Min Guildwas karaktär blev bannad!

Permalänk
Medlem

Min Guildwas karaktär blev bannad!

Imorse så skulle jag börja spela med min _Spermus Prutturlarus_ då det visade sej att den hade blivit bannad. Det var ett medelande som innehöll typ:

"Your character have been deleted becuse of the name is containing words like violence/sex/drugs (Err:177)"

Nått i den stilen. Så min karaktär på level 20 E/W blev just deletad med 54 timmar på nacken. Var dock tur att hela accountet INTE blev bannat... Tänk på vad ni heter! Min nya gubbe heter: "Memory of Prutten" är på dom amerikanska serverna så det lär inte vara någon som tycker det är uppseende väckande eller nått!

Visa signatur
Permalänk
Sötast

stackare men du får nog skylla dig själv

Permalänk

Med de namnen förtjänar du att bli banand. Varför kan folk inte ha normala namn? Det är trots allt ett RPG.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara lätt att vara 12 år och spela mmorpg.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Du bröt mot reglerna och blev bannad. Vad vill du ha sagt?

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

En kompis som vars karaktär heter Fcuk You blev också bannad.
Men han nickar Fcuk(uttalas f-cuk) då det var mest därför.

Jag heter Bodil Svensson.

Permalänk

Mina "gubbar" heter

Hacker fiftyfour och Edvin Eriksson

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Re: Min Guildwas karaktär blev bannad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
......Var dock tur att hela accountet blev bannat......

Visa signatur

P4 3.0 HT | 200 GB | 1Gb DDR 400MHz | Radeon 9800 Pro
RIP Heather O'Rourke 1975-1988

Permalänk
Medlem

Är man så omogen att man ger sin char ett sånt nick får man skylla sig själv.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Tycker det var rätt åt dig, lite "common sence" får man fan ha.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Tycker det var rätt åt dig, lite "common sence" får man fan ha.

fyi stavas de sense.. men du bryr dig kanske inte ^_^

onT: Lite taskit att dom bannar chars/acc bara sådär. Bättre isf som blizzard gör på WoW då man får chans att byta namn när dom uppfattar det som offensivt. Tölit om ngn spansk kille ser "rövhår" på ngn svensk site och nickar det för att denne tycker de ser fett ut (ordet dvs.. duh), å så blir han helt plötsligt bannad =P

Permalänk
Medlem

Jag tyckte namnet var klockrent
Det kan väl ingen ta illa upp för?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Dom hade väll ändå kunnat ge mej chansen att ändra namn. Men det är klart, jag väntade på den här dagen! Hade unlockat dom Elite skills jag ville ha också... Har en ny char nu. Exakt lika omoget, men enbart för att provocera.

_Memory of Prutten_

Jag glömmer inte Spermus Pruttularus! ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du vill ha namn som rimmar het typ "potoloti mabasaba"
inte "rövius knullius" då blir det bara fult (vad jag menar är att man inte ska ta ord som redan finns, man ska hitta på typ askabat flaskaflat

Permalänk
Medlem

Även om många namn är grymt omogna så borde man ändå få heta vad fan man vill så länge det inte är hets mot folkgrupp.
Man har ju betalat för att spela.

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MemberX
Även om många namn är grymt omogna så borde man ändå få heta vad fan man vill så länge det inte är hets mot folkgrupp.
Man har ju betalat för att spela.

Äh. Bara för att du betalar ska du naturligtvis inte få förstöra spelglädjen för alla andra som spelar genom att tramsa till allt med barnsliga spelarnamn och annat.

Dessutom tvingas man godkänna EULA innan man börjar spela:

Citat:

(d) Character Name. In order to use the service, you must create a character and choose a name for your character to identify your character to other Members (your "Character Name"). You may not select as your Character Name the name of another person, or a name which violates any third party’s trademark right, copyright, or other proprietary right, or which may mislead other players to believe you to be an employee of NC Interactive or its affiliated companies, or which NC Interactive deems at its sole discretion to be vulgar or otherwise offensive. NC Interactive reserves the right, in its sole discretion, to (1) delete or alter any Character Name or (2) terminate any license granted herein, for any reason whatsoever, including, without limitation, any suspected or actual infringement of any trademark or trade name right, copyright, or other proprietary right.

Det hela är inte konstigare än när du till exempel godkänner de regler som finns på Sweclockers när du registrerar dig.

Permalänk
Medlem

ni spelar ett spel som är producerat av NCSOFT vilket kan bara leda till en sak: missnöje

alla som spelat Lineage2 vet vad NCSOFT går för, fy fan snacka om usel support och GMs som inte bryr sig ett skit om något.

Permalänk
Medlem

Exakt. respekterar man inte EULA så ska man inte spela... så är det bara.
Det finns faktiskt personer som kan ta illa upp

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ni spelar ett spel som är producerat av NCSOFT vilket kan bara leda till en sak: missnöje

alla som spelat Lineage2 vet vad NCSOFT går för, fy fan snacka om usel support och GMs som inte bryr sig ett skit om något.

Äsch, vad snackar du om? NcSoft har nog den bästa supporten ever

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Memory of Prutten, skönt namn.

Känns dock som du löper risk för att få hela kontot om du fortsätter med samma namn. Men det är du nog medveten om själv.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ni spelar ett spel som är producerat av NCSOFT vilket kan bara leda till en sak: missnöje

alla som spelat Lineage2 vet vad NCSOFT går för, fy fan snacka om usel support och GMs som inte bryr sig ett skit om något.

Jag har lirat L2 i väääldigtm ånga månader nu, har kontaktat suporten o.s.v, så nej jag vet inte vad du snackar om.

Brukar oftast få svar från suporten upp till 24 timmar och enligt mig är detta VÄLDIGT bra, finns t.ex. andra ställen det tar 1-2 veckor innan du får svar, T.ex. Paypal där jag frågade ne fråga, 2,5 månad senare fick jag svar....... Hade tillomed glömt att jag hade kontaktat dem.

Sen det där med att GM's inte bryr sig, de följer väldigt många strikta regler, och oftast brukar de svara välldigt snabbt nu, t.ex. när du är stuck brukar det ta 30sec till 2-3 min, helt accetabelt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
ni spelar ett spel som är producerat av NCSOFT vilket kan bara leda till en sak: missnöje

alla som spelat Lineage2 vet vad NCSOFT går för, fy fan snacka om usel support och GMs som inte bryr sig ett skit om något.

Nope, Arenanet gör spelet, NcSoft bara pröjsar räkningarna.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

rätt lamt att bli bannad för att heta så.. Spermus är väl inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Synd att inte hela kontot blev perma bannat!
Varför spela om man ändå har så dålig fantasi?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Avstängd

Nördar som sitter vid servarna är allt för jäkla nördiga... enligt dom ska man heta "Master of disaster" eller "21 inch up my ass"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Where's the problem?

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

orka heta memory of prutten sen, fel att ta åt dig av kritiken och byta till ett seriöst och bra namn?

du får det att låta som en verklig person har försvunnit.

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |