Permalänk
Medlem

Abit NF7-S 2.0 och Speed Premium BH-5

Någon som kör med Abit NF7-S 2.0 och Speed Premium BH-5 2x512Mb.
Funderar att införskaffa två 512Mb. Har fått för mig att nforce2 moderkort inte gillar dubbelsidiga minnen. Är dessa minnen dubbelsidiga. Volt till minnena är inget problem.

Permalänk
Medlem

Samma här - funderat alltså men oklar över volten. BH-5 vill ha mer av det än mobot kan ge.

Så här funderar jag: BH-5 kostar ca 500:- mer än vanliga, för denna merkostnad kan du höja FSB med 30-40 enheter förutsatt att ditt mobo kan ge 3.4+ Volt till minnena.

Då infinner sig frågan om jag har något progg som verkligen behöver dessa 40 FSB extra. Svaret är ett rungande: NEJ!

Så då blir min slutsats att lägga en femhundring i sparbössan för framtida inköp av en dualCore prolle mot slutet av nästa år.

Att höja burkens prestanda med dyrt småduttande har aldrig varit min melodi.

Permalänk
Avstängd

Dessa minnen presterar upp mot 240-250 i 3,2v vilket många moderkort kan ge!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Dessa minnen presterar upp mot 240-250 i 3,2v vilket många moderkort kan ge!

Har du fått dina att prestrera bra nu?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III