid datorn kanske 10 minuter av att dömma av den stora pölen... det droppade väldigt sakta om anslutningen... så länge vattnet höll sig på grafikkortets kretskort hände inget, det var först när vattnet letade sig in i pci-e kontakten som datorn låste sig

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation