Permalänk
Medlem

WoW VS Fable

Tänkte kanske börja spela WoW (finns det demo att testa?)
Vad kan det jämföras med? Är det en mer avanserad version av Fable där alla som är med i spelet styrs av andra som är uppkopplade?

Den kostar ju en del att spela och vill gärna ha lite mer "kött på benen" innan jag köper den.

Permalänk
Avstängd

Hade jag vatt dig hade jag ju testat wow, fable är inte mycket att hänga i julträdet.
Mest pga av det är fruktansvärt kort, och linjärt. oavsett vad det står på kartongen.

World of warcraft är ett mmorpg.
Det är som fable, fast det finns x antal fler spelarem finns en hel drös med monster att slå på...och lite annat, kolla gamespot, dom brular ha video reviews på det mesta.
Sen har du warcraftmovies.com för så mycket ingmae fotage som du nånsin kommer behöva.
Men har du råd...så hade nog wow varigt det självklara valet.

Permalänk
Medlem

När det gäller wow så kan man låna skivorna av en kompis och få en guestpass (om din kompis inte redan förbrukat den) som funkar i 10dagar gratis, då hinner du spela och se om WOW är nåt för dig. Vill du fortsätta spela köper du spelet och skriver in ditt nya serienr så uppdateras ditt konto så får du din fria spelmånad som ingår vid köpet av WOW paketet. Sen är det kortbetalningar eller gamecard som gäller för att fortsätta spela.

Fable kan jag inte uttala mig om, då jag inte vet nåt om det.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

jo, jag skrev lite otydligt. Jag har spelat Fable och tycker oxå att det var på tok för enkelt och kort. Vill bara ha Fable som referens att järmföra med.
Tack för tipsen, ska ta mig en titt på några videoklipp.

Permalänk
Medlem

Köp inte skiten, du kommer att ledsna fort. Det är nästan bättre att lägga pengarna på en Darin-skiva.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Köp inte skiten, du kommer att ledsna fort. Det är nästan bättre att lägga pengarna på en Darin-skiva.

skulle verkligen uppskatta om du kunde motivera ditt svar lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av istorage
skulle verkligen uppskatta om du kunde motivera ditt svar lite.

Spelvärlden är väldigt välgjord och snygg, men själva spelandet är väldigt repetitivt. Du får en quest, som kan vara vad som helst. Typ hämta en skatt på havets botten. Det låter ju kul tycker man, men man kan räkna ut med skrevet att det finns ett stort monster man måste spöa där innan du kan hämta skatten. Alla quests är typ så. Men gillar du oändligt monster-hackande och "levlande"så är det helt klart ett spel för dig.

Själv ledsnade jag innan betan hade slutat fungera, spelade i en och en halv vecka ungefär.
En annan negativ sak med spelet är att 70% av spelarna är såna man hittar på cs-servrar 4 på morgonen. Fantasy-känslan försvinner lite när folk springer runt och skriker "omg lolz, rogue nuub lets guild plzz!!!1 gimme items and gold plz." Men det kanske finns mer seriösa servrar nu, vad vet jag?

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Medlem

Köp WoW är nog det ända spel jag inte tröttnat på och känns som jag inte kommer tröttna heller! Sen kommer det ju snart "till jul nyår" expantion eller va det blir... Man ska kunne bli HERO och säkert nån ny Ö osv. Grymt roligt spel!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamcha
Spelvärlden är väldigt välgjord och snygg, men själva spelandet är väldigt repetitivt. Du får en quest, som kan vara vad som helst. Typ hämta en skatt på havets botten. Det låter ju kul tycker man, men man kan räkna ut med skrevet att det finns ett stort monster man måste spöa där innan du kan hämta skatten. Alla quests är typ så. Men gillar du oändligt monster-hackande och "levlande"så är det helt klart ett spel för dig.

Själv ledsnade jag innan betan hade slutat fungera, spelade i en och en halv vecka ungefär.
En annan negativ sak med spelet är att 70% av spelarna är såna man hittar på cs-servrar 4 på morgonen. Fantasy-känslan försvinner lite när folk springer runt och skriker "omg lolz, rogue nuub lets guild plzz!!!1 gimme items and gold plz." Men det kanske finns mer seriösa servrar nu, vad vet jag?

Kan hålla med dig om att vissa servrar innehåller allt för många 7-18 åringar som springer runt och larvar sig, men det finns dock hopp. Nu var iofs längesedan jag spelat, men min tid på Emerald dream (normal) så existerade inget av detta, vet ej hur det är nu dock. Fördriver mestadelen av mitt wow:ande på shattered hand som är precis som du säger....

Men jag skulle fortfarande rekommendera att köpa spelet.

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk

om du börjar spela wow blir du förmodligen beroende precis som 2-3miljoner andra:PP sen jag blev lvl60 har jag dragit ner på spelandent, men innan det spela ja jämt, men grymt kul är det.

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ruhler
När det gäller wow så kan man låna skivorna av en kompis och få en guestpass (om din kompis inte redan förbrukat den) som funkar i 10dagar gratis, då hinner du spela och se om WOW är nåt för dig.

"Hej, vill du prova heroin? Första trippen är gratis!"

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag slutade spela spelet när jag hade ca 20% kvar till lvl 60. (: Som sagt man spelar som en galning tills man blir lvl 60 sen försvinner allt det roliga med spelet och man inser så meningslöst spelet igentligen är. Tycker det är för lite variation i spelet och alla lvl 60 gubbar springer i stort sett runder med samma equipment vilket är lite tråkigt men det får man väll skylla på alla tråkiga instancer och end game gears antar jag.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/pc/rpg/worldofwarcraft/index.html?q=w...

sen tryck på

Video Review | (Stream for free)

kolla på den video slår vad om att du komemr springa o köpa det sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idge
Kan hålla med dig om att vissa servrar innehåller allt för många 7-18 åringar som springer runt och larvar sig, men det finns dock hopp. Nu var iofs längesedan jag spelat, men min tid på Emerald dream (normal) så existerade inget av detta, vet ej hur det är nu dock. Fördriver mestadelen av mitt wow:ande på shattered hand som är precis som du säger....

Men jag skulle fortfarande rekommendera att köpa spelet.

det är just bara 7-18 åringarna... 19 åringarna då?? och uppåt.. sluta generalisera mig.. är 18

Permalänk
Medlem

WoW är en online-version av Warcraft, simple as that!
Visst, det blir mycket hackande på monster, men det blir ändå aldrig riktigt tråkigt, och när man blir lvl 60 finns det ju alltid battlegrounds att ge sig på, eller raids, etc.. Annars är det ju bara att starta ny gubbe, du har ju 8 raser samt runt 5 klasser för varje ras, så det finns ju ändå mycket nytt hela tiden.. Skillnaden mellan raserna är väl inte så överdrivet stor, däremot mellan sidorna (Alliance/Horde).

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Jag slutade spela spelet när jag hade ca 20% kvar till lvl 60. (: Som sagt man spelar som en galning tills man blir lvl 60 sen försvinner allt det roliga med spelet och man inser så meningslöst spelet igentligen är. Tycker det är för lite variation i spelet och alla lvl 60 gubbar springer i stort sett runder med samma equipment vilket är lite tråkigt men det får man väll skylla på alla tråkiga instancer och end game gears antar jag.

'

alltså, du tog orden ur munnen på mig där.
blev lvl 60 för några veckor sedan och har insett nu hur jäkla enformigt spelet är.
när man tex. går in i någon grotta man inte har varit i innan så upptäcker man att den är på pricken lika dan som någon annan grotta man varit i innan.

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Tyvärr måste man kämpa lite för att ha roligt, allt kommer inte som i en film.
Vid lv 60 kan man PvPa i antingen battlegrounds eller 1on1, du kan kämpa för att få bättre saker, du kan ha grymt kul med din guild i någon av de svåra instancerna, du kan raida motståndarna, ja du är fri att göra vad du vill. Många verkar inte klara av detta

Permalänk
Medlem

Det roliga är att göra t.ex Molten Core. Då handlar det inte bara om att kötta, utan det är faktiskt en utmaning (downup, atwa, STFU) som gör det intressant att spela.

Permalänk
Medlem

Fable så lätt det härligaste spelet jag någonsin kört har det till xbox. Spelet har en skön känsla samt att storyn är grymt bra.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

tycker wow var precis som många andra säger.. för enformigt efter ett tag. dock slutade jag spela innan lvl60. men har provat på d här med att spela med en lvl60 karaktär. inte speciellt mycket att göra.

sen håller jag verkligen med om det där med massa småglin som springer omkring o tror dom kan allt o grejer.

Permalänk

Om WoW är så dåligt och enformigt som det påstås i den här tråden, kan man fråga sig varför miljontals människor spelar det varje dag och dessutom betalar för det. Varje månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Om WoW är så dåligt och enformigt som det påstås i den här tråden, kan man fråga sig varför miljontals människor spelar det varje dag och dessutom betalar för det. Varje månad.

hmmm,för att det är så jäkla bra och det finns utmaningar vid höga lvlvar?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Om WoW är så dåligt och enformigt som det påstås i den här tråden, kan man fråga sig varför miljontals människor spelar det varje dag och dessutom betalar för det. Varje månad.

för att människor har olika smak? ... själv har jag inte tålamod att sitta med det monotoma nötandet i wow... vill att en spelomgång ska va över på¨20-30 min ... sen gör man bara ett nytt game och gibbar skoningslöst igen (multiplayer dvs)

Permalänk
Medlem

Är du intresserad av mmorpgs är wow inte det bästa, det har däremot mest spelare. Jag brukar jämföra wow med cs, wow är mmorpgvärldens cs. Det finns mycket annat där ute som är mycket bättre, men folk väljer att spela just wow för att alla andra spelar det.

Everquest 2
Anarchy Online
Ultima Online
Dark Age of Camelot
Asherons Call

Alla dessa är enligt min åsikt mer värda att lira än wow.

Edit: Jag är en pvpare, något som suger balle i wow. Mest pga level och items är i princip allt, vem som helst med lite vett kan lära sig vilka skills man ska använda. I tex Ultima Online så kan vem som helst spöa vem som helst. Verkar vara en sjukt stor mängd personer som slutar när dom blir lvl 60 i wow också för att dom inser att det är meningslöst. Jag känner ett par såna.

Antar att ifall du gillar att döda monster i all oändlighet och lvla så är wow din grej.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
Verkar vara en sjukt stor mängd personer som slutar när dom blir lvl 60 i wow också för att dom inser att det är meningslöst.

Har man roligt när man spelar, kan man väl inte säga att det är meningslöst.

Permalänk

Det är helt klart ett av dom roligaste spelen jag har spelat.
Men så tröttnade jag som så många andra
Har börjat bli lite sugen på att spela nu igen men jag sålde mitt i början av sommaren och orkar fan inte göra en helt ny char och inte ha någon hög lvlad

Men jag skulle väl rekomendera det starkt ^^
Riktigt skönt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
Är du intresserad av mmorpgs är wow inte det bästa, det har däremot mest spelare. Jag brukar jämföra wow med cs, wow är mmorpgvärldens cs. Det finns mycket annat där ute som är mycket bättre, men folk väljer att spela just wow för att alla andra spelar det.

Everquest 2
Anarchy Online
Ultima Online
Dark Age of Camelot
Asherons Call

Alla dessa är enligt min åsikt mer värda att lira än wow.

Edit: Jag är en pvpare, något som suger balle i wow. Mest pga level och items är i princip allt, vem som helst med lite vett kan lära sig vilka skills man ska använda. I tex Ultima Online så kan vem som helst spöa vem som helst. Verkar vara en sjukt stor mängd personer som slutar när dom blir lvl 60 i wow också för att dom inser att det är meningslöst. Jag känner ett par såna.

Antar att ifall du gillar att döda monster i all oändlighet och lvla så är wow din grej.

jasså, har dom börjat med pvp i everquest 2 nu?.. fakta är att alla mmorpg's _är_ enformiga, det roliga ligger i att skaffa en bra guild och spela me kompisar. kör man endast solo så blir det nog tråkigt ganska snabbt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Påstådde inte att nån av de spelen hade pvp eller inte, förutom att Ultima Online hade bra pvp. Det ändrar inte faktumet att Everquest 2 är bättre än wow enligt min åsikt.