VGA-handdator? Kass prestanda på Dell Axim X50v?

Permalänk
Medlem

VGA-handdator? Kass prestanda på Dell Axim X50v?

Jag är väldigt sugen på en handdator mer WLAN och VGA-upplöst skärm (480x640). Kanske köpa en från USA. Men jag läste på C|Net att den har 40% sämre prestanda än vanliga X50 (om de menar 416- eller 520-megahertzaren vet jag inte).

Citat:

Unfortunately, we were disappointed to see that all this power produced below-average video performance and subsequently affected its overall standing in CNET Labs' tests, scoring about 40 percent lower than the midlevel X50.

Stämmer det?

Finns det annars några andra handdatorer med WLAN och VGA-skärm? Jag känner till HP HX4700, men den har en konstig touchpad som är... konstig. Den ska helst ha Windows Mobile, men finns det någon sådan Palm kan jag kanske fundera på den.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

klipper lite från firstloox.org

The latest edition of UK magazine PDA Essentials (issue 37) carries a VGA screen group test. All the major VGA Pocket PCs are covered: Asus a730w, Dell Axim X50v, HP iPAQ hx4700 and (of course) the Pocket Loox 720.

The four Pocket PCs have gone head-to-head to find the one with the best balance between screen quality and PDA functionality.

Unsurprisingly the Pocket Loox 720 is the winner.

The article describes the Loox as being, arguably, the least likely to stand out from the four yet the best at getting the right balance between price, performance and features. The article concludes: "For simple all round performance, the Loox 720 is seriously hard to beat".

jag gillar min loox 720...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Den såg väldigt intressant ut. Den har inte lika snabb processor som HX4700, men det är bra att man slipper touch-knapparna.
Av alla VGA-handdatorer leder den där Tack.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

den är mycket bra, usbhost, sdcard och cfcard - wlan och bluetooth samt en mycket bra vgaskärm som man även kan köra svga på...

eftersom det är usbhost kan du koppla in ex mp3spelare, minneskort, tangentbord och möss mm mm

FS har annonserat om en fri uppgradering till WM5 också (nya ms os)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

undcon, ska USB-hostkabel följa med loox 720?
jag köpte en nyss men ingen USB-host verkar ha följt med

Permalänk
Medlem

på den kabeln som du kopplar mellan datorn och bordsladdaren sitter det en usbkontakt till datorn och en till andra enheter

om du är händig kan du bygga en själv av en slaktad usb-sladd samt den lilla extra synkkontakten/laddkontakten som medföljer

du kan även modifiera denna så att du får audio ut...

läs mer på : www.firstloox.org för kopplingscheman mm

ex:

hemmagjord audio out på den extra kontakten

kopplingschema

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

så du säger att den sladden är usb-hostsladden som ska följa med datorn?

Permalänk
Medlem

ja, den med kontakten som sitter i dockan eller i botten på PDA'n och i andra änden är det en 2 delad USB - hane och hona

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

kan man köpa nån väldigt kort sladd som passar. denna är ju lite väl lång och stor för att vara mobil.

Permalänk
Medlem

http://www.pc-mobile.net har väldigt mycket kablar och sånt....

sidan är ful och är lite svårnavigrad då det som ser ut som reklam i själva verket är länkar...
(men vad gör det - dom har mycket bra service)

här är loox sida:

http://www.pc-mobile.net/loox.htm

det du söker är nog en sån här:

USB Host Cable - with power input - $ 18.90

(även den kan modifieras så att man får audio out )

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

kanske borde starta en samlingstråd för PocketLoox 720 men jag skriver här istället.

Finns det några bra sidor för såna som nyss köpt en PocketLoox 720 eller liknande pocketpc med FAQs, newbieinformation och tips om program?
försökte hitta nåt på first loox men såg inget.