Vad är det svåraste ni har varit med om i ett spel?

Permalänk
Medlem

kommer ihåg ett uppdrag från driver 1. Man skulle skjutsa presidenten eller nåt. Helt totalt jädra omöjligt. De där svarta bilarna är på än hela tiden!!

Jag höll fasen på i veckor men klarade det aldrig

Visa signatur

Döden kommer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
umm, nej det är 100 banor och sen kommer samma banor men i svårare versioner. åtminstone när jag körde det och klarade alla 200 banor (mha av koderna man får efter varje bana förstås).

Versionen jag spelat gick i varje fall såhär:

Först kommer Level 1-99. Sen kommer Level A0-A9. Efter detta Level B0-B2 och slutligen banan med bossen. Efter detta varvar man spelet och får spela alla 113 banor igen med små modifieringar.

Edit:

Har googlat lite nu och det verkar finnas olika versioner. En med 100 banor och så den som jag beskrev.

Permalänk
Medlem

Ghouls n' Goblins till nes. (Tror det heter så)

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk

Svårt spel att klara för min del har varit Section Z till Nes De Kom En Hel Del Svordomar Kasta Dosor Ryck Innan Det Var Klart...

Visa signatur

//Gnork Almighty\\

P4 3,0 Ghz 2048mb Ram FX5900 Ultra 256mb

Permalänk
Medlem

Sub Command, fan pröva spelet själva, är ju som om det skulle vara gjort för ubåtskaptener, har inte ens klarat hela tutorial =O

Permalänk
Medlem

svåraste jag varit med om i spelväg...

komma längre än bossfighten mot harrierplanet i MGS2(!EDIT var lite trött...) på European Extreme i svårighet...

klara slutbossen i ToB till BG2 tills jag kom på att använda spellen Wish, och önskade att jag sov, varpå alla karaktärer fick tillbaka alla spells och all Hp.... heheh...

spela GTA och undvika att köra på folk...

kanske att klara JK3: Academy på Jedi Master nivå... singlesabred... men det var kul...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Morna
komma längre än bossfighten mot harrierplanet i MGS3 på European Extreme i svårighet...

Nu har jag inte spelat MGS3, men tänker du inte på MGS2 (Sons of Liberty)? Där möter man ju en harrier som en boss. Och den var inte nådigt svår på EE (jag har som sagt klarat hela spelet på EE).

Permalänk
Medlem

När man krigar i en powerplant i RA1 pga en bugg :/

Annars är det nog ett utav monkey island spelen, kommer inte ihåg titeln, men men.

EVO till nintendo är ganska träligt.

Permalänk
Medlem

Sista bossen i Half-Life var jobbig som fasen.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Klara hälften av ADOM när jag var doomed.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Första gången man spelade Alundra var ett helvete, 2v tog det och då spelade jag till kl 6 på mornarna (japp gick i skolan då).

Annars är det väl mest gamla nes spel. Kid icarus(stavning?), Rygar, turtles, Contra 1P, zelda 2.
Alien 3 till snes är en gammal rysare som jag fortfarande inte klarat

Första gången jag klarade metalgear solid på japanska, polaren hade importerat spelet och jag kopplade inte ens att det var metalgear solid förrens det kom ut i butik här i sverige

Första gången jag spelade Alundra var ett par år sedan (med andra ord, jag var inte så gammal). Jag var tvungen att skriva ut en walkthrough för att komma igenom många pussel, men jag klarade det aldrig för att det blev lite tråkigt efter ett tag när man var tvungen att kolla i walkthroughn hela tiden.

Men förra sommaren gav jag mig fan på att klara det, och då gick det fast med vissa svårigheter.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GizzY

Första gången jag spelade Alundra var ett par år sedan (med andra ord, jag var inte så gammal). Jag var tvungen att skriva ut en walkthrough för att komma igenom många pussel, men jag klarade det aldrig för att det blev lite tråkigt efter ett tag när man var tvungen att kolla i walkthroughn hela tiden.

Men förra sommaren gav jag mig fan på att klara det, och då gick det fast med vissa svårigheter.

Grymt roligt spel när man väl klarat det, man känner sig som en kung

Permalänk
Medlem

Hmm svåraste... Tetris till gameboy på svåraste var förjävligt när man var liten (kanske nu med).
Annars till pc Grimfandango e klurigt som fan. Medans klara Bg2 med en enda gubbe är rätt svårt (utan expnsion)

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

Jag minns Return To Zork som helt j-vla omöjligt svårt. Totalt ologiska lösningar på alla gåtor.

Sista banan på doom 2 var väl också helt omöjlig. Fanns väl säkert nåt trick där som.

Gradius till nes kom jag nog aldrig längre än till andra banan på. Kanske var för liten och oerfaren som spelare då dock..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Sista bossen i Sonic 2 klarade jag aldrig... vet inte hur många gånger jag försökte, men den var mig övermäktig

Annars helikopterfan i Far Cry... suttit fast där en månad, vägrar spela vidare. Väntar på att de tar bort den i nån patch

Nej! Allvarligt! Du KAN inte sluta spela där..! Nästan halva kvar av detta underbara spel kvar ju!! Ok han är lite svår men de e ju bara o hitta en bra taktik...ja satt framme vid masten och hukade och sköt raketer på den så ofta ja kunde...kan även tillägga att den är lika svå på alla nivåer så varesej du kör på easy eller realistic så tar den lika mycket skada.

Visa signatur

A64 X2 4400+//XP-120mm\\DFI-Lanparty Ultra-D//Gainward 7800GTX\\CorsairTwinxC2 2048MB//WD-Raptor74GB10000rpm+300GB\\Tagan480W 2force

Permalänk
Medlem

Ultima/Ruby Weapon i Final Fantasy VII samt Omega Weapon i Final Fantasy VIII, har dock dödat dom i dagsläget man är svåra fortfarande!

Visa signatur

SyncMaster "17" 172X | Antec Sonata II | MSI K8N Neo2-54G Platinum | AMD Athlon64 3500+ (Winchester) | OCZ Platinum 512x2 (DDR400) @ Dual-Channel 2-2-2-5 | PowerColor ATI Radeon X800XT 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miraculix81
Nej! Allvarligt! Du KAN inte sluta spela där..! Nästan halva kvar av detta underbara spel kvar ju!! Ok han är lite svår men de e ju bara o hitta en bra taktik...ja satt framme vid masten och hukade och sköt raketer på den så ofta ja kunde...kan även tillägga att den är lika svå på alla nivåer så varesej du kör på easy eller realistic så tar den lika mycket skada.

Lyckades komma förbi den efter någon månad... nu senast (tja, för att halvår sedan kanske) slutade jag där de där osynliga sakerna dök upp. Blev lite arg på dem, ogillar fiender som man inte har någon chans att se liksom

Edit: Sprang omkring uppe bland några träd (broar bland träden) vid något tillfälle också, vet inte om det var före eller efter nu när jag tänker efter. Sjukt mycket röj var det där i slutet i varje fall!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Det svåraste jag varit med om var när jag var 7år och lirade Super Street Fighter 2 Turbo på min brorsas SNES. Jag var Ryu och att klara Bison tog mig många dagar. Jag kommer fortfarande ihåg att jag lyckades ta han med en shoryuken. Ahh vilket bra spel......det finns nog inget Beat 'em Up spel som är så bra som det.

Permalänk
Medlem

Jag hade jäkla problem för ca två år sedan när jag skulle spela Half Life första gången. Spelet började och på något vänster fattade jag inte hur man skulle få på sig dräkten som gör att spelet fortsätter. Efter detta spelade jag aldrig Half Life mer, och tänker inte göra det heller.

Jag och min kompis klarade heller aldrig skelettbossen som delade sig i flera delar i Blue Shadow till NES heller.... Vi försökte runt 40 gånger innan vi gav upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
Få Tidus sista vapen i final fantasy X...

Skojar du eller? Är ju hur lätt som helst Däremot är det omöjligt att få Wakkas bästa!

