Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taran
kretsar ovanpå diskarna? hmm nee.

Ser fint ut. Jobba på!

kretsar finns under o om du har två diskar liggandes ovanpå varandra gör man ju oftast som så att man sätter dom på samma håll

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
kretsar finns under o om du har två diskar liggandes ovanpå varandra gör man ju oftast som så att man sätter dom på samma håll

Hur definierar man vad som är upp och ner på en hårddisk? Bara för att den monteras på ett visst sätt? Kan samma hårddisk då ha olika upp och ner beroende på hur den monteras i ett chassi? Är bak den sidan där kontakterna sitter? Om man då monterar en hårdisk på tvären (som i vissa chassin) är då ena långsidan baksida? Varför är upp upp? för att texten sitter där? På de flesta elektronikpryttlar sitter faktisk klisterlapparna med text på undersidan (eller den sidan som är tänkt nedåt av tillverkaren)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Hur definierar man vad som är upp och ner på en hårddisk?

Genom att bestämma sig för en sak...

Kan säkert vara olika men jag tycker mig minnas att läsa texten att man ändrar jumper på baksidan och hur man ska ändra den beroende på vad man ska göra står på undersidan.

Och detta var på en seagate barracuda IV disk där klisterlappen satt över kretskortet (på undersidan vill säga).

Sen så förefaller det sig ju rätt logiskt om man tänker på hur skruvhålen normalt sitter och att dom sitter på samma ställe på en floppy.

Permalänk
Medlem

Ett sätt att avgöra vad som är upp och ner på en hårdisk är väll att kolla på ide-kontakten... den går ju bara att sätta på ett håll... då måste det ju vara så att den sidan av kontakten där uttaget för den lilla "felvändningssäkringen" måste vara upp... iom att den mastern brukar sitta ovanför slaven... eller hur...

Permalänk
Avstängd

Koppar leder vibrationer mycket bra:D säker på vad du gör?xD

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gr3atzki
Koppar leder vibrationer mycket bra:D säker på vad du gör?xD

Man skulle ju kunna hänga upp hela faderullan med korta gummislangar, typ cykelslangar som många brukar använda här. Borde väl inte spridas så värst då. Fast ser nog lite konstigt ut om det inte görs snyggt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

bygg in dom helt och hållet så behöver du inte ha dom i chassit alls?

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Avstängd

klippte ut remsor från en cykelslang och satte fast på sidorna på mina hårddiskar! dämpade mkt bra!!