Marknadsundersökning : sladduphängare för chassin

Permalänk

Marknadsundersökning : sladduphängare för chassin

Tjena

Vi håller på med ett skolprojekt där vi ska utveckla en produkt. Vi har arbetat med en kabelklämma/sladdupphängare för att hålla koll på alla sladdarna i datorn samt hålla dom ur vägen. Den kommer att vara i helgjuten plast och UV-reaktiv. Måtten ligger på 5cm hög och 7cm lång och 2.5cm bred.

Vi har tänkt oss att ta ett pris på 29kr.
Nu undrar vi, skulle ni kunna tänka er att köpa en sån här produkt?

En snabb rendering

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vet inte.. aningen dyrt för en plast bit. däremot under en tia så kanske

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Tycker priset är helt okej, ni måste ju gå plus på det. För själva konsumenten så kommer ju ofta frakt och postförskott också förutom de 29kr, så de blir lite dyrare ändå. Fast man köper nog inte 1st av de här utan kanske 10 varje gång

Permalänk
Medlem

Ni kan inte visa hur det ser ut?
Ser ju bara en plastbit..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Ni kan inte visa hur det ser ut?
Ser ju bara en plastbit..

Det är en plastbit?

Priset är absolut lagom och idén är bra, frågan är bara om sladdarna från nätagget är tillräckligt långa för att låta sig dras genom den/dom. :/
Jag tror iaf att ni kommer få en del köpare

Permalänk
Medlem

29 för en? Borde dom inte säljas i typ 5/10 pack ??
Kanske 5 för 49 och 10 för 99 ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbah99
29 för en? Borde dom inte säljas i typ 5/10 pack ??
Kanske 5 för 49 och 10 för 99 ??

IG i matte? ska det inte vara billigare att köpa storpack?

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seawally
IG i matte? ska det inte vara billigare att köpa storpack?

nej, jag tror att han menar att det vore ett bättr pris med 49 för 5..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toe_cutter
Det är en plastbit?

Priset är absolut lagom och idén är bra, frågan är bara om sladdarna från nätagget är tillräckligt långa för att låta sig dras genom den/dom. :/
Jag tror iaf att ni kommer få en del köpare

Menar ju med kablar igenom! Tänk lite...

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Alltså, det skulle vara mycket bättre att sälja det i 5 pack eller liknande, man klarar sig inte på en, kommer behövas flera.. skulle inte lägga 4*29 kr på att så upp kablarna med några små plastbitar, men med bättre pris så är iden god!

Permalänk
Medlem

10kr styck hade nog varit mera lämpligt.. o sedan sålt den i typ 5 pack eller likn.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

ser bra ut! men det borde finnas i flera storlekar! den där ser ut att vara lite för stor

Permalänk

Finns det inte sånna typ på Ikea?

Permalänk
Medlem

Idiotiskt att dom är UV-reaktiva om man vill gömma undan kablar med dom, då syns dom ju mer!
Dessutom funkar väl vanliga buntband, så jag ser ingen anledning att ha en sådan produkt.

Visa signatur

Jag vill ha tillbaka ÖÄ!
Det heter chassi och inte chassie!
http://skrivihop.nu - en sida många här behöver läsa på

Permalänk

Buntbanden är ju lätt att fästa i taket på chassit, och att få loss en kabel från dom är ju också smidigt... :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bertill
Idiotiskt att dom är UV-reaktiva om man vill gömma undan kablar med dom, då syns dom ju mer!
Dessutom funkar väl vanliga buntband, så jag ser ingen anledning att ha en sådan produkt.

Buntband? Lite dumt ju när du ska flytta på kabeln.

Tycker iden är rätt bra. Skulle kunna tänka mig betala en så där 20-30 kr.
Fast i fler pack är det bästa tror jag. För man har en del kablar.
Gör dem mindre och att man behöver fler, det kommer ni tjäna på Varför göra en stor där allt får plats? Måste ju tjäna på saker och ting.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Priset 29 kr är för ett 3-pack, hiphopper glömde att skriva det.

Vad gäller storleken så är tyvärr de måtten vi har ett absolut minimum på grund av att det skulle bli problem vid tillverkningen annars. Det blir nog t.o.m svårt att hålla de måtten vi har nu.

Permalänk

ok om det är 29 kr för 3pack skulle jag köpa det direkt!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jag skulle antagligen inte köpa den där plastbiten, den tar för stor plats, är inte speciellt "fin" och ett buntband gör samma sak som den där om inte bättre.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Jag skulle antagligen inte köpa den där plastbiten, den tar för stor plats, är inte speciellt "fin" och ett buntband gör samma sak som den där om inte bättre.

Som jag och en till skrev tidigare, hur vore det att fästa buntbanden i taket? Borra två hål genom chassit och sen dra buntbanden genom dom??
Och när du får för dig att flytta om på sladdarna då? Hur ska du få loss dom då? Visst klippa av och dra nytt går ju alltid men något omständigt jämnfört med denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toe_cutter
Som jag och en till skrev tidigare, hur vore det att fästa buntbanden i taket? Borra två hål genom chassit och sen dra buntbanden genom dom??
Och när du får för dig att flytta om på sladdarna då? Hur ska du få loss dom då? Visst klippa av och dra nytt går ju alltid men något omständigt jämnfört med denna.

Om du vill fästa ett buntband i taket är det bara att använda lite superlim
för, hur fäster man den här plastbiten i taket?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dubbelhäftande tejp såklart (gissning)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

nej tack - inte mer saker som lyser

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

gör den i borstad aluminium, så köper jag den.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
nej tack - inte mer saker som lyser

Bort med UV röret då så är det fixat.

Permalänk
Medlem

finns hållare till buntband med dubbelhäftande tejp på - funkar utmärkt

finns även buntband som är öppningsbara igen om man inte vill klippa av och sätta dit nya...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...