Permalänk

Klara ut Flashback till SNES = omöjligt

Visa signatur

Signatur raderad. Max tre rader i upplösningen 1024 x 768. /GAPa - Detaljer detaljer

Permalänk
Medlem

Man blir ju nästan lite ledsen när folk skriver FPS till PC i en tråd som ska ta upp de svåraste spelen... ledsen för att många verkar ha missat eller helt enkelt hoppat över så många otroligt svåra men bra spel... hursomhelst, jag skulle nog sätta Ghost n' Goblins som det svåraste jag spelat... Inte klarat av det ännu, trots att jag försöker titt som tätt än idag... Bland moderna spel är det nog bara Ikaruga som finns på listan över riktigt svåra spel... underbart spel för övrigt som fler borde pröva på...

Tycker spel är på tok för lätta idag, finns ju bara ett FPS till PC som bjuder på någon form av utmaning och det är Far Cry om man lirar på någon av de två högsta svårighetsgraderna... Mycket tack vare att de använder sig av checkpoints istället för en massa quicksave/quickload hela tiden... hoppas att fler spel har det i framtiden, är ju dock svårt att implementera det på ett bra sätt, speciellt då gamers tycks bli mer och mer otåliga... får de spela om en passage mer än tre gånger så får de krupp och lägger ner...

Utmaningen gör ju det hela så mycket roligare, när man väl klarar av ett svårt spel så fylls man av en lyckokänsla, istället för att bara lacka på att det tog slut så fort, något som är på tok för vanligt

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Safecracker var också ruskigt svårt. Lösa massa koder och springa runt i hela huset. Dessutom hade man (bara) 7 timmar på sig eller något.

Bara det där flytta brickorna-pusslet i första rummet gjorde mig galen. Hatar såna saker.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

Att ta sig över floden i The Last Ninja UTAN att fuska. Måste nog ha provat 1000 ggr innan jag lyckades...

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

Hmm, jag kommer inte ihåg exakt men det fanns nån kristallboss eller nåt liknande i Final Fantasy Mystic Quest som jag aldrig lyckades klara, har hört efteråt att det är något av en kändis då få klarat honom (eller nåt).

Annars så var M. Bison på svåraste svårighetsgraden i Street Fighter 2 något absurt svår!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjock-Emil
Klara ut Flashback till SNES = omöjligt

word

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det är nog i Megaman X3 när man ska in till Sigma, det jävla hoppandet på väggarna gör en tokig ju.

EDIT: sen är sigma ingen lätt match heller, inte ens med golden armor och z-sabre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Man blir ju nästan lite ledsen när folk skriver FPS till PC i en tråd som ska ta upp de svåraste spelen... ledsen för att många verkar ha missat eller helt enkelt hoppat över så många otroligt svåra men bra spel... hursomhelst, jag skulle nog sätta Ghost n' Goblins som det svåraste jag spelat... Inte klarat av det ännu, trots att jag försöker titt som tätt än idag... Bland moderna spel är det nog bara Ikaruga som finns på listan över riktigt svåra spel... underbart spel för övrigt som fler borde pröva på...

Tycker spel är på tok för lätta idag, finns ju bara ett FPS till PC som bjuder på någon form av utmaning och det är Far Cry om man lirar på någon av de två högsta svårighetsgraderna... Mycket tack vare att de använder sig av checkpoints istället för en massa quicksave/quickload hela tiden... hoppas att fler spel har det i framtiden, är ju dock svårt att implementera det på ett bra sätt, speciellt då gamers tycks bli mer och mer otåliga... får de spela om en passage mer än tre gånger så får de krupp och lägger ner...

Utmaningen gör ju det hela så mycket roligare, när man väl klarar av ett svårt spel så fylls man av en lyckokänsla, istället för att bara lacka på att det tog slut så fort, något som är på tok för vanligt

Fan var du tvungen att dra upp Ghost n´Goblins Är sur än idag för att jag aldrig har klarat det, samma sak med battletoads till NES. Men en vacker dag ska det avklaras, måste bara hitta mitt NES, nån som vet var det är?

Permalänk
Medlem

Ghouls'n Ghoblins
Grim Fandango
Doom 2 (Näst svåraste) Vågade mig aldrig på Nightmare
Ikaruga
Viewtiful Joe (Adult)
Metroid Prime (Hard)

Har också för mig att Blade Runner var rätt knepigt ibland..