200 Gb hårddiskar !

Permalänk

200 Gb hårddiskar !

Nu ska min polare bygga en ny tyst dator och vill veta vilka 200 Gig S-ata hårddiskar han kan välja mellan . han vill ha en tyst en .. vibrationerna tar vi bort men hur låter dom när vi tagit bort vibrationerna ^^

skicka nåra länkar på 200gigare ni tycker han kan välja mellan

tack på förhand (stavning?)

//mathias / simpa

Permalänk
Medlem

Min western digital 200gb sata, är märkvert tystare än min samsung 200gb sata

Men segate barracuda diskarna var väldigt tysta innan, dock så vet jag inte om de är de än.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Min western digital 200gb sata, är märkvert tystare än min samsung 200gb sata

Men segate barracuda diskarna var väldigt tysta innan, dock så vet jag inte om de är de än.

kan du länka till din western digital ?

Permalänk
Medlem

Har iaf haft ett program där man fick bestämma något på s-ata hårddiskarna som iaf styrde hur mkt dom skulle jobba och ja det programmet gjorde skillnad, hårddiskarna lät mer eller mindre samt att dom blev slöare eller snabbare men hittar det inte just nu

Permalänk
Medlem

samsung:arna är mycket tysta

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Min Samsung 200GB låter hemskt mycket mer än min Maxtor 200GB (båda SATA). En jag känner har dessutom en väldigt högljudd 200GB Samsung ATA disk. Samsung har länge tillverkat väldigt tysta diskar men det verkar ha ändrats. Bland SATA diskarna så ska du välja Maxtor eller Western Digital, de har en lagom ljudnivå.

Permalänk

Huh, av mina diskar är det Maxtor och Western som både låter mest och blir varmast.
Jag rekommenderar Seagate.

Permalänk

Seagate är förbannat tysta i mina burkar. Har en Maxtor, den låter mer än alla mina andra fläktar tillsammans........typ.

Permalänk

Har en seagate barracuda 160GB sata och en Hitachi 7k250 160GB sata. Kan säga att seagaten är tystast..

Visa signatur

3700+ 64 San Diego: Gainward 7800GTX: Asus A8N-E: 4x512 Corsair Vs: DiamondMax 200gb: Sonata II:

Permalänk
Medlem

inget och rekommendera: samsung & maxtor
något och rekommendera: seagate & western digital

de va mitt tips

Permalänk
Medlem

Seagate 200gb blir bra mycket varmare än min Hitachi 160gb. c:a 4 grader varmare, och då sitter den bättre till än Hitachin, som bara har 1 cm luft ovanför sig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Permalänk
Medlem

hur får man bort rasslandet i sina segate barracuda 7200.8? har det något att göra med mitt sonata-chassis skumma hårddiskupphängning?

Permalänk
Medlem

mina seagate sata är väldigt tysta iaf ( 160gb, men de kan väll inte spela nån roll? )

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag köpte en samsung p120 i tron att den skulle vara TYST. Det är den inte, men alla mina seagate-diskar har varit väldigt tysta. Så min rekommendation är Seagate!

Permalänk
Avstängd

Maxtors 8 och 9 serie var väldigt tysta medan 10:an verkar föra mer oväsen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/WinAAM_v1_8.z...

Ett program för alla er som kör s-ata diskar, man får välja hur mkt disken ska kunna jobba som mest vilket även påverkar ljudnivån. Testat det på båda min diskar och det fungerar däremot är programmet på tyska men man behöver inga större kunskaper för att förstå sig på